تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر : 4342

اطلاعات درستی درباره طرح بازچرخانی زاینده رود به مردم نمی دهند

اطلاعات درستی درباره طرح بازچرخانی زاینده رود به مردم نمی دهند

پایگاه خبری دنیای اسرار بصیری: اطلاعات درستی درباره طرح بازچرخانی زاینده رود به مردم نمی دهند عضو هیئت مدیره جمعیت پیام سبز گفت :متاسفانه در اجرای برخی طرح ها و ارائه آمارها، اطلاعات درستی به مردم داده نمی شود مهدی بصیری در نشست خبری به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس جمعیت حمایت از منابع

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

بصیری:

اطلاعات درستی درباره طرح بازچرخانی زاینده رود به مردم نمی دهند

عضو هیئت مدیره جمعیت پیام سبز گفت :متاسفانه در اجرای برخی طرح ها و ارائه آمارها، اطلاعات درستی به مردم داده نمی شود

مهدی بصیری در نشست خبری به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست(پیام سبز)اظهارکرد:

شرایط وخیم امروزی قابل پیش‌بینی بود و در سال های بسیار دور، تمام تهدیدات زیست محیطی در اثر برنامه‌های اشتباه توسعه‌ای را هشدار دادیم .

وی با ابراز تأسف از بی‌ارزش دانستن فعالیت تشکل‌ها در ایران افزود: این در حالی است که پیشرفت هر جامعه‌ای به تعداد تشکل‌هایی است که در زمینه‌های مختلف در آن جامعه‌ شکل می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره جمعیت پیام سبز گفت :متاسفانه در اجرای برخی طرح ها و ارائه آمارها، اطلاعات درستی به مردم داده نمی شود

وی اظهار کرد: سه سال گذشته که میزان بارش‌های در حوضه زاینده‌رود حتی بیشتر از نرمال بود، به دلیل بارگذاری بیش از حد و سوءمدیریت این رودخانه در مدت هشت ماه خشک شد.

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:تشکل های محیط زیستی در رابطه با طرح بازچرخانی آب در زاینده رود با استاندار اصفهان جلسه داشته اند و مخالفت خود را در رابطه با این طرح  اعلام کرده اند.
مهدی بصیری: با تاکید بر اینکه هدف ما در این انجمن آموزش همگانی در مسائل زیست محیطی است، گفت: اگر مسئولان آموزش دیده باشند دیگر برای موضوعات مختلف در کشور تصمیمات غلط نمی‌گیرند، اما این نیازمند همکاری رسانه‌ها است تا از تشکل‌های زیست‌محیطی حمایت شود.
جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست(پیام سبز)، اولین سازمان مردم نهاد محیط‌ زیستی در استان اصفهان و یکی از باسابقه‌ ترین‌ها در کشور است که در سال ۱۳۷۲ به همت گروهی از دانشگاهیان و کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست شکل گرفت.

این بوم‌شناس و اکولوژیست افزود:این سازمان غیردولتی محیط‌ زیستی، محورهای اصلی فعالیت خود را بر آموزش و آگاه ‌سازی جامعه و تحلیل و نقد روند توسعه قرار داده است.
از طرح ‌های عملی این جمعیت، بازیافت کاغذ در دانشگاه صنعتی اصفهان و نجات کرفس کوهی از خطر انقراض است.
دریافت جایزه ملی محیط زیست و لوح تقدیر از برنامه عمران ملل متحد(UNDP) از جمله دستاوردهای معنوی جمعیت پیام سبز در ۲۴ سال فعالیت آن است

محمود سلطانی دراین نشست  اظهار کرد: هر ساله موضوعات جدیدی باعث به حاشیه رانده شدن مسائل محیط زیستی می‌شود، بعد از جنگ مباحثی مانند بازسازی، مبارزه با اعتیاد، اشتغال، توسعه و تحریم‌ها همگی از دلایل غفلت از منابع طبیعی و محیط زیست شد در حالی که منابع طبیعی ما در حال تخریب بودند حال آنکه بسیاری از آنها تجدیدپذیر نیستند اما روند تخریبی سریعی را طی می‌کنند.

وی با انتقاد از بارگذاری بیش از حد صنعت در اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهری تاریخی و فرهنگی است اما به قدری نگاه مدرن به آن شده است که صنایع بسیار راه عبور هوای پاک را بسته‌اند و در هر دوره‌ای این شهر تحت تاثیر سیاست‌های درست یا نادرستی قرار گرفته که تنها تخریب‌ها را افزایش داده است.

عضو هیئت مدیره جمعیت پیام سبز هدف این جمعیت را ایجاد احساس مسئولیت در مردم دانست و افزود: جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست پیام سبز دومین جمعیت در کشور است که با حضور فعالان و اساتید دانشگاه بعد از گذشت ۲۵ سال تا به حال توانسته به فعالیت خود ادامه دهد و دیگر تشکل‌ها همگی یا پراکنده و یا تعطیل شدند.

سلطانی در خصوص اقدامات این جمعیت گفت: جمعیت پیام سبز اصفهان تا به حال در زمینه‌های مختلف محیط زیستی فعالیت‌های بسیاری داشته همچنین مخالفت خود را با چیدمان غیراصولی صنایع در شهر اصفهان بارها اعلام داشته و نسبت به مسائل مختلف در نقاط شهر حتی برخوردها و شفاف سازی‌هایی هم داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: شرایطی که امروز بر منابع طبیعی و محیط زیست حاکم است در گذشته قابل پیش بینی بود.
وی شخم زدن مراتع و کشت گندم در آن ها برای خودکفایی در تولید گندم، صدور پروانه حفر چاه های متعدد، صدور بی رویه چرای دام به بهره برداران و بهره برداری بی رویه از جنگل ها سبب شده است تا امروز منابع طبیعی و محیط زیست دچار مشکلات متعددی شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.