تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 27298

استاندار اصفهان: فعالان اقتصادی را برای واردات واکسن کرونا فراخواند

استاندار اصفهان: فعالان اقتصادی را برای واردات واکسن کرونا فراخواند

به گزارش دنیای اسرار، دکتر عباس رضایی، در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان افزود: تاکنون وزارت بهداشت اجازه واردات واکسن به بخش خصوصی را نمی داد اما اکنون این مشکل رفع شده است و با اعلام آمادگی چند بخش خصوصی در استان کرمان از جمله گل گوهر و در آذربایجان شرقی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار، دکتر عباس رضایی، در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان افزود: تاکنون وزارت بهداشت اجازه واردات واکسن به بخش خصوصی را نمی داد اما اکنون این مشکل رفع شده است و با اعلام آمادگی چند بخش خصوصی در استان کرمان از جمله گل گوهر و در آذربایجان شرقی برای واردات از طریق منطقه آزاد ارس، این دعوت از فعالان اقتصادی اصفهان هم صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در صورتی که بخش خصوصی بتواند ضمن تامین واکسن پرسنل خود، مسوولیت تامین واکسن یک ارگان دیگر یا حتی یک محله را هم قبول کند، شاهد تسریع در تزریق واکسن خواهیم بود.

رضایی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند هر نوع واکسنی را وارد کند و وزارت بهداشت هم مجوز آن را خواهد داد، اضافه کرد: کرونا در اصفهان بیداد می کند و اکنون سه هزار و ۷۰۰ بیمار در ۲۶ شهرستان استان تحت نظر علوم‌پزشکی بستری هستند.

وی با بیان خروج شهرستان خور و بیابانک و آران و بیدگل از وضعیت قرمز کرونا  ادامه داد: روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تخت بستری  در استان کمبود داریم.

استاندار اصفهان افزود: کاشان در مدت ۲۴ ساعت پنج فوتی و اصفهان بالغ بر ۴۰ فوتی داسته است که هر دو آمار بالاست.

استاندار اصفهان یادآور شد: با توجه به اینکه اصفهان چهارراه کشور محسوب می‌شود بخشی از بیماران کرونایی این استان مربوط به استان‌های دیگر مثل آباده(فارس)، چهارمحال و بختیاری  و لرستان است.

رضایی همچنین به ۲ ابرچالش اصفهان اشاره کرد و گفت: ما همچنان با بانک های خصوصی مشکل داریم زیرا آنها طی سال های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از استان خارج کردند.

وی بحران آب را دیگر ابرچالش استان معرفی کرد و افزود: نیاز به تشکیل جلسه فوری با مجمع نمایندگان استان در مجلس در حوزه آب و کشاورزی داریم چرا که ما اکنون حتی آب برای خوردن هم نداریم.

استاندار اصفهان در پایان از افتتاح ۲ هزار و ۵۴۲ پروژه در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.