تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 13766

استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی

استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی

استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی به گزارش دنیای اسرار:عضو هیئت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم: گسترده‌ترین جامعه‌ی مخاطب را به شکل بالقوه در اختیار داریم و باید لایه‌های مختلف اجتماعی را در این امر خیر وارد کنیم. مصطفی زمانیان در آیین اختتامیه چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: رسالت اجتماعی

Print Friendly, PDF & Email

استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی

به گزارش دنیای اسرار:عضو هیئت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم: گسترده‌ترین جامعه‌ی مخاطب را به شکل بالقوه در اختیار داریم و باید لایه‌های مختلف اجتماعی را در این امر خیر وارد کنیم.

مصطفی زمانیان در آیین اختتامیه چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: رسالت اجتماعی جامعه قرآن در طول سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است به نوعی که از سوی جامعه مخاطب و شورای قرآنی کشور انتقادات جدی به سمت ما ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه بررسی اجتماعی در ارتباط با شیوه برگزاری رویدادهای معتبر بین‌المللی، این موضوع در دبیرخانه و مجموعه بنیاد قرآن در طول دو سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: از نکات بسیار متمایز در رویدادهای معتبر بین‌المللی و مسابقاتی که به شیوه فعلی در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود این است که نوع نگاه ما به نقطه انتهایی برگزاری مسابقات است.
عضو هیئت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم ادامه داد: در تمامی دنیا زمانی که چنین رویدادهای گسترده‌ای برگزار می‌شود، روز اختتامیه نقطه شروع فعالیت‌های اجتماعی و حرکت‌های بین‌المللی به سمت ایجاد یک جریان‌سازی بزرگ برای جامعه مخاطب است.
وی افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با شیوه‌های برنامه‌ریزی مسابقات خود به نوعی برخورد کرده‌ایم که اختتامیه روز پایان دیدار مسئولان برگزاری مسابقات و متسابقین با یکدیگر است.
زمانیان اظهار کرد: اگر انتظار داریم که مردم برای مشاهده مسابقات قرآنی حضور داشته باشند باید قرآن به شکل عملی در زندگی آن‌ها پیاده شود، بدین معنا که مردم از برگزیدگان و نخبگان قرآنی کشور انتظار دارند که در حل مسائل کشور به آن‌ها کمک کند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که متاسفانه در طول سال‌های گذشته با این پدیده مواجه هستیم که جامعه قرآنی خود را درگیر مسائل اجتماعی مردم نمی‌کند و باید این روند را اصلاح کنیم.
عضو هیئت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: از امروز که در این رویداد باشکوه اختتامیه مسابقات ملی قرآن کریم در خدمت مردم هستیم نوع نگاه جامعه به افراد قرآنی متفاوت خواهد بود.
وی خطاب به جامعه قرآنی گفت: شما تنها یک قاری و حافظ قرآن نیستید بلکه بخش‌هایی از سرمایه اجتماعی نظام هستید که جامعه انتظار دارد بتوانید در تحقق بخشی از حرکت‌های اجتماعی به آنها کمک کنید و کانون‌های مرجعیت اجتماعی شوید که در حل مسائل عمومی کشور به مردم کمک کنید.
وی با بیان اینکه این امر رسالت فراموش شده نخبگان اجتماعی است که به آن کمتر توجه شده است، گفت: مردم در مسائل و مشکلات خود انتظار دارند که از نخبگان قرآنی کمک بگیرند اما اکنون متاسفانه زمانی که یک حادثه رخ می‌دهد نخبگان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای کمک به مردم خرج می‌کنند و در این میان نباید جای نخبگان قرآنی در میان مردم مردم خالی باشد.
زمانیان با اشاره به اینکه پس از ۴۰ دوره برگزاری مسابقات قرآن کم توجهی مسئولان برگزار کننده به چنین موضوعی دامن زده است، عنوان کرد: برگزیدگان مسابقات قرآنی باید توجه داشته باشند که توجه رسانه‌ها از امروز به شما متفاوت از گذشته شده است ئو بر این اساس نباید از نقش و رسالت خود را در حل مسائل اختصاصی جامعه قرآنی غافل شوید.
وی اضافه کرد: متاسفانه نگاه ما به جامعه قرآنی بسیار محدود است به نوعی که جامعه قرآنی را شرکت کنندگان ادوار مختلف مسابقات قرآنی در سطح سازمان اوقاف و دستگاه‌های دیگر می‌دانیم در حالی که باید به یاد داشته باشیم که گسترده‌ترین جامعه‌ای مخاطب را به شکل بالقوه در اختیار داریم و باید لایه‌های مختلف اجتماعی را نی در این امر خیر وارد کنیم.
عضو هیئت امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم تاکید کرد: باید این مسئولیت را برای خودمان باور کنیم که در قبال تک‌تک آحاد امت اسلامی و آحاد ملت ایران بسیار کم کاری کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه کارهای مبتنی بر نوآوری‌های قرآنی را در کشور کمتر مورد توجع قرار گرفته است، گفت: ما کمتر به آثار هنری که می‌تواند پیام‌آور آیات نورانی قرآن باشد توجه کرده‌ایم و باید به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.
زمانیان گفت: باید باید به زمانی برگردیم که قاریان قرآنی اسوه‌های جامعه ما بودند و به جایی برسیم که قبل از اینکه افرادی مانند شهید حسنی به عنوان الگوهای قرآنی جامعه در منا به شهادت برسند آنها را بشناسیم و سیره آنها در جامعه فرهنگ ساز باشد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.