تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 31732

افتتاح کمپ معتادان متجاهر باغ فدک/ ایجاد سامانه هوشمند رصد و ثبت تخلفات شهری

افتتاح کمپ معتادان متجاهر باغ فدک/ ایجاد سامانه هوشمند رصد و ثبت تخلفات شهری

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد: افتتاح کمپ معتادان متجاهر باغ فدک/ ایجاد سامانه هوشمند رصد و ثبت تخلفات شهری به گزارش دنیای اسرار:روح الله ابوطالبی در بیست‌ویکمین گپ‌وگفت مدیران شهرداری با رسانه‌ها در باغ طوبی اظهار کرد:  این اداره به بررسی تخلفات شهری می‌پردازد، عوامل ما در شهرداری سربازانی هستند

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد:

افتتاح کمپ معتادان متجاهر باغ فدک/ ایجاد سامانه هوشمند رصد و ثبت تخلفات شهری

به گزارش دنیای اسرار:روح الله ابوطالبی در بیست‌ویکمین گپ‌وگفت مدیران شهرداری با رسانه‌ها در باغ طوبی اظهار کرد:  این اداره به بررسی تخلفات شهری می‌پردازد، عوامل ما در شهرداری سربازانی هستند که کلیه تخلفاتی که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود را پیگیری می‌کنند

ساماندهی ۳۵۰ کارتن‌خواب معتاد متجاهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از معضلات جدی موجود در شهر اصفهان تکدی‌گری و کارتن‌خوابی است که در این رابطه اقدامات شهرداری به چند دسته تقسیم می‌شود، زیرا با متکدیان خردسال و کارتن‌خواب‌های معتاد متجاهر روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان تنها دو مرکز نگهداری از متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در قلعه شور زیر نظر بهزیستی و مرکز کرامت سپاه در نجف آباد فعال بود که ظرفیت بسیار پایین برای پذیرش متکدیان معتادین متهاجر داشت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: اصفهان تنها کلان‌شهری است که کمپی برای حضور متکدیان دارد و این مهم باعث سرازیر شدن متکدیان دیگر شهرها به این شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی و مجوز قانونی در راستای جمع آوری معتادان متهاجر و انتقال به محل کمپ شهرداری اصفهان در میدان استقلال اقدام کرده‌ایم، اظهار کرد: در این راستا طی یک‌ماه و نیم گذشته ۳۵۰ کارتن‌خواب معتاد متجاهر ساماندهی شده‌اند، با این اقدامات انجام شده کمتر شاهد حضور این کارتن خواب‌ها در شهر اصفهان هستیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: آمار دقیق و مشخصی از تعداد معتادان متجاهر و متکدیان در شهر اصفهان در دست نیست، اما درصد بسیار بالایی از آن‌ها از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها حس هم‌نوع دوستی مردم اصفهان به افراد نیازمند باعث شده متکدیان شهر اصفهان را مقصد خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود کمک‌های خود را به‌جای متکدیان خیابانی به مراکز خیریه معتبر پرداخت کنند تا از این طریق از میزان تکدی‌گری در شهر کاسته شود.

افتتاح کمپ باغ فدک همزمان با دهه مبارک فجر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ساخت کمپ باغ فدک توضیح داد: هجدهم بهمن ماه سال جاری کمپ معتادان متهاجر باغ فدک با ظرفیت نگهداری از ۷۰۰ نفر با حضورسردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۴۵ میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز کمپ باغ فدک توسط شهرداری اصفهان برای معتادان متهاجر، ۳۰۰ میلیون بابت تجهیز سه ساختمان جدید برای کودکان کار و ۵۰۰ میلیون هزینه اجاره یک‌ساله این ساختمان بوده است.

راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان متکدی در اصفهان

ابوطالبی با اشاره باینکه در سالهای گذشته مرکزی برای نگهداری متکدیان و کودکان کار وجود نداشت، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در خیابان جی مهدیه ساختمانی برای نگهداری دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال در نظر گرفته شده است که در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

دریافت الکترونیکی مجوز ایستگاه صلواتی

ابوطالبی از دریافت الکترونیکی مجوز برای ایستگاه صلواتی از طریق My.isfahan.ir خبر داد و تصریح کرد: یکی از معضلات جانمایی ایستگاه‌های صلواتی و ایجاد مزاحمت و گره ترافیکی و نارضایتی مردمی بود، نزدیک به ۴۰۰ نقطه را در ۶ ماه با معاونت ترافیک و چند تا از هیأت‌های سابقه‌دار این کار و زیباسازی شهرداری را شناسایی کردیم، به نزدیک‌ترین آدرس مجاز، جانمایی می‌کنیم و مجوز می‌دهیم و مجوز پیامک می‌شود و نیاز نیست برای مجوز حضوری وارد شود.

ایجاد سامانه هوشمند رصد و ثبت تخلفات شهری

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از ایجاد سامانه هوشمند رصد و ثبت تخلفات شهری برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه در چند منطقه در حال اجرا است و تلاشمان این است در سال آینده در تمام مناطق کار کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون کارمندان اداره، دستی اخطار می‌دادند و ممکن بود به تنش و درگیری کشیده شود ولی این سامانه باعث می‌شود مواجهه حضوری نیروهای ما کم شود، ناظر فقط با دیدن سد معبر عکس می‌گیرد و همزمان برای مالک، پیامک تخلف ارسال می‌شود.

کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز پلمپ می‌شوند

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، با اشاره به کارگاه‌های ضایعاتی، بیان کرد: این کارگاه‌ها، عمدتا در حاشیه شهر شکل می‌گیرد و عمده سرقت‌ها در این کارگاه‌های ضایعاتی کشف می‌شود و از اتباع بدون مجوز و کودکان در آن جا استفاده می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی چند دستگاه به این مساله ورود کردیم و شناسایی شدند و با دستور مقام قضایی در صورت غیرمجاز بودن، برای پلمپ در دستور کار هستند، متولی ساماندهی ضایعات، سازمان پسماند شهرداری است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.