تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 26949

انتخاب استاندار جوان و کارآمد کمترین انتظار مردم استان اصفهان از دولت جدید

انتخاب استاندار جوان و کارآمد کمترین انتظار مردم استان اصفهان از دولت جدید

استاندار به عنوان نماینده دولت باید هم صاحب فکر و برنامه باشد و هم دیدگاهی فرا بخشی داشته باشد، علاوه بر آن رسیدگی به مشکلات استان و در راس آن توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها را در نظر داشته باشد. به گزارش دنیای اسرار : شهره باقری _ بی‌تردید مدیریت کارآمد و منطبق

Print Friendly, PDF & Email

استاندار به عنوان نماینده دولت باید هم صاحب فکر و برنامه باشد و هم دیدگاهی فرا بخشی داشته باشد، علاوه بر آن رسیدگی به مشکلات استان و در راس آن توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها را در نظر داشته باشد.

به گزارش دنیای اسرار : شهره باقری _ بی‌تردید مدیریت کارآمد و منطبق با اقتضائات روز از مهمترین عوامل توسعه است و در جوامع دموکراتیک و مردم سالار انتخابات با همین دیدگاه تعریف می‌شود.
در ایران نیز تا کنون انتظار می‌رفت که تاثیر آراء مردم منجر به تحول بنیادین در امور اجرایی، مطابق با احتیاجات آنها و نیازهای انقلاب شود و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که در همین راستا توسط رهبر فرزانه انقلاب تدوین و ابلاغ گردیده، انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز از این قاعده مستثنی نیست و مردم مطابق با شعارهای انتخاباتی جبهه انقلاب، انتظار تحول همه جانبه در امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اجرایی دارند که برای نیل به این هدف، انتخاب فردی در راس امور اجتماعی استان‌ها، توانمندی و کارآمدی بالا است.
استاندار به عنوان نماینده دولت باید هم صاحب فکر و برنامه باشد و هم دیدگاهی فرا بخشی داشته باشد، علاوه بر آن رسیدگی به مشکلات استان و در راس آن توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها را در نظر داشته باشد.
استان اصفهان با وجود ظرفیت‌های بالای کشاورزی، گردشگری، صنعتی، معدنی و تجاری که در تولید درآمدهای پایدار دارد، متاسفانه در سال‌های اخیر دچار عقب ماندگی‌های بسیاری شده و بر اساس نظر کارشناسان، با نرخ بیکاری بالایی روبرو است و حتی از میانگین کشوری نیز بالاتر رفته که در این ارتباط مسئولان کشوری و استانی باید پاسخگوی آن باشند زیرا خروجی کارکرد نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عامل فقر یا کاهش فقر، افزایش بیکاری یا کاهش آن است و مشکلات اجتماعی که امروز اصفهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، معلول وضعیت ساختارهای موجود است.
همچنین درد مزمن بی‌تدبیری و نگاه منطقه‌ای بجای نگاه ملی روسای دولت‌ها به زاینده‌رود و همچنین خشکسالی اقلیمی، هیدرولوژیکی، کشاورزی و ژئوهیدرولوژیک که امروزه در استان اصفهان شاهد آن هستیم.
متاسفانه اصفهان، شهری که به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام برگزیده شده، امروزه فاقد شاخص‌های لازم برای حفظ این عنوان است و برای نگهداری از میراث دوران انقلاب، دفاع مقدس و سابقه تمدنی این استان که سال‌هاست زیر دست نامادری‌ها روزگار گذرانده است، نمی‌توان به سادگی گذشت زیرا اصفهان دیگر توانی برای آزمون و خطاهای سلیقه‌ای، حزبی و رفاقتی ندارد.
باید خاطرنشان کرد که استاندار آینده این استان مظلوم، وظیفه سنگینی بر عهده دارد زیرا مردم طی سال‌های اخیر خاطره خوشی از مسئولین اجرایی استان ندارند و این ناخشنودی، باعث بی‌اعتمادی و شکاف بین مردم و مسئولین گشته و برگرداندن این اعتماد، تنها در صورت کارکرد مثبت مدیران استانی در دولت جدید میسر می‌شود. انتخاب مدیران استانی در دولت مردمی، باید متفاوت از گذشته و در راستای ایران قوی و دولتی کارآمد صورت گیرد.
امروزه مردم نسبت به گردش نخبگان و مسئولین در حکومت انتقاد دارند چرا که گردش مدیران در یک مدار ثابت طی چهار دهه گذشته باعث نابسامانی‌های جبران ناپذیر امروز گردیده است و این چرخه باید تغییر کند.
بر این اساس انتخاب مدیری بومی، جوان و کارآمد که به دور از خوی اشرافی‌گری، دارای روحیه جهادی نیز باشد، کمترین انتظار مردم و نسل دوم انقلاب از دولت آقای رئیسی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.