تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 27362

اقدامات موثر اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز/ توجه به فرونشست شهر دامنه

اقدامات موثر اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز/ توجه به فرونشست شهر دامنه

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت با اشاره به فعالیت‌های موثر این اداره در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان به توضیح اقدامات در حوزه‌های راه، مسکن و شهرسازی پرداخت. به گزارش دنیای اسرار؛ عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین‌میاندشت در خصوص وضعیت راههای این شهرستان بیان

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت با اشاره به فعالیت‌های موثر این اداره در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان به توضیح اقدامات در حوزه‌های راه، مسکن و شهرسازی پرداخت.

به گزارش دنیای اسرار؛ عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین‌میاندشت در خصوص وضعیت راههای این شهرستان بیان داشت: شهرستان فریدن دارای ۵۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۹ کیلومتر راه فرعی و حدود ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی گفت: این شهرستان دارای دو شهر (داران و دامنه) بوده همچنین در مرکز ایران، غرب استان اصفهان و در رشته کوه‌های زاگرس قراردارد. که به دلیل حجم بار ترافیک عبوری از این شهرستان، تسریع در تکمیل پروژه‌های آن در حوزه راه، مسکن وشهرسازی همواره قابل توجه بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت با بیان اینکه این اداره در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات، حوادث و سوانح رانندگی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است عنوان کرد: در سال‌های اخیر احداث باند دوم پلیس‌راه دامنه خوانسار، پیگیری باند دوم پلیس‌راه دامنه داران و همچنین مطالعات و پیگیری جهت تصویب طرح باند دوم داران به شهرکرد تنها بخشی از اقدامات موثر این اداره در حوزه راهسازی بوده است.

وی در حوزه مسکن و ساختمان به اختصاص پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین برای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: حدود ۱۰۰ واحد مسکونی برای این طرح در نظر گرفته شده وعلاوه بر آن تفکیک و تغییر کاربری اراضی در حدود ۱۱ هکتار برای ادامه این طرح و واگذاری به اقشار ویژه در شهر داران در نظر گرفته شده است.

فرجی با بیان اینکه در سنوات گذشته بافت فرسوده شهر داران ۳۴ هکتار مشخص شده بود گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده در سال ۱۳۹۹ بافت فرسوده این شهر به ۴۷ هکتار افزایش یافت که با برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی در شهرستان، محله هدف مشخص شد و در طرح تفصیلی شهر نیز لحاظ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شهر دامنه و فرونشستی که در آن در حال وقوع است حدود ۵۰ هکتار بافت مصوب فرسوده به این شهر اضافه شده که نقشه‌های پایه آن تهیه و دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و آماده طرح موضوع در جلسه کمیته کارشناسی در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین‌میاندشت در خصوص وضعیت طرح تفصیلی شهر داران بیان داشت: این طرح که از مهمترین ابزار ساماندهی نظام کالبدی شهر محسوب می‌شود در کمیته کارشناسی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته و در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده و با توجه به گستردگی و اهمیت این طرح به جلسه دوم منتهی شده است.

وی در پایان گفت: در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی دولتی عوامل یگان حفاظت اراضی ملی از حدود ۳۲۰۰ هکتار اراضی ملی در حوزه راه وشهرسازی  بصورت شبانه‌روزی حفاظت و پاسداری می‌کنند

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.