تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۵۹
کد خبر : 2597

«اصفهان» بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است

«اصفهان» بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است

پایگاه خبری  دنیای اسرار اصفهان- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اصفهان گفت: اصفهان بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است و در هر دوره ظرفیت جوجه ریزی ۶۵۰ هزار قطعه را دارد. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:مصطفی کردآبادی با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل ظرفیت های بالا در

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری  دنیای اسرار

اصفهان- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اصفهان گفت: اصفهان بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است و در هر دوره ظرفیت جوجه ریزی ۶۵۰ هزار قطعه را دارد.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:مصطفی کردآبادی با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل ظرفیت های بالا در تولید بوقلمون توانسته به قطب پرورش این پرنده گوشتی در کشور تبدیل شود، اظهار داشت: با این حال عمده جوجه‌های یک روزه بوقلمون از خارج کشور وارد می‌شود.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بوقلمون یکی از حساس ترین گونه پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد است بنابراین نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای جدی باید روی بوقلمون صورت گیرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان اصفهان اعلام کرد: نظارت‌های بهداشتی گله‌های مادر بوقلمون در تمامی مراحل از ورود جوجه یک روزه مادر تا زمان تولید تخم نطفه‌دار و جوجه یک روزه بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، در بازه‌های زمانی ۴۵ و ۹۰ روزه با انجام آزمایشات دوره‌ای انجام می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه پرورش بوقلمون به شیوه صنعتی و امروزی برای نخستین بار به سال ۵۰ بر می‌گردد، تصریح کرد: این صنعت از سال ۸۲  با نگاهی فراگیر با حمایت دولت و اقدامات برنامه ریزی شده وارد مرحله جدیدی شد و علی رغم تولید عمر کوتاه خود از رشد کمی مطلوب و پرشتابی برخوردار بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.