تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 5667

اصفهان نیازمند ۶ هزار تخت بیمارستانی است

اصفهان نیازمند ۶ هزار تخت بیمارستانی است

اصفهان نیازمند ۶ هزار تخت بیمارستانی است عباسعلی جوادی:  برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و اینکه جمعیت اصفهان رو به پیری می‌رود در ۱۰ سال آینده نیاز به افزایش ۵ تا ۶ هزار تخت بیمارستانی، احساس می‌شود و در غیر اینصورت برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آید. دنیای اسرار:عباسعلی جوادی در نشست خبری  نمایندگان مراکز

Print Friendly, PDF & Email

اصفهان نیازمند ۶ هزار تخت بیمارستانی است

عباسعلی جوادی:

 برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و اینکه جمعیت اصفهان رو به پیری می‌رود در ۱۰ سال آینده نیاز به افزایش ۵ تا ۶ هزار تخت بیمارستانی، احساس می‌شود و در غیر اینصورت برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آید.

دنیای اسرار:عباسعلی جوادی در نشست خبری  نمایندگان مراکز تشخیصی و درمانی بخش خصوصی سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان اصفهان، اظهار داشت: در ۱۰ سال آینده با کمبود ۶ هزار تخت بیمارستانی مواجه می‌شویم.

وی افزود: در حال حاضر هر تخت بیمارستانی جدید، حدود ۳ میلیارد تومان پول نیاز دارد تا بتواند به بیماران خدمات بدهد.

رئیس نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ درصد تخت‌های بیمارستانی استان باید در بخش خصوصی باشد، گفت: این میزان در استان اصفهان ۳۵ درصد است.

وی بیان کرد: بخش‌های خصوصی باید در راستای کاهش و برطرف کردن کمبود تخت‌های بیمارستانی و همچنین به روز رسانی تعداد استاندارد، همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و اینکه جمعیت اصفهان رو به پیری می‌رود در ۱۰ سال آینده نیاز به افزایش ۵ تا ۶ هزار تخت بیمارستانی، احساس می‌شود و در غیر اینصورت برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آید.

رئیس کمیسیون دارو‌سازی اصفهان در این نشست با اشاره به وضعیت داروخانه‌های اصفهان اظهار داشت: نبض اقتصادی داروخانه‌های اصفهان، خوب نمی‌زند.

عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان افزود: بخشی از هزینه دارو را مردم و بخشی را سازمان‌های بیمه‌گر باید پرداخت کنند، اگر بین زمان پرداخت بدهی سازمان بیمه‌گر به داروخانه و پرداخت داروخانه به شرکتهای پخش فاصله بیفتد و تعادل وجود نداشته باشد داروخانه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵۰ داروخانه در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در استان اصفهان داریم که به صورت شبانه‌روزی، روزانه و میان‌وقت فعالیت می‌کنند، از شهرستان خور و بیابانک تا بویین میاندشت خدمات دارویی ارائه می‌شود، در تمام شهرستان‌هایی که حداقل امکان تشکیل داروخانه را دارند دارو توزیع می‌شود.

رئیس کمیسیون دارو‌سازی سازمان نظام پزشکی اصفهان تأکید کرد: داروهای ایرانی باکیفیت هستند و حتی از داروهای خارجی هم بهتر هستند، صنعت داروسازی از همان منابعی تأمین مواد اولیه دارد که شرکت‌های خارجی هم مواد اولیه خود را تأمین می‌کنند، بیش از ۹۲ درصد داروی مصرفی را خودمان تأمین می‌کنیم.

رئیس کمیسیون صنفی بیمارستانی‌های خصوصی اصفهان با اشاره به صنف بیمارستانی اظهار داشت: حدود ۱۶ سال از ایجاد این صنف می‌گذرد در حالیکه به صورت رسمی ۸ سال از ثبت آن می‌گذرد.

سید‌امین ابن‌شهیدی افزود: صنف بیمارستانی همواره تلاش می‌کند که مسائل درمانی، بیمارستانی، کلینیک‌ها و مشکلاتی که توسط اعضا برای مردم ایجاد می‌شود را رفع کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ بیمارستان خصوصی، ۲ بیمارستان در حال احداث و ۹ کلینیک جراحی خصوصی در استان اصفهان به فعالیت مشغول‌ هستند، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی جامعه که ایجاد کار مشکل است، بخش خصوصی توانسته ۷ تا ۱۰ هزار پرسنل را در تمام بخش‌های بیمارستان‌های خصوصی به کار بگیرد.

