تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 4320

افزایش کلاهبرداری های پیامکی از شهروندان

افزایش کلاهبرداری های پیامکی از شهروندان

پایگاه خبری دنیای اسرار: افزایش کلاهبرداری های پیامکی از شهروندان رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص افزایش کلاهبرداری های پیامکی از شهروندان با عناوین مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی، هشدار داد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: کلاهبرداران برای

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

افزایش کلاهبرداری های پیامکی از شهروندان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص افزایش کلاهبرداری های پیامکی از شهروندان با عناوین مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی، هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: کلاهبرداران برای رسیدن به مقصود خود با ارسال پیامکی برای واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمامی مشخصات مربوطه را از طعمه خود به عمل می آورند.

این مقام مسئول اظهار کرد: این شیادان با ارسال اینگونه پیامک های قرعه کشی دروغین و بکارگیری روش های متقلبانه به شماره حساب و رمز بانکی شهروندان دسترسی پیدا کرده و به حساب بانکی آنان دستبرد می زنند.

وی افزود: اگر قرار است وجهی را دریافت کنیم ارائه شماره کارت یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و دیگر نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، ۲CVV، تاریخ انقضاء وغیره به فرد مذکور نیست زیرا این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب یا خرید اینترنتی است.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان پیامک های مشکوک را از گوشی خود پاک کنند و در صورت دریافت چنین پیامک هایی از صحت پیام ارسال شده، از طریق مراجعه به سایت رسمی آن موسسه، مراجع صلاحیت دار یا تماس تلفنی با سایر شماره های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان تاکید کرد: جهت واریز وجه به حساب هیچ احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست، متاسفانه در مواردی به فرد مالباخته اعلام می شود برنده مسابقه یا قرعه کشی شده است و با بهانه های مختلف وی را پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.