تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
کد خبر : 26308

اصلاح و تغییردرمهندسی ساختار، در راستای چابک سازی سازمان است.

اصلاح و تغییردرمهندسی ساختار، در راستای چابک سازی سازمان است.

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران: اصلاح و تغییردرمهندسی ساختار، در راستای چابک سازی سازمان است. ساختار سازمانی شرکت گاز استان اصفهان به مدت دو روز مورد بررسی و بازدید میدانی تیم مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت. به گزارش دنیای اسرار، مجید کشاورز ضمن ابراز خرسندی از دیدار نزدیک با کارکنان

Print Friendly, PDF & Email

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران:

اصلاح و تغییردرمهندسی ساختار، در راستای چابک سازی سازمان است.

ساختار سازمانی شرکت گاز استان اصفهان به مدت دو روز مورد بررسی و بازدید میدانی تیم مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

به گزارش دنیای اسرار، مجید کشاورز ضمن ابراز خرسندی از دیدار نزدیک با کارکنان شرکت گاز استان اصفهان، افزود: یکی از اهداف این دیدارهای مستقیم، نزدیک کردن سطح توقعات و مطالبات همکاران با سیاست های بالادستی وزارت نفت و برنامه ششم توسعه است.

وی، با بیان اینکه خدمات شرکت ملی گاز به اقصی نقاط ایران اسلامی رسیده و بخش عمده انرژی کشور توسط شرکت های گاز استانی توزیع و تامین می شود، گفت: ما می دانیم که تغییر در چارت شرکت های گاز استانی ضروری است و البته محدودیت های نیز در این بین وجود دارد.

مهندس کشاورز، بیان داشت: به منظور توسعه و صیانت از سرمایه های انسانی متعهد، دانش محور وخلاق و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی ها یک بررسی میدانی از چارت سازمانی این شرکت انجام می شود با این منظور که بتوانیم، انگیزه خدمت رسانی را بیش از پیش تقویت کنیم.

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران، اضافه کرد: هر شرکت یا مجموعه‌ای برای انجام کار خود نیاز به استراتژی دارد، و برای آن برنامه‌ ریزی می کند، مهندسی ساختار نیز دراستراتژی خود در ابتدا از طریق کاربینی، سنجش زمان کار و مدت انجام کار یا سایت‌بینی که همان بازدید از مناطق عملیاتی است، نسبت به طراحی ساختار مناسب سازمانی برای رسیدن به آن هدف اقدام نموده و سپس بر اساس نظام طبقه‌بندی مشاغل ، پایه های سازمانی تعیین و در سیستم تغذیه می شود.

مهندس کشاورز، موضوع برون سپاری و واگذاری اداره شهرها به بخش خصوصی و تمرکز بر ساختار نظارتی به جای تصدی گری را در تصمیمات مهندسی ساختار بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مهندسی ساختار شرکت ملی گاز با تمام توان مدیریتی و کارشناسی در راستای بهبود و بروزرسانی سازمان شرکت های گاز استانی تلاش خواهد کرد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، نیز ضمن تشریح وضعیت گازرسانی در سطح استان اصفهان و وضعیت نیروی انسانی به حذف ۱۳۸ سمت سازمانی در این شرکت اشاره کرد و گفت: هرسازمانی بر اساس زمان و شرایط و توسعه شرح وظایف نیاز به ارتقاء پایه های سازمانی، غنی سازی و بازنگری ساختار سازمانی مشاغل دارد و با بلوغ شرکت،  نیاز به نیروی انسانی جدید و ارتقاء پایه های قبلی به وجود می آید ما امیدواریم که در این هم اندیشی به باز آرائی سازمانی، حفظ و نگه داشت نیروهای با تجربه دست یابیم.

مهندس علوی،با اشاره به تعدد و پراکندگی شهرها و روستاهای استان، فواصل بسیار زیاد آنها از خطوط تغذیه و انتقال گاز و با تاکید بر لزوم پویایی و منعطف بودن ساختار سازمانی تصریح کرد: ارتقای سمت های سازمانی و غنی سازی شغلی در این شرکت مورد نیاز است چرا که بلوغ شرکت، نیاز به تجدید ساختار متناسب با نیاز سازمانی را می طلبد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مشترکین خصوصاً در بخش روستایی و نیز ایجاد شهرهای جدید دراستان، بازنگری چارت سازمانی در واحدهای بهره برداری کاملا ملموس بوده و در برخی از واحدها اعم از؛ امور حقوقی، امور قراردادها، امور مالی، پژوهش، مخابرات و فناوری اطلاعات و انبار کالا، ایجاد سمت برای کارشناس فنی کمیته فنی بازرگانی و کمسیون مناقصات و ارتقای برخی سمت ها مورد تقاضا است.

وی، بیان داشت: بعضاً کاهش انگیزه کارکنان به دلیل عدم امکان ارتقاء در مسیر شغلی خود، پیر شدن سازمان به دلیل عدم امکان جذب نیروی جدید، نداشتن نیروی متخصص متناسب با نوع تحصیلات و تجربه و… را از مهمترین مشکلات ایجاد شده در پی حذف ۱۳۸ سمت در این شرکت عنوان کرد.

لازم به ذکر است، در این نشست هم اندیشی، به تفکیک توسط همکاران پیشنهاداتی در خصوص افزایش حجم شرح وظایف سمت های سازمانی ارائه شد و در مورد هر یک با همکاری کارشناسان ذی ربط براساس بازدید های میدانی ونتایج حاصله به صورت مبسوط بحث و بررسی های لازم صورت گرفت.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.