رئیس کمیسیون صنفی بیمارستانی‌های خصوصی اصفهان بیان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار عمل جراحی ماهیانه در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی انجام می‌شود که به عبارتی ۱۵۰ هزار بیمار در سال زیر پوشش خدمات بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: در بخش‌های جراحی تخصصی و فوق‌تخصصی هم خدمات ارزنده‌ای به بیماران می‌شود و همچنین در زمینه سرطان نیز بیمارستان میلاد بار زیادی از بخش شیمی درمانی بیماران را به دوش می‌کشد.

رئیس کمیسیون صنفی بیمارستانی‌های خصوصی اصفهان اظهار داشت: بیمارستان‌های خصوصی به طور میانگین، ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان به بیماران تخفیف می‌دهد و در سال این عدد به ۳ تا ۴ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام کشور و از‌جمله استان اصفهان با بیمه مشکل دارند، گفت: ۱۶ ماه طلب چند میلیاردی عقب افتاده از بیمه‌ها را داریم و با مشکلات دیگری از‌جمله عدم افزایش تعرفه، نوع محاسبه مالیات، تامین وسایل پزشکی و … روبه رو هستیم.

ابن‌شهیدی بیان کرد: ما در بخش خصوصی، حامیان بیماران هستیم و کار با کیفیت ارائه می‌دهیم و به علت بالا بودن هزینه‌ها، این بخش نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

عضو هیئت مدیره و نماینده صنف آزمایشگاه استان اصفهان در ادامه نشست با اشاره به علم پزشکی ایران، اظهار داشت: طب کشور باعث افتخار است و بهترین و بالاترین طب را در ایران داریم که استان اصفهان نیز از این قائده مستثنی نیست.

محمدحسن بقایی نماینده انجمن علوم آزمایشگاهی و عضو هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی نیز در ادامه این نشست مطبوعاتی ابراز کرد: در منطقه بالاترین و بهترین طب را در ایران داریم، اصفهان هم در سطح کشور در رتبه خوبی قرار دارد.

نماینده انجمن علوم آزمایشگاهی با اشاره به این‌که ۲۴۰ آزمایشگاه خصوصی داریم که توسعه کمی و کیفی خوبی داشته است، عنوان کرد: در خصوص آزمایشگاه‌ها ۲ بار در سال ممیزی انجام می‌شود و هر آزمایشگاهی موظف است به صورت روزانه برنامه کنترل کیفیت خود را انجام دهد و هر ۳ ماه یک‌بار هم کنترل کیفیت خارجی انجام شود، این مسأله برای این است که کیفیت در آزمایشگاه بالا برود یعنی صحت و دقت آزمایشگاه‌ها قابل اعتماد بیشتری باشد.

نماینده انجمن علوم آزمایشگاهی همچنین مطرح کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی ۱۰ درصد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است، عملاً ۸۰ درصد پرداختی هزینه آزمایش‌ها توسط مردم است، بحث آزمایشگاه هم مثل دارو است و بیمه‌ها کمترین تعرفه را حساب می‌کنند، اگر در آزمایشگاه‌ها تخلفی باشد و گزارش شود برخورد خواهد شد.

وی در پایان اذعان کرد: تعرفه‌های بخش خصوصی در تهران و اصفهان با هم متفاوت است، امروز تعرفه‌های بخش خصوصی اصفهان پاسخگو نیست، در تهران برای عمل قلب ۱۰۰ میلیون و در اصفهان زیر ۱۵ میلیون تومان گرفته می‌شود در حالی که ارائه خدمات یکی است.

وی تصریح کرد: بخش دولتی، همکاری لازم را بخش خصوصی ندارد و اگر این ۲ بخش در کنار هم قرار گیرند، استان اصفهان می‌تواند مانند یک استان نمونه کشور شود و این در حالی است که سالهاست، فقط ۲ بیمارستان خصوصی در اصفهان ساخته شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.