تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۸
کد خبر : 9553

امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود

امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود

نخست وزیر پاکستان: امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود   نخست وزیر پاکستان گفت: امیدواریم با برقراری امنیت در افغانستان امکان سفر زمینی شهروندان پاکستانی به مشهد از طریق افغانستان فراهم شود. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:’عمران خان’ نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه در بدو ورود به مشهد در پاویون

Print Friendly, PDF & Email

نخست وزیر پاکستان:

امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود


  نخست وزیر پاکستان گفت: امیدواریم با برقراری امنیت در افغانستان امکان سفر زمینی شهروندان پاکستانی به مشهد از طریق افغانستان فراهم شود.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:’عمران خان’ نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه در بدو ورود به مشهد در پاویون فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد این شهر در گفت و گو با استاندار خراسان رضوی افزود: تلاش داریم درهای پاکستان را به روی گردشگران خارجی بگشاییم لذا در این سفر وزیر توریسم پاکستان با هدف توسعه روابط دوجانبه در حوزه گردشگری هیات پاکستانی را همراهی می کند.
وی با اشاره به سفر ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به مشهد اضافه کرد: سه نفر از وزرای همراه من تاکنون با سفر به ایران به زیارت اولاد پیامبر (ص) در مشهد مشرف شده اند.
نخست وزیر پاکستان گفت: هر مسلمان معتقدی به طور قطع به خاندان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) محبت و ارادت دارد و بنده نیز همیشه خواستار زیارت اولاد گرامی پیامبر در سفر به مشهد بوده ام.
عمران خان همچنین به بروز سیل در مناطقی از کشورش و ایران اشاره کرد و افزود: از وقوع این حادثه طبیعی در بخشی از ایران متاثر شده ام و با آسیب دیدگان از این حادثه همدردی می کنم.
وی همچنین با اشاره به شخصیتهای تاریخی نادر شاه افشار و ابوالقاسم فردوسی ادامه داد: خراسان جایگاه مهمی در تاریخ و اعصار گذشته در منطقه داشته است و علاقه مند هستم در صورت امکان از مزار نادرشاه در مشهد بازدید کنم.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز ضمن بر شمردن توانمندیهای اقتصادی، گردشگری و علمی این استان گفت: سالانه دو میلیون زائر عراقی و صدها هزار زائر و مسافر از دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه به مشهد سفر می کنند و پاکستان می تواند از این ظرفیت در مشهد برای تداوم سفر این افراد به پاکستان بهره گیرد.
نخست وزیر پاکستان پس از گفت و گو با استاندار خراسان رضوی به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می شود و تا ساعاتی دیگر در ادامه سفر دو روزه اش به تهران پرواز می کند.
این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.