تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 20582

افزایش سرویس های بهداشتی درسطح شهر

افزایش سرویس های بهداشتی درسطح شهر

معاون شهردار اصفهان خبر داد:افزایش سرویس های بهداشتی درسطح شهر به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال در ۲۰نقطه شهر سرویس بهداشتی احداث و ۸٫۵ درصد به ظرفیت سرویس‌های بهداشتی شهر اضافه خواهد شد.اهمیت موضوع سرویس های بهداشتی در جهان تا حدی است که سازمان ملل متحد ۱۹نوامبر (۲۸ آبان) را به

Print Friendly, PDF & Email

معاون شهردار اصفهان خبر داد:
افزایش سرویس های بهداشتی درسطح شهر
به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال در ۲۰نقطه شهر سرویس بهداشتی احداث و ۸٫۵ درصد به ظرفیت سرویس‌های بهداشتی شهر اضافه خواهد شد.
اهمیت موضوع سرویس های بهداشتی در جهان تا حدی است که سازمان ملل متحد ۱۹نوامبر (۲۸ آبان) را به عنوان روز جهانی توالت (World Toilet Day) نام نهاده است. این مناسبت نمادین برای آگاهی بخشی به جوامع بشری درباره آسیب هایی است که استفاده نکردن از سرویس های بهداشتی مناسب برای انسان و کره زمین به دنبال خواهد داشت.به همین مناسبت از سال ۲۰۰۱ میلادی سازمان بین المللی توالت (World Toilet Organizatin) تاسیس شد تا توسعه سرویس بهداشتی مدرن را در سراسر جهان در دستور کار قرار دهد.
به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری با اشاره به این موضوع گفت: شهر اصفهان با حدود دو میلیون نفر جمعیت و حدود ۵۵ هزار هکتار وسعت، نیاز به توجه، خدمت‌رسانی بهینه و یاری‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف دارد.
معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک کلانشهر مطرح در سطح جهان باید زیبنده پذیرش گردشگران، مسافران و دوستداران این شهر باشد، تاکید کرد: نمی‌توان ادعای گردشگرپذیر بودن داشت، اما بسترهای لازم را فراهم نکرد؛ باید تمام متولیان امر دست به دست هم داده تا بتوانند چهره این شهر را به عنوان یک جهان شهر معرفی کنند.
حسین امیری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پذیرش گردشگران در شهر وجود دارد، تامین خدمات مورد نیاز آنها به ویژه کمبود سرویس های بهداشتی در سطح شهر است.
امیری تاکید کرد: با توجه به انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند، باید شرایطی را برای رفاه هر چه بیشتر سالمندان فراهم کرد که یکی از نیازهای آنها سرویس‌های بهداشتی است، بنابراین با توجه به کمبود تعداد این امکان در شهر باید نسبت به افزایش ظرفیت سرویس های بهداشتی اقدام نمود.
وی ادامه داد: در شهر اصفهان مناطق ۶ و ۵ و۳ از نظر تعداد سرویس های موجود، بالاترین تعداد را به خود اختصاص داده اند این در حالی است که در مناطق۲و۱۱و۱۵ کمترین تعداد سرویس های بهداشتی وجود دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته این کمبودها برطرف خواهد شد.

امیری با اشاره به استاندارد تعداد دستشویی نسبت به جمعیت گفت: بر اساس شاخصه های تعین شده استاندارد تعداد دستشویی نسبت به جمعیت ۳۶۰ عدد می باشد ، این در حالی است که در حال حاضر در شهر اصفهان با کمبود۱۱۹ نقطه سرویس بهداشتی مواجه هستیم؛ در همین راستا با توجه به ضرورت وجود سرویس بهداشتی عمومی در مسیرهای پر تردد شهر، در تلاش برای افزایش سرویس ها هستیم.
معاون شهردار اصفهان ادامه داد: امسال تا پایان سال تعداد۲۰ سرویس بهداشتی به مجموعه سرویس های بهداشتی سطح شهر افزوده خواد شود که شامل ۸٫۵ درصد از مجموع سرویس های بهداشتی می باشد.
وی تاکید کرد: اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه از شاخص های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می شود، درمقوله مسائل مربوط به کمیت و کیفیت سرویس های بهداشتی شهری در کنار توجه به عوامل مربوط به بنا و جانمایی مناسب و متناسب با نیاز، مقولات فرهنگی و آموزشی را نیز باید مدنظر قرار داد تا بتوان پیوندی بین تکنولوژی و فرهنگ استفاده از آن صورت داد.

امیری سرویس های های بهداشتی عمومی را یکی از نیازهای اساسی و روزانه هر انسانی عنوان می کند و به گفته وی، وجود سرویس های بهداشتی در مکان های عمومی یک اولویت اساسی به شمار می آید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.