تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 25527

افتتاح و بهره‌برداری ۵۱ واحد مسکن مهر شهرستان شهرضا / پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته شد

افتتاح و بهره‌برداری ۵۱ واحد مسکن مهر شهرستان شهرضا / پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته شد

در ادامه سفرهای درون استانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفت: افتتاح و بهره‌برداری ۵۱ واحد مسکن مهر شهرستان شهرضا / پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته شد مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان صبح امروز در ادامه سفرهای درون استانی خود به شهرستان شهرضا عزیمت کرد و ضمن افتتاح ۵۱ واحد باقیمانده

Print Friendly, PDF & Email

در ادامه سفرهای درون استانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفت:
افتتاح و بهره‌برداری ۵۱ واحد مسکن مهر شهرستان شهرضا / پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان صبح امروز در ادامه سفرهای درون استانی خود به شهرستان شهرضا عزیمت کرد و ضمن افتتاح ۵۱ واحد باقیمانده از مسکن مهر این شهرستان، از تکمیل و بسته شدن پرونده مسکن مهر استان خبرداد.

به گزارش  دنیای اسرار؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود صبح امروز به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های راه و شهرسازی شهرستان شهرضا و  اختتامیه مسکن مهر استان عازم این شهرستان شد.

در این سفر نیمروزی ۵۱ واحد باقیمانده از مسکن مهر شهرضا افتتاح و کلید آن به مالکان تحویل داده شد. همچنین با افتتاح این مسکن‌ها، پرونده مسکن مهر استان اصفهان بصورت کامل بسته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکن‌مهر در کل استان احداث شد که این میزان یکی از بالاترین آمار را در سطح کشور شامل می‌شود.

وی افزود:  در دو سال اخیر حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی به دلایل مختلف دچار بلاتکلیفی بودند که بخشی از آن به صورت خودمالکی بود لذا اقدامات لازم صورت پذیرفت و نهایتا این عدد به یکهزار واحد رسید.

قاری‌قرآن ادامه داد: از این واحدهایی که دچار مشکل بودند اساسی‌ترین آن مربوط به شهرستان شهرضا بود که به دلیل  تاخیر در پرداخت متقاضیان و عدم تعهدات طرفین با مشکلات حقوقی برخورد کرده بودند و خوشبختانه پس از رایزنی‌های بسیار، تامین منابع مالی و توافق با پیمانکار احداث این واحدها به مرحله اجرا در آمد.

  وی بیان داشت: این پروژه‌ها شامل پروژه مسکن‌مهر شرکت تک ایستا و سکنی گستر بودند که هر دو در سال ۱۳۸۹ عملیات ساختمانی این طرح را آغاز کرده و بخش اعظمی از واحدهای آن‌ها در سنوات گذشته تحویل مالکان شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سه بلوک از مسکن مهر شرکت تک ایستا و یک بلوک از شرکت سکنی گستر باقیمانده بود عنوان کرد: به لطف خدا دو بلوک به تعداد ۴۸ واحد در پایان سال ۹۹ تکمیل شد و همان زمان قول اتمام مابقی این مسکن‌ها در ماههای ابتدای سال ۱۴۰۰ را دادیم. و اکنون خدارا شاکریم که توانستیم به عهدمان پایبند باشیم و مابقی این واحدها نیز تکمیل شدند.

وی با بیان اینکه کلید ۲۷ واحد باقیمانده از مسکن مهر شرکت سکنی گستر و ۲۴ واحد از مسکن مهر شرکت تک ایستا امروز تحویل مالکان شد تصریح کرد: امروز اختتمامیه کل مسکن مهر استان اصفهان است لذا دیگر هیچ واحد مسکن مهری در استان بلاتکلیف نبوده و این اداره کل به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است. همچنین سایر تعهدات در زمینه خدمات، فضاهای آموزشی و .. با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها انجام می‌پذیرد.

قاری‌قرآن ضمن قدردانی از معاونین حوزه “مسکن و ساختمان” و حوزه “توسعه مدیریت و منابع انسانی” این اداره کل که اهتمام ویژه‌ای در زمینه رفع مشکلات مسکن مهر استان داشته‌اند از پیمانکاران این دو پروژه که علارقم وجود مسائل کرونا به طور جدی عملیات ساخت را پیش بردند تقدیر کرد و گفت: بر خود واجب می‌دانم از مردم عزیز مالک این مسکن‌ها که با صبر و شکیبایی، ما را در تکمیل این واحدها یاری رساندند تشکر ویژه داشته باشم.

وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان و شهرستان شهرضا اظهار کرد: بالغ بر ۷۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی برای استان اصفهان پیش بینی شده بود که پس از سه مرحله ثبت نام، نزدیک به ۹۵ هزار نفر متقاضی این طرح در استان بودند. لذا در این زمینه اقدامات لازم جهت احراز شرایط، تامین زمین و اختصاص به پروژه ها انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در شهرستان شهرضا نیز ۶۷۰ نفر حائز شرایط ثبت نامی شناخته شدند و بطور کلی در سطح استان برای آن گروه از متقاضیان که حائز شرایط بوده و واریز وجه نموده‌اند تامین زمین شده است.

وی در خصوص نحوه ساخت این طرح گفت: با بنیاد مسکن قرار مستقیم بسته شده تا بعنوان سازنده برای ساخت پروژه‌های اقدام ملی شهرستان‌ها اقدام کنند. در حال حاضر پروانه ساختمانی اخذ شده و براساس واریزی های متقاضیان و تسهیلات، ساخت این مسکن‌ها پیش می رود تا انشالله در بازه زمانی ۱۸ ماهه تا دوساله تکمیل شوند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.