تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۳۴
کد خبر : 2491

استفاده از ظرفیت سمن‌های بوشهر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی

استفاده از ظرفیت سمن‌های بوشهر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی

پایگاه خبری دنیای اسرار بوشهر – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ظرفیت سمن‌های استان بوشهر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی استفاده می‌شود. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش، سهیل مهاجری صبح یکشنبه در جمع روسای ادارات منابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به شعار هفته

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

بوشهر – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ظرفیت سمن‌های استان بوشهر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی استفاده می‌شود.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش، سهیل مهاجری صبح یکشنبه در جمع روسای ادارات منابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به شعار هفته منابع طبیعی که «بامردم برای مردم» بود امسال باید  تلاش برای اجرای فعالیت ها با محوریت مردم بیشتر شود.

وی افزود: سمن‌ها بازوان توانمندی هستند که می‌توانند با ایده و طرح‌های نو یاری رسان ما در حفاظت و حراست از منابع طبیعی باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: آموزش و گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در جامعه یک گام بزرگ برای تحقق این مهم است، لذا باید تلاش شود با کمک سازمان های مردم نهاد این آموزش های در سطوح مختلف جامعه انجام شود.

مهاجری گفت: اکنون باِلغ بر ۱۷ سمن در استان با منابع همکاری دارند و برنامه های خوبی را نیز اجرا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های موجود استفاده شود، بیان کرد: پارک‌ها و ایستگاه‌های منابع طبیعی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان در راستای آشتی مردم با طبیعت و نشاط اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به وظیفه این اداره کل که حفظ و حراست از منابع طبیعی است تلاش می‌شود در این سال با همکاری و مشارکت مردمی در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای ۲۲۷ هزار ۲۱۵ هکتار سطح جنگلی است که از این میزان ۱۵ هزار ۸۱۶ هکتار آن جنگل های دست ساز است.

مهاجری همچنین خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۱۶ ذخیره گاه با مساحت ۴۱۰ هکتار و ۱۱ پارک جنگلی با مساحت ۷۴۰ هکتار است که از این تعداد پارک ۶ مورد آن دارای زیر ساخت های گردشگری است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.