تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 31111

اشتغال مددجویان روستاهای استان اصفهان با اجرای طرح های بوم گردی

اشتغال مددجویان روستاهای استان اصفهان با اجرای طرح های بوم گردی

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد؛ اشتغال مددجویان روستاهای استان اصفهان با اجرای طرح های بوم گردی مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: طرح بوم گردی با هدف توانمندسازی مددجویان استان اصفهان با همکاری و تعامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احداث و مرمت شده است. به گزارش دنیای اسرار، کریم

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد؛

اشتغال مددجویان روستاهای استان اصفهان با اجرای طرح های بوم گردی

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: طرح بوم گردی با هدف توانمندسازی مددجویان استان اصفهان با همکاری و تعامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احداث و مرمت شده است.

به گزارش دنیای اسرار، کریم زارع با تاکید به اهمیت اشتغال مددجویان و توجه به رونق صنعت گردشگری با هدف کسب و کار پایدار در میان اقشار نیازمند، اظهار داشت: بیش از ۴۳ هزار خانوار تحت حمایت، در روستاهای استان ساکن هستند و تاکنون ۷ طرح بوم گردی با هدف توانمندسازی مددجویان با همکاری و تعامل دستگاه های مربوطه احداث و مرمت شده است.

وی با بیان اینکه اقامتگاه بومگردی فرصت های بسیار زیادی را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی در روستاها فراهم می آورد، افزود: کارشناسان میراث فرهنگی در استان و شهرستان‌ها همراهی خوبی برای راه‌اندازی، صدور مجوز و آموزش مهارت شغلی در این زمینه با مددجویان کمیته امداد دارند که در همین ارتباط کلاس‌های آموزش بومگردی نیز در روستاهای گردشگرپذیر برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی از طریق توسعه گردشگری روستایی، گفت: یکی از راه‌های کمک به اشتغال مددجویان و کسب درآمد پایدار، بمنظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، حفظ صنایع‌دستی و آئین‌های سنتی این مناطق، خروج از کشاورزی تک‌محصولی و بهبود وضعیت معیشتی، توجه به بخش گردشگری است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.