تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 29165

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع یک وظیفه است

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع یک وظیفه است

رئیس خانه صنعت و معدن ایران: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع یک وظیفه است رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در صنایع تا پیش از این یک ضرورت بوده و امروز برای صنایع تحقق این امر یک وظیفه است. به گزارش خبرنگاردنیای اسرار، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح

Print Friendly, PDF & Email

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:
استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع یک وظیفه است
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در صنایع تا پیش از این یک ضرورت بوده و امروز برای صنایع تحقق این امر یک وظیفه است.
به گزارش خبرنگاردنیای اسرار، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح یکشنبه در نشست مشترک مدیرکل اداره امور مالیاتی با جامعه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان اولین پارک علم و فناوری کشور را راه‌اندازی کرده و انتظار ما استفاده بیشتر از این فضا توسط صنایع است، اظهار داشت: ارتباط صنایع و شرکت‌های دانش بنیان باید توسعه یابد.
وی با بیان اینکه روسای انجمن‌های صنعتی باید در زمینه ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه‌های خود را ملزم کنند، افزود: برای این امر نیز در قانون تسهیلاتی برای صنایع در نظر گرفته شده که باید مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران در ادامه با بیان اینکه امروز استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه صنایع امری ضروری است، ابراز داشت: تا پیش از این به عنوان یک مزیت این امر را پیگیری می کردیم و امروز با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این امر وظیفه است.
وی در ادامه ضمن تسلیت شب‌های قدر و همچنین لزوم توجه صاحبان صنایع برای آزادی زندانیان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی افزود: از همه صاحبان صنایع درخواست داریم نسبت به این امر خداپسندانه که در نهایت منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود توجه داشته باشند.
پویش ملی صنعت دانش بنیان راه‌اندازی می‌شود
همچنین امیر کشانی، عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه پیشنهاد راه‌اندازی «پویش ملی صنعت دانش بنیان» از اصفهان برای کشور ارسال شده است، گفت: چنانچه این امر محقق شود شاهد تحولات خوبی در این بخش خواهیم بود.
وی تاکید کرد: موضوع دانش بنیان بسیار مهم است و باید به یک خواسته ملی تبدیل شود.
این عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک بین صنایع و شرکت‌های دانش بنیان افزود: صنایع باید مشکلات خود را احصا و روش‌های حل آن را از شرکت‌های دانش بنیان مطالبه کنند، این ارتباط می‌تواند دو سر برد باشد.
طی ۶۰ سال نتوانسته‌ایم ارتباط صنایع و دانشگاه را بهبود بخشیم
همچنین نوید نجات بخش، رئیس انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قدمتی ۲۵ ساله دارد، اظهار داشت: بیش از ۱۲۰ سال است که صنعت شکل گرفته و ۶۰ سال است که دانشگاه در کشور راه‌اندازی شده و هنوز نتوانسته‌ایم ارتباط این دو را به خوبی ایجاد کنیم و این در حالی است که هر دو بخش به یکدیگر نیاز دارند.
وی با بیان اینکه عمده وقت شرکت‌های دانش بنیان در اختیار پژوهش و تولید علم است، اضافه کرد: خروجی آن را باید در صنایع بیش از گذشته شاهد باشیم.
رئیس انجمن شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی در انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: اعتقاد داریم شرکت های دانش بنیان ظرفیت حل همه مشکلات را دارند و در این راستا اعلام آمادگی می‌کنیم که در اختیار صنایع استان باشیم.
مالیات بر ارزش افزوده چالش بزرگ صنایع است
رضا چینی، دیگر عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان نیز در جلسه با بیان اینکه باور این است که بسیاری از واحدهای صنعتی در استان اصفهان به صمت دانش بنیان شدن حرکت کرده‌اند، گفت: در این راستا شاهد خروجی‌های خوبی نیز بوده‌ایم.
وی افزود: ما بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان تاثیرگذار را شناسایی کرده و از ظرفیت‌های آنها نهایت بهره برداری را داشته‌ایم.
عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده بیشترین ضربه را به تولید وارد می‌کند، ادامه داد: سازمان مالیاتی شعار می دهد که مالیات را از ۲۵ به ۲۰ درصد می‌رسانیم، در حالی که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده چالش بزرگی برای صنایع استان اصفهان است.
صنایع از مشوق‌های مالیاتی برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند
عباس مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه صنایع از مشوق‌های مالیاتی برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنند، افزود: در بخش تولید کار پژوهشی انجام نمی‌شود و این ضعف در صنایع استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه مالیات دهندگان در کشور از مشوق‌های مالیاتی آنطور که باید استفاده نمی‌کنند، افزود: از سوی دیگر بسیاری از صنایع خواستار بخشودگی در اشکال مختلف هستند و سعی ما کمک به صنایع است و در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش سهم مالیات در بودجه در صورت وصول مالیات در زمان مقرر ممکن است، اضافه کرد: باید توجه داشت که نظام مالیاتی می‌بخشد و زمان می‌دهد اما اگر صنایع مالیات خود را در زمان مقرر پرداخت کنند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
بودجه‌های عمرانی کاهش و بودجه‌های جاری افزایش یافته است
وی با بیان اینکه امروز شاهد کاهش بودجه‌های عمرانی و افزایش بودجه‌های جاری در کشور و به ویژه استان اصفهان هستیم، ادامه داد: دولت توان افزایش حقوق را ندارد، هزینه‌های اداره دولت بسیار بالا است و تامادامی که دولت کاهش تصدی گری را نداشته باشد شرایط بهبود نمی یابد.
مزیکی با بیان اینکه افزایش ۱۲ درصدی مالیات سالانه ممکن نیست، گفت: مالیات نقل و انتقال را بساز و بفروش ها را بر عهده خریدار می گذارند و این ظلم بزرگی است.
وی با بیان اینکه اجرای قانون مالیات مشکل دارد، افزود: نرم افزار مناسب برای شبکه تولید و توزیع کشور نداریم، این امر نیازمند شبکه نرم افزاری جامع است.
امکان حذف مالیات بر ارزش افزوده را نداریم
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه امکان حذف مالیات بر ارزش افزوده را نداریم، ادامه داد: ارزش افزوده را شهرداری و خزانه دولت دریافت می کنند و بر اساس جمعیت شهرها که در طرح سرشماری جمعیت مشخص می‌شود در استان‌ها توزیع می‌شود.
وی با اشاره به تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: تاکنون ۱۱۰ نکته ابهام در این قانون کشف شده است و باید توجه داشت که در این قانون برای واردات مواد غذایی مانند حبوبات ، شکر و …. مالیات در نظر گرفته شده است.
مزیکی با بیان اینکه استان اصفهان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات به خزانه دولت وارد کرده است، افزود: امسال نیز برای این استان پیش بینی تحقق ۳۵ هزار میلیارد تومان مالیات برای این استان شده است که از نظر ما ممکن نیست.
وی افزود: برای خانه های خالی، ماشین لوکس و خانه لوکس مالیات در نظر گرفته شده است و با این وجود پیش بینی ما این است که این مالیات پیش بینی شده وصول نخواهد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.