تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر : 19468

استفاده رباتها از “زنون” برای پاکسازی سطوح

استفاده رباتها از “زنون” برای پاکسازی سطوح

اشعه ماورا بنفش برای پاکسازی سطوح از کرونا کاربرد زیادی دارد اما به تازگی به جای رباتهای ماورا بنفش از رباتهایی با گاز زنون برای پاکسازی سطوح استفاده می‌شود. به گزارش دنیای اسرار-به نقل از تسنیم؛ از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان راه‌های گوناگونی برای از بین بردن این ویروس در سطوح استفاده شده

Print Friendly, PDF & Email

اشعه ماورا بنفش برای پاکسازی سطوح از کرونا کاربرد زیادی دارد اما به تازگی به جای رباتهای ماورا بنفش از رباتهایی با گاز زنون برای پاکسازی سطوح استفاده می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار-به نقل از تسنیم؛ از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان راه‌های گوناگونی برای از بین بردن این ویروس در سطوح استفاده شده است و بنابه شرایط محیطی هر راهکار برای جای مشخصی کاربرد دارد.

ویروس‌زدایی مناطقی که نباید مرطوب شوند یا امکان گندزدایی با مایعات در آنها وجود ندارد با اشعه ماورا بنفش انجام می‌شود.

در کنار این راهکارها برای ویروس‌زدایی به تازگی از رباتهایی با گاز زنون هم برای ویروس زدایی استفاده شده است؛ شرکت فچ رباتیکس از گاز زنون برای پاکسازی محیط استفاده کرده است.

گاز این ربات برای فضاهای داخلی بزرگ مانند انبارهای بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، استخرها، ساختمانهای اداری، اتاقهای بیمارستانها و مناطق مشابه کاربرد دارد.

گاز زنون با دقت ۹۹ درصد اقدام به پاکسازی می‌کند و با هر بار شارژ ربات امکان ویروس‌زدایی بین ۸ تا ۱۰ ساعت وجود دارد.

تفاوت این رباتها با رباتهایی که از اشعه ماورا بنفش استفاده می‌کنند در میزان بازدهی و مدت زمان عملکرد آنهاست؛ رباتهای ماورا بنفش به دلیل انرژی بالای مورد نیازشان بین ۲ تا ۳ ساعت امکان فعالیت دارند اما رباتهای زنونی ۸ تا ۱۰ ساعت امکان فعالیت دارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.