تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 32582

اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در اصفهان تسهیل شد

اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در اصفهان تسهیل شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان؛ اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در اصفهان تسهیل شد مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در نوروز ۱۴۰۲ اطلاع رسانی به گردشگران و مسافران در اصفهان با طراحی چهار محور تسهیل شده است. به گزارش دنیای اسرار:سید علی معرک نژاد درنشست خبری بااصحاب رسانه  افزود: ستاد

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان؛
اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی در اصفهان تسهیل شد
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در نوروز ۱۴۰۲ اطلاع رسانی به گردشگران و مسافران در اصفهان با طراحی چهار محور تسهیل شده است.

به گزارش دنیای اسرار:سید علی معرک نژاد درنشست خبری بااصحاب رسانه  افزود: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز با سامانه تلفنی ۱۳۷، تبلیغات محیطی از جمله پایه‌های بنری، بتنی و تابلوهای تبلیغاتی، اپلیکیشن گردشگری “اصفهان من” و شبکه‌های مجازی اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ تماس با سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ برقرار شد، افزود: پیگیری اسکان بیشترین درخواست گردشگران در تماس با این سامانه بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه نوروز سال گذشته ۱۳ هزار نفر از اپلیکیشن “اصفهان من” استفاده کردند، افزود: در این نرم افزارِ کاربردی ۱۶ محور از جمله حمل‌ونقل، توقف گاه، جایگاه سوخت، نظرسنجی، مراکز درمانی، خدمات و اسکان برای راهنمایی گردشگران به‌صورت هوشمند طراحی شده است.

وی همچنین از راه اندازی رادیو اینترنتی ویژه ایام نوروز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۳۰ از محل باغ فدک و ناژوان در این نرم افزار خبر داد.

معرک نژاد اضافه کرد: برنامه سال تحویل با حضور چهره های شاخص کشور در گلستان شهدا و حاشیه پل خواجو از شبکه اصفهان پخش می‌شود.

وی همچنین از برگزاری آیین رصد هلال ماه رمضان؛ سوم فروردین‌ماه سال آینده در میدان امام خمینی(ره) اصفهان خبر داد.

معرک نژاد افزود: جانمایی ستادهای هدایت سفر و بازسازی و بهسازی تصاویر شهدا در ورودی های شهر در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی بقایی دراین نشست با اشاره به اقدامات ستاد خدمات شهر در نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: کمیته مناطق حمل و نقل و ترافیک، اسکان، اقتصادی و سرمایه گذاری، اطلاع رسانی، ایمنی و حوادث، رسیدگی به شکایات، قضائی و انتظامی، زیباسازی، پایانه‌ها و … از جمله کمیته‌های ستاد است.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز به عنوان جزئی از دغدغه‌های ستاد، گفت: برای مدیریت بیشتر این دو موضوع، تدابیری برای مسافران در سطح شهر در نظر گرفته شده و اماکن مجوزهایی بیشتری برای آسایش مسافران داده‌اند و مکان‌هایی برای مسافران تعبیه شده تا در ملأ عام روزه خواری نداشته باشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: تبلیغات در سطح شهر با موضوعات رعایت شئونات اسلامی، آداب ماه مبارک رمضان و به ویژه آداب فرهنگی و هویتی اصفهان تعبیه شده و همچنین گروه هزار نفری دیده‌بان آموزش دیده در سطح شهر حضور دارند که تذکرات عمومی را به شهروندان و مسافران بدهند تا نظم بخشی صورت گیرد.

 

وی افزود: روند شهرتکانی در آستانه سال نو طی حدود ۴۰ روز با زحمات کارکنان خدمات شهری در تمام محلات شهر انجام شده و ۲۲۰ محله شهر تاکنون پاکسازی و نظافت شده است.

بقایی خاطر نشان کرد: ۷۵۰ نفر از زندانیان طی ۲۰ روز نسبت به رنگ آمیزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر جدول و ۵۰۰ هزار متر نرده اقدام کرده‌اند و اصفهان اولین شهری است که از ظرفیت زندانیان برای این کار استفاده کرده است.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ویژه برنامه تلویزیونی با پخش زنده از گلستان شهدا و حاشیه پل خواجو و حضور شخصیت‌های مطرح کشوری در شب سال نو از سیمای استانی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ای برای رصد هلال ماه و شروع ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده که سوم فروردین ماه سال جدید از سال ۲۰ تا ۲۳ به طور زنده از میدان امام خمینی (ره) پخش خواهد شد.

بقایی افزود: در کمیته ترافیک نیز تمهیدات افزایش پارکینگ‌ها، ساعات مترو و تعبیه پارک سوار در نظر گرفته شده است، ستاد دائمی سفر از ۱۴۰۱ شکل گرفته و ساختار منظمی خواهد داشت و این ستاد در کلیه فعالیت‌های شهرداری محور قرار می‌گیرد و تصمیمات آن در گردشگری و مسافربری و خدماتی نیز دخیل می‌شود.

وی با اشاره به اتوبوس‌های گردشگری مخصوص مسافران، تصریح کرد: تعدادی اتوبوس در باغ فدک و سطح شهر برای مسافران قرار داده شده که تنها در ایستگاههای گردشگری توقف دارند؛ همچنین ۲۲ عنوان برنامه فرهنگی با محورهای مختلف، جزءخوانی در چهارباغ و برگزاری محفل بین‌المللی قرآن داریم، روئیت هلال ماه در نظر گرفته شده اغلب برنامه‌ها در شب برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر هوشمندی‌سازی و مکانیزه شدن شهر به عنوان مؤلفه اصلی مدیریت شهری بیان داشت: نرم افزار «اصفهان من» تجمیع فعالیت‌های مورد نیاز شهروندان و مسافران را مرتفع خواهد کرد و این اپلیکیشن محور فعالیت‌های تبلیغاتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی در ایام نوروز تلاش شبانه‌روزی دارند، تصریح کرد: در بین چادرها مسافرتی برای اکسیژن و عدم آتش سوزی رصد دائمی صورت می‌گیرد و ۲۸ هزار و ۲۰۰ چادر در سال گذشته داشتیم که از این میان هزار و ۹۱۳ کپسول از چادرها خارج شد.

 

بقایی در خصوص دفع آب‌های سطحی که عنوان آن به استحصال آب‌های سطحی تغییر یافته، گفت: زیرساخت‌های شهری بر اساس بارش ۲۰ میلیمتر بر ثانیه آماده شده و بارش چند هفته پیش در ۲روز متوالی حدود ۹۲ میلیمتر و تقریباً سنگین برآورد شد، از این رو ضعف زیرساخت‌ها را با فعالیت نیروها پوشش دادیم.

معاون محیط زیست خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره تصفیه پساب، گفت: تصفیه پساب به ویژه برای فضای سبز از برنامه‌های در دستور کار است که نمون‌های از آن با شرکت‌های دانش بنیان دنبال می‌کنیم.

وی تغییر تقویم به روزهای هفته و حذف جمعه از رویکرد جدید جمع آوری زباله دانست و افزود: تفکیک زباله و جمعآ وری مجزای تفاله چای دنبال می‌شود و شهروندانی که پسماند خشک را به شهرداری تحویل دهند به ازای ۵۰ کیلو یک میلیارد ریال بیمه حوادث و آتش سوزی را دریافت می‌کنند.

بقایی ادامه داد: در خصوص منازل استیجاری از دو ماه پیش، اتحادیه املاک فراخوان دادند و همه منازل از طرف املاک و آتش نشانی بررسی می‌شود و قولنامه استیجاری نوشته می‌شود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.