تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 24590

البرز را به عنوان بهشت گردشگری کشور معرفی می‌کنیم

البرز را به عنوان بهشت گردشگری کشور معرفی می‌کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی البرز: البرز را به عنوان بهشت گردشگری کشور معرفی می‌کنیم کرج – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: همزمان با سال جدید این استان را به عنوان بهشت گردشگری معرفی می‌کنیم. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر: فریدون محمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

البرز را به عنوان بهشت گردشگری کشور معرفی می‌کنیم

کرج – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: همزمان با سال جدید این استان را به عنوان بهشت گردشگری معرفی می‌کنیم.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر: فریدون محمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کافه هنرمندان کرج برگزار شد، شد، حلول ماه شعبان و نوروز عید باستانی ایران تاریخی را تبریک گفته و با اشاره به برنامه‌های نوروزی این اداره کل در سطح استان البرز اظهار کرد: امسال با چند رویداد مبارک روبرو شده و بی شک سال آینده سال نکویی خواهد بود و شنبه‌ای که نوروز است و سال نو در آن آغاز شده نکو بوده و کرونا نیز در حال مهار شدن است.

محمدی افزود: بدون‌شک در تابستان به شرایطی خواهیم رسید که مردم بتوانند به سفر بروند.

وی اظهار داشت: از نظر شاخص‌های عمومی متأسفانه وقتی اداره کل را تحویل گرفتیم جزو شاخص‌های آخر بود و هم اکنون البرز بعد از گلستان و آذربایجان شرقی در رتبه سوم قرار دارد.

مدیرکل میراث البرز با بیان این که در ابتدا برنامه ریزی های دقیقی به صورت کوتاه مدت، بلند مدت و میان‌مدت و … صورت گرفت گفت: طی سال گذشته بنای کاروانسرای ینگی امام تمام گنبدهایش مرمت شد و آن هم‌با اعتبار کمی که وجود داشت.

وی ادامه داد: آسیاب مهدی آباد نیز کاملاً مرمت گردیده و از سوم فروردین ماه آماده بازدید مردم است.

این مسئول اضافه کرد: کاخ شهرستانک‌که در طی ۴۰ سال گذشته دچار مشکل بود و یکی از زیباترین مراکز گردشگری کشور است نیز طی سه ماه گذشته این کاخ به یک سرمایه گذار البرزی واگذار و بعد از عید کار مرمتش آغاز می‌شود.

محمدی با بیان این که مسجد نجم آباد که تنها مسجد خشتی است در ایران و جزو زیباترین مسجدهای کشور است در سال گذشته با عملیات سبک سازی به طور کامل مرمت شده و آماده بهره برداری است خبر داد: در حوزه ثبت ملی نیز کارهای خوبی شده و فرش روستای آجین دوجین نیز مرمت شد.

وی افزود: این فرش، فرشی است با متریال کاملاً قدیمی و با قدمت ۲۰۰ ساله که با فکر خانم‌هایی که از طبیعت الهام گرفته اند بافته شده و بی شک این فرش جهانی خواهد شد و در فهرست آثار با ارزش ملی ثبت شده است.

این‌مسوول بیان‌کرد: تا پایان سال جاری ثبت آثار ملی در البرز تا ۳۰ اثر خواهد رسید و ینگی امام نیز آماده ثبت در فهرست آثار جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه صنایع دستی استان بیان کرد: در حوزه صنایع دستی این حوزه یکی از مهمترین حوزه‌های استان البرز بوده و این حوزه می‌تواند به تنهایی دستاوردهای خوبی برای استان در این بخش داشته باشد.

محمدی اعلام کرد: خانه صنایع دستی استان البرز افتتاح شده و بیش از ۵۰۰ نفر از هنرمندان برایشان کارت هنر و … صادر شده است.

وی تاکید کرد: با جدیت به دنبال دریافت خانه مسکونی برای هنرمندان صنایع دستی هستیم و در اول سال آینده کار ساخت خانه برای هنرمندان این عرصه آغاز خواهد شد.

مدیرکل با اظهار این مهم که در حوزه صنایع دستی علی رغم کرونا چند نمایشگاه نیز برگزار کرده ایم تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری توفیقات ارزشمندی داشته ایم و به زودی شاهد افتتاح هتل ۵ ستاره رز خواهیم بود.

وی همچنین بیان کرد: در این حوزه موانع توسعه ۲۰ حوزه گردشگری مورد رفع قرار گرفته است و کمیته طبیعت گردی اداره‌کل نیز با هدف معرفی استان البرز و پایلوت طبیعت گردی در ایران و البرز مرکزی نیز ایجاد گردید.

ابن مسؤول با اشاره به موضوع بوم گردی در استان خبر داد: ۵۰۰ خانه بوم گردی در البرز شناسایی و بازسازی خواهد شد.

محمدی هم‌چنین اذعان داشت: روستاهای نمونه گردشگری و مسیرهای گردشگری در حال شناسایی است و در آینده جاده آسارا نیز مقصد گردشگری خواهد بود.

وی با بیان این مهم که ما به دنبال برند کردن استان البرز هستیم گفت: خوشبختانه استان البرز در نمایشگاه گردشگری با تمام محدودیت‌ها و کمبود منابع خوش درخشید.

مدیر کل میراث فرهنگی البرزعرصه استان البرز را عرصه کار و تلاش دانسته و بیان کرد: مدیریت در این استان امدادی بوده و هنر آن چیزی است که می‌ماند و مطبوعات و اصحاب رسانه نقش بسیار پررنگی دارند.

وی هم‌چنین تاکید کرد: البرز استانی تروریستی است و در بخش‌های دیگر نیز همچون کشاورزی و…فعال و پیشرو هستیم اما مزیت ما مزیت توریستی است که باید بخوبی آن را مدیریت و از آن برای توسعه استان در این بخش بهره‌برداری کنیم.

وی در آخر تاکید کرد: سال ۱۴۰۰، سال خوشامدگویی به استان البرز است و البرز را باید به عنوان بهشت جدید گردشگری کشور معرفی کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.