تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 25092

افزایش پهنای باند در روستاهای اردستان

افزایش پهنای باند در روستاهای اردستان

با تلاش شبانه روزی جهادگران عرصه ارتباطات در مخابرات منطقه اصفهان،پهنای باند مراکز مخابراتی در شهرستان اردستان افزایش یافت. به گزارش دنیای اسرار،در راستای توسعه زیر ساختهای ارتباطی در شهرستان اردستان و بهبود خدمات مخابراتی در نقاط روستایی، با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های جدید مخابراتی، پهنای باند مراکز بغم ، سیمان اردستان، جنبه و مکان،

Print Friendly, PDF & Email


با تلاش شبانه روزی جهادگران عرصه ارتباطات در مخابرات منطقه اصفهان،پهنای باند مراکز مخابراتی در شهرستان اردستان افزایش یافت.

به گزارش دنیای اسرار،در راستای توسعه زیر ساختهای ارتباطی در شهرستان اردستان و بهبود خدمات مخابراتی در نقاط روستایی، با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های جدید مخابراتی، پهنای باند مراکز بغم ، سیمان اردستان، جنبه و مکان، ظفرقند، قهساره، نیسیان، نهوج، خوش آباد، موغار، احمدآباد، تورزن، مهاباد ، زواره کچومثقال، ماربین و کهنگ گونیان ارتقاء یافت.

گفتنی است افزایش پهنای باند، نقش موثری در ارتقاء سرعت دسترسی به اینترنت، بهره‌وری، توسعه، شفافیت، ارتقای خدمات الکترونیکی دولتی و غیر دولتی و رشد قابل توجه تجارت الکترونیکی خواهد داشت.

پهنای‌باند، ترجمه لغت به لغت اصطلاح بَندوِیت است. در بعضی جاها این اصطلاح را «عرض‌باند» هم ترجمه کرده‌اند.

اگر بخواهیم درک خوبی از معنای این اصطلاح داشته باشید، اتوبانی را در نظر بگیرید، معمولاً هر اتوبان یا بزرگراه دارای چند خط (Line) یا باند (Band) است که ظرفیت این بزرگراه را معین می‌کند.

مثلاً اگر بزرگراهی دارای دو خط باشد طبیعتاً به‌طور هم‌زمان و از یک نقطه از بزرگراه فقط دو عدد ماشین امکان عبور دارند و اگر بزرگراهی دارای چهار خط یا باند باشد به‌طور هم‌زمان چهار ماشین امکان عبور از کنار هم را دارند. خوب حالا کافی است در این مثال به جای ماشین، بیت(Bit) و به جای بزرگراه یا اتوبان، سیم یا فیبر نوری که در واقع محیط انتقال اطلاعات هستند، بگذارید.

مثال دیگری که می‌تواند به درک بهتر شما از این موضوع کمک کند، لوله‌های انتقال آب است. هر چقدر قطر لوله آب بزرگ‌تر باشد، امکان انتقال آب بیشتری از یک نقطه به نقطه دیگر وجود دارد. درست مثل پهنای‌باند، هر چه پهنای‌باند بیشتری وجود داشته باشد، امکان انتقال اطلاعات بیشتری را از یک نقطه به نقطه دیگر داریم.

در واقع پهنای‌باند یا عرض باند به شما می‌گوید به‌طور هم‌زمان چند بیت می‌تواند از کنار هم رد شوند یا در طول محیط ارتباطی شما با شبکه جابه‌جا شوند. اگر خودتان هم فکر کنید شاید بتوانید مثال‌های بیشتر و بهتری برای درک بهتر موضوع متصور شوید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.