تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 15888

الگوگیری از مدیریت کلان، محور همگرایی روابط عمومی‌ها شود

الگوگیری از مدیریت کلان، محور همگرایی روابط عمومی‌ها شود

الگوگیری از مدیریت کلان، محور همگرایی روابط عمومی‌ها شود به گزارش دنیای اسرار، دکتر خداداد غریب‌پور در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی ایمیدروو شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی با تأکید بر این امر، خاطرنشان کرد: کارگروه کنترل مدیریت توانسته همگرایی و هم‌راستایی ملی در این حوزه ایجاد کند که پیش از این چنین انسجامی نداشت.

Print Friendly, PDF & Email

الگوگیری از مدیریت کلان، محور همگرایی روابط عمومی‌ها شود

به گزارش دنیای اسرار، دکتر خداداد غریب‌پور در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی ایمیدرو
و شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی با تأکید بر این امر، خاطرنشان کرد: کارگروه کنترل مدیریت توانسته همگرایی و هم‌راستایی ملی در این حوزه ایجاد کند که پیش از این چنین انسجامی نداشت.

وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی‌ها نیز پیرو این هم‌راستایی شوند، افزود: یکی از تصمیمات این کارگروه هدایت سود انباشتۀ شرکت‌ها به توسعه و سرمایه‌گذاری است و این سبب شده آیندۀ معدن و صنایع معدنی روشن و درخشان باشد.
به گفتۀ غریب‌پور، امسال ۵۸۰ میلیون دلار طرح در گل‌گهر راه‌اندازی شده و این مجموعه ۲٫۵ میلیارد دلار طرح در دست اجرا یا راه‌اندازی دارد؛ فولاد مبارکه تختال‌های API را با صرفه‌جویی سالانه ۳۰۰ میلیون یورویی راه‌اندازی کرده،‌ عملکرد ملی مس در ۶ ماه به اندازه ۱۲ ماه سال قبل بوده و فولاد خوزستان به بالاترین میزان صادرات رسیده است. منطقۀ ویژه خلیج فارس نقش ارزنده‌ای در توسعۀ صادرات و ارزآوری ایفا می‌کند و همچنین آلومینای جاجرم (بنابر گزارش سازمان مدیریت صنعتی) سریع‌ترین رشد را در بین ۵۰۰ شرکت به دست آورده است.
افزایش سرمایۀ غول‌ها در راه است؛فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین بازار بورس می‌شود
رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: فولاد مبارکه به‌زودی با رسیدن به سرمایۀ ۲۱ هزار میلیارد تومانی از بزرگ‌ترین هلدینگ بازار بورس (پتروشیمی خلیج فارس) سبقت می‌گیرد. همچنین پس از آن شرکت مس، چادرملو و گل‌گهر هم افزایش سرمایه خواهند داشت.
۱٫۵ میلیارد دلار طرح آماده راه‌اندازی
وی با بیان رشد ۱۵ درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی در هشت ماه امسال و بیش از ۵ درصدی تولید فولاد خام در ۱۱ ماه ۲۰۱۹، گفت: حوزۀ معدن و صنایع معدنی بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار طرح از ابتدای سال ۹۸ راه‌اندازی کرده و ۱٫۵ میلیارد دلار نیز آماده راه‌اندازی دارد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه حفظ شرایط توازن و هم‌گرایی به اندازۀ ایجاد آن ارزش دارد، ادامه داد: روابط عمومی شرکت‌های این بخش، سیستم چندرسانه‌ای را در اطلاع‌رسانی‌ها با تمرکز بیشتری به پیش برند تا مدیران بالادستی نیز به ارائۀ اطلاعات و دستاوردهای بیشتر ترغیب شوند.
وی نبود یا ضعف اطلاع‌رسانی را به نفع این حوزه و حتی کشور ندانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ها باید به‌موقع و هوشمندانه صورت گیرد تا مخاطب و جامعه به تغییرات و اثرگذاری این بخش آگاهی بیشتری پیدا کنند.
غریب‌پور به اکتشافات انجام‌شده اشاره کرد و گفت: از نیمۀ دوم سال گذشته سطح اکتشافات از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده و طبق گزارش‌های جدید، اکنون ۹۰ درصد از مقدمات این برنامه انجام شده است.
غریب‌پور تأکید کرد: امروزه کشور در حال آشنا شدن با امکانات و توانمندی‌های بخش معدن برای توسعه، اشتغال،‌ رفع محرومیت، ایجاد توازن و همین‌طور محرومیت‌زدایی است که این امر، نیاز به هماهنگی و همسویی روابط عمومی‌ها در انعکاس اقدامات را برجسته‌تر می‌سازد.
الگوی انتقال آب
وی با بیان اینکه بخش معدن در حال خدمات‌دهی به سایر بخش‌هاست، ادامه داد: الگوی انتقال آب از خلیج فارس به نواحی مرکزی و صنایع مرتبط ازجمله گل‌گهر،‌ مس و چادرملو برای پروژه خط انتقال آب استان‌های شرقی به کار گرفته می‌شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو به اهمیت ارتباط دوسویه روابط عمومی‌ها با جامعه پرداخت و افزود: بخش روابط عمومی نیز با هدف آگاه‌سازی و ارتباط بیشتر با مردم، نیاز به تدوین و اجرای استراتژی در جهت هم‌راستایی و همگرایی در جهت منافع ملی دارد.
وی افزود: تدوین برنامه‌های سال ۹۹ و مشخص کردن شاخص‌های رشد و موفقیت روابط عمومی‌ها می‌تواند گامی در جهت هم‌افزایی و همکاری‌های نزدیک شرکت‌های این حوزه باشد.
غریب‌پور کل بخش معدن و صنایع معدنی را اجزای یک پیکره دانست که موفقیت هریک از اجزا به نفع کل مجموعه  و درنهایت اقتصاد کشور است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.