تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 12062

استاندار اصفهان: توسعه روابط بین کشورهای همسایه، ثبات و پایداری به همراه دارد

استاندار اصفهان: توسعه روابط بین کشورهای همسایه، ثبات و پایداری به همراه دارد

استاندار اصفهان: توسعه روابط بین کشورهای همسایه، ثبات و پایداری به همراه دارد استانداراصفهان در دیدار سفیر روسیه در ایران با ایشان تاکید کرد: توسعه روابط بین ایران و کشورهای دوست و همسایه ثبات و پایداری را برای منطقه به همراه دارد. به گزارش دنیای اسرار، دکترعباس رضایی در دیدار با”لوان جاگاریان”، سفیر روسیه در

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان: توسعه روابط بین کشورهای همسایه، ثبات و پایداری به همراه دارد

استانداراصفهان در دیدار سفیر روسیه در ایران با ایشان تاکید کرد: توسعه روابط بین ایران و کشورهای دوست و همسایه ثبات و پایداری را برای منطقه به همراه دارد.
به گزارش دنیای اسرار، دکترعباس رضایی در دیدار با”لوان جاگاریان”، سفیر روسیه در ایران با ایشان اظهار داشت: در سالهای اخیر روابط متنوع هر دو کشور به ویژه بین اصفهان و سن پترزبورگ افزایش یافته است، اما این ارتباطات باید افزون بر گذشته جنبه عملی و اجرایی داشته باشد و نتایج آن محسوس تر شود. وی ادامه داد: روابط نباید به صرف نوشته شدن بر روی کاغذ خلاصه شود، بلکه مشاهده نتایج و نمودهای آن ضروری است. استاندار اصفهان با تاکید بر مراودات بیشتر به خصوص در بخش گردشگری، تصریح کرد: ارتقای این بخش سبب روابط عمیق تر، پایدارتر و بهتر مردم دو کشور خواهد شد و لازمه این امر تفاهمنامه های دوجانبه میان طرف های مقابل است. رضایی یادآورشد: دو کشور در زمینه های متعدد با یکدیگر همکاری می کنند و این مراودات با برنامه ریزی بهتر می تواند گسترش یابد. وی با اشاره به اینکه صلح طلبی و ایجاد فضای دوستی و مهربانی خواسته قلبی ماست، اضافه کرد: توسعه روابط بین ایران و کشورهای دوست و همسایه ثبات و پایداری را برای منطقه به همراه دارد. استاندار اصفهان پیوند کشورهای ایران و روسیه در بخش سیاسی را مطلوب خواند و ادامه داد: در سایر بخش ها نیز می توان با برنامه ریزی مناسب شاهد ارتقا و توسعه ارتباطات باشیم. وی ادامه داد: ایران و روسیه و بویژه اصفهان و سن پترزبورگ از جنبه گردشگری غنی هستند و برای حضور گردشگران در هر دو استان این کشورها باید تلاش کرد. استاندار اصفهان به برگزاری نشست فعالان اقتصادی ایران و روسیه در اتاق بازرگانی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این جلسات به صورت عملی و اجرایی بتواند در رفع نیازهای ۲ کشور موثر باشد. دکترحسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  در این نشست تاکید کرد که بهبود روابط دو منطقه باید بر اساس یک پایگاه داده مشترک از توانمندی های متقابل باشد. وی یادآورشد: بی شک ایران و روسیه در ابعاد بزرگتر و اصفهان و شهرهای این کشور اروپایی، زمینه های مختلفی در واردات و صادرات دارند، اما در این راستا اطلاعات کافی و جامع وجود ندارد و برای ایجاد و تشکیل آن باید تلاش شود. سفیر روسیه در ایران نیز به برنامه های مشترک و نشست های علمی و اقتصادی دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد: همایش های دوجانبه با موضوعات به صورت منظم تر و در ابعاد وسیع تر برگزار شود. جاگاریان به ضرورت پیگیری نتایج دیدار و نشست های قبلی میان مقامات اصفهان و سن پترزبورگ اشاره کرد و گفت: پیگیر این موضوع خواهم بود تا مراودات آینده با شرایط مطلوب تری انجام گیرد. سفیر روسیه همچنین از برگزاری اجلاس مشترک دانشگاه های اصلی ایران و کشورش در آینده نزدیک در یکی از شهرهای این کشور خبر داد.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.