تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 31580

انرژی های فسیلی ایمن ،اما پاک نیست

انرژی های فسیلی ایمن ،اما پاک نیست

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان : انرژی های فسیلی ایمن ،اما پاک نیست هر نوع انرژی که از آب، باد و یا نور خورشید تولید می شود انرژی پاک یا انرژی سبز گفته می شود به گزارش دنیای اسرار:“پویش انرژی همدلی” با همکاری شرکت های توزیع برق ،گاز وپخش فرآورده های نفتی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان :
انرژی های فسیلی ایمن ،اما پاک نیست
هر نوع انرژی که از آب، باد و یا نور خورشید تولید می شود انرژی پاک یا انرژی سبز گفته می شود

به گزارش دنیای اسرار:“پویش انرژی همدلی” با همکاری شرکت های توزیع برق ،گاز وپخش فرآورده های نفتی در راستای مدیریت مصرف انرژی در بین مشترکان راه اندازی شده است.
به گزارش جارچی اخبار ،مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره راه اندازی پویش انرژی همدلی در کل کشورگفت:این پویش در راستای مدیریت مصرف انرژی در بخش برق،گاز که مورد نیاز رفاه جامعه است راه اندازی شده است.
باطنی عنوان کرد : هر نوع انرژی که از آب، باد و یا نور خورشید تولید می شود انرژی پاک یا انرژی سبز گفته می شود. البته باید بگوییم که بین انرژی سبز و پاک تفاوت مختصری وجود دارد. همانطور که میدانید در بسیاری از کشورهای جهان و کشور خودمان از منابع انرژی تجدید ناپذیر مثل نفت، گاز که جزو سوخت های فسیلی هستند استفاده می شود که به این منابع تجدید ناپذیر گفته می شود که آلایندگی های خاص خود را دارد .
وی درباره مدیریت مصرف برق تاکید کردو گفت دربخش خانگی در هنگام خرید وسایل برقی نظیر یخچال، ماشین لباسشویی و باید به برچسب مصرف انرژی توجه شود همچنین در ساعات اوج مصرف (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ )، از به کار بردن وسایل پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی، جارو برقی، بخاری برقی خودداری شود ، برفک زدایی متناوب و تمیز کردن هریکماه یکبار یخچال فریزر، از عوامل مهم در افزایش طول عمر و عدم افزایش مصرف برق وسیله می باشند،استفاده کمترازوسایل تصویری، تمیز کردن مرتب لامپ ها و حباب های چراغ ها را دارای اهمیت دانست.
باطنی گفