تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر : 29651

امکان حضور دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی اصفهان در شرکت‌های دانش‌بنیان

امکان حضور دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی اصفهان در شرکت‌های دانش‌بنیان

با امضای تفاهم‌نامه دستیار فناور محقق می‌شود؛ امکان حضور دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی اصفهان در شرکت‌های دانش‌بنیان به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود

Print Friendly, PDF & Email

با امضای تفاهم‌نامه دستیار فناور محقق می‌شود؛

امکان حضور دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی اصفهان در شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای اجرای طرح دستیار فناوری به امضا رسید.

بهزاد رضائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تفاهم‌نامه دستیار فناور با تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و در راستای بهبود توانمندی دانشجویان در حوزه مهارت‌های مرتبط با کسب کار و توسعه فردی دانشجویان تهیه و تنظیم شده و قرار است طی آن دانشجویان مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی، کار تیمی، دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری را آموزش ببینند.

وی افزود: همچنین در طرح دستیار فناوری، دانشجویان یک دوره زمانی شش ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌گذرانند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، مهمترین هدف طرح دستیار فناور را آشنا کردن دانشجویان با فضای واقعی کار در حین تحصیل اعلام کرد و گفت: پراکندگی مراکز استان در شهرستان و همچنین وجود رشته‌ها و دوره‌های آموزشی این زمینه را فراهم کرده که استعدادهای جوان در مناطق مختلف استان امکان تحصیل و یادگیری مهارت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم این دانشگاه برنامه‌ریزی به هنگام برای شناسایی و ارائه دوره‌های آموزشی به منظور شغل‌های جدیدی است که کشور در آینده به آن نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه خوبی برای استفاده از استعدادهای دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه از فرصت‌های شغلی و راه‌اندازی کسب و کار و تبدیل ایده‌های آنها به ثروت را فراهم آورد.

رضایی خبر داد: ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد آمادگی کرد در مراکز شهر اصفهان و شهرستان‌ها در زمینه راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی و همچنین ایجاد خانه‌های خلاق  نیز با این دانشگاه همکاری کند.

طرح «دستیار فناوری» با راهبری و هدایت دو نهاد دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری در هر استان برنامه‌ریزی شده است. این طرح بر اساس هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان در راستای استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی جهت شکل‌گیری دانشگاه جامعه محور، پاسخگو و کارآفرین و ایجاد انگیزه و حس امید و نشاط و القای تفکر آموزش پویا در دانشجویان و با هدف تربیت نیروی متخصص تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.