تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 30556

افرادی که با اقدامات خود موجب تحریک کودکان و نوجوانان برای حضور در اغتشاشات شده‌اند باید پاسخگو باشند

افرادی که با اقدامات خود موجب تحریک کودکان و نوجوانان برای حضور در اغتشاشات شده‌اند باید پاسخگو باشند

رییس کل دادگستری استان اصفهان: «افرادی که با اقدامات خود موجب تحریک کودکان و نوجوانان برای حضور در اغتشاشات شده‌اند باید پاسخگو باشند» رییس کل دادگستری استان به مناسبت روز کودک از شعبه وی‍ژه رسیدگی به پرونده‌های اطفال بازدید به‌عمل آورد. به گزارش دنیای اسرار: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید

Print Friendly, PDF & Email

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

«افرادی که با اقدامات خود موجب تحریک کودکان و نوجوانان برای حضور در اغتشاشات شده‌اند باید پاسخگو باشند»

رییس کل دادگستری استان به مناسبت روز کودک از شعبه وی‍ژه رسیدگی به پرونده‌های اطفال بازدید به‌عمل آورد.

به گزارش دنیای اسرار: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید بیان داشت: بر اساس کنوانسیون حقوق کودک و پیش از آن طبق موازین اسلامی مبنی بر احترام به حقوق کودکان، شعبه ای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های اطفال تشکیل شده است و با حضور قاضی مسلط به مسائل حقوق اطفال و روانشناسی کودکان با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، در حال رسیدگی به پرونده‌های قضایی اطفال است.

وی افزود: رسیدگی به پرونده قضایی اطفال از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که دوران کودکی و نوجوانی به واسطه حساسیتی که در خصوص شکل‌گیری شخصیت افراد دارد دورانی بسیار مهم و تاثیرگذار در سرنوشت آن‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری سیاست دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های اطفال را سیاست اصلاحی و تربیتی اعلام و اظهار داشت:

دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های اطفال، با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، روانی و شخصیتی ایشان با نگاهی اصلاحی و تربیتی اقدام به صدور حکم می‌نماید.

رییس دستگاه قضایی استان در ادامه به حضور تعدادی از نوجوانان در اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در اغتشاشات اخیر شاهد حضور تعدادی از نوجوانان بودیم و کسانی که با تحریک این کودکان و نوجوانان باعث بروز آسیب به این قشر شده‌اند باید پاسخگو باشند.

جعفری همچنین از خانواده‌ها خواست با نظارت بیشتر بر فرزندان خود از بروز حوادث ناگوار برای آن‌ها پیشگیری نمایند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.