تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کد خبر : 6764

اصفهان در حوزه نوسازی روستایی از دیگر استانها عقب مانده است

اصفهان در حوزه نوسازی روستایی از دیگر استانها عقب مانده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان: اصفهان در حوزه نوسازی روستایی از دیگر استانها عقب مانده است  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان در حوزه نوسازی روستایی از دیگر استان های کشور عقب مانده است. دنیای اسرار: عبد الحسین خانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان:

اصفهان در حوزه نوسازی روستایی از دیگر استانها عقب مانده است

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان در حوزه نوسازی روستایی از دیگر استان های کشور عقب مانده است.

دنیای اسرار: عبد الحسین خانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان اظهار داشت: مبلغ وام بهسازی و نوسازی در روستاها باید به ۳۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کم بودن مبلغ وام  یکی از دلایل عقب افتادگی استان در بحث نوسازی روستایی  است، ادامه داد: درصد نوسازی مسکن روستایی در کل کشور ۴۱ درصد است اما در استان اصفهان تنها ۲۵ درصد میزان نوسازی مساکن روستایی دیده شده است.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده در روستاها باید روستائیان خود اقدام کنند چرا که قطعاً حوادث ناگواری در انتظار چنین بافت‌هایی خواهد بود.

وی خواستار تسهیل شرایط بانک ها برای گرفتن وام های روستایی شد تا تغییرات مناسبی در بافت فرسوده روستاها ایجاد شود و اضافه کرد: در سطح استان ۹۳۵ روستا داریم، بیش از ۵۶ هزار قطعه زمین در روستاها واگذار شده و همه این اقدامات باعث شده تا حدودی روستاها در مورد زمین مشکلات کمتری داشته باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بهسازی مسکن روستایی از سال ۷۴ در استان دنبال شده است، در حال حاضر برای هر واحد روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و در مجموع در سراسر کشور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی می‌شود.

وی در خصوص اجرای مطالعات روستایی در استان اصفهان گفت: سال گذشته در قراردادی با دانشگاه اصفهان مطالعات اقتصادی و اجتماعی ۱۲۳ روستا و ۱۸ دهستان استان اصفهان انجام شد و با تحقق بودجه آن، همه طرح‌های مصوب در این زمینه در کارگروه مربوطه ارائه شد.

منبع:مهر

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.