تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کد خبر : 7706

امید به درمان بیماری ALS با استفاده از سلول‌های بنیادین

امید به درمان بیماری ALS با استفاده از سلول‌های بنیادین

امید به درمان بیماری ALS با استفاده از سلول‌های بنیادین به گزارش دنیای اسرار:عضو هئیت مدیره جمعیت بیماران ای ال اس ونوروپاتی ایران: بیماری ALS به دلیل عدم آگاهی از علت تخریب سلول‌های عصبی درمان قطعی ندارد. کیوان بصیری متخصص مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران گفت: بیماری ای ال اس به دلیل تخریب سلول‌های

Print Friendly, PDF & Email

امید به درمان بیماری ALS با استفاده از سلول‌های بنیادین

به گزارش دنیای اسرار:عضو هئیت مدیره جمعیت بیماران ای ال اس ونوروپاتی ایران: بیماری ALS به دلیل عدم آگاهی از علت تخریب سلول‌های عصبی درمان قطعی ندارد.

کیوان بصیری متخصص مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران گفت: بیماری ای ال اس به دلیل تخریب سلول‌های عصبی ایجاد و باعث ضعف عضلانی و لاغری بیش از حد اندام‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه بیماری ای ال اس درمان قطعی ندارد تصریح کرد: درمان‌های آزمایشی در زمینه سلول درمانی و سلول‌های بنیادین در خصوص این بیماری انجام شده که به نظر می‌رسد در آینده باعث درمان آن شود ولی در حال حاضر هیچگونه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.
بصیری در خصوص بیماری‌های نوروپاتی گفت: این بیماری‌ها نیز با ضعف عضلانی و لاغری اندام‌ها همراه‌ است و باعث اختلالات حسی می شوند.
وی ادامه داد: دلایل مختلفی باعث ایجاد این بیماری‌ها هستند که از جمله این عوامل می‌توان به دیابت، اعتیاد، کم کاری تیروئید و کمبود برخی از ویتامین‌ها اشاره کرد.
کیوان بصیری در مورد درمان بیماری‌های نوروپاتی خاطر نشان کرد: در صورت تشخیص زود هنگام این بیماری‌ها قابل درمان هستند.
وی در مورد همکاری این جمعیت با مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب نورون خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه بیماری ای ال اس مشکلات متعددی برای مبتلایان ایجاد می‌کند نیاز است که درمان به صورت تیمی انجام شود و تمامی خدمات مورد نیاز ازجمله فیزیوتراپی، کار درمانی و ارتوپدی فنی در این مرکز ارائه می‌شود.
در ادامه این نشست سعید عباسی دبیر جمعیت بیماران ای ال اس و نوروپاتی ایران با اشاره به تاسیس این انجمن گفت: جمعیت بیماران ای ال اس در سال ۱۳۹۶ تاسیس و در اصفهان شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۷ شعبه دیگری در تهران تاسیس کرد گفت: برای تشخیص بیماری ALS نیاز به تاییدیه‌های پزشکی است که با پیوستن دکتر کیوان بصیری متخصص مغز و اعصاب به اعضاء هیات مدیره این انجمن و بر اساس تفاهم نامه‌ای که با مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب نورون انجام شد بیماران برای تایید اولیه به این مرکز ارجاع داده می‌شوند تا بررسی‌های پزشکی مورد نیاز در مورد آن‌ها انجام شود.
وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این سازمان مردم نهاد گفت: پیگیری‌هایی در زمینه ساخت مرکز توان‌بخشی و کسب اعتبارات لازم جهت کمک به هزینه‌های درمانی بیماران و اختصاص یک دستگاه آمبولانس از طرف بنیاد مستضعفین انجام شده است.
دبیر جمعیت بیماران ال ای اس از راه اندازی یک مرکز مطالعاتی در خصوص بیمار ی‌های نوظهور در استان خبر داد و تصریح کرد: این جمعیت اقدام به تشکیل پرونده و شناسایی بیماران ای ال اس در سطح استان و کشور کرده است.
حجت الاسلام زارعان مدیر فرهنگی اجتماعی جمعیت بیماری ALS در مورد هزینه‌های این بیماری گفت: هر بیمار ماهیانه ۵ الی ۲۵ میلیون هزینه درمانی دارد و به دلیل اینکه این بیماری ناشناخته است اکثرا با بیماری‌های مشابه اشتباه گرفته و باعث تحمیل هزینه‌های جانبی به بیماران می‌شود.
وی افزود: در صدد هستیم پس از شناسایی بیماران در حد توان جمعیت به آن‌ها کمک کنیم.
زارعان در ادامه به دیگر اقدامات این مرکز نظیر انجام معاینات لازم در خصوص بیماری، روانشناسی، مشاوره بیمار و اعضای خانواده ، مشاوره تغذیه، اعزام تیم توان بخشی به منازل بیمارانی که نیاز به مراقبت در منزل دارند، اطلاع رسانی دقیق و به روز به مردم، انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، ارتباط با سمن صلح با طبیعت، جذب و ساماندهی اعضای داوطلب و خودجوش اشاره کرد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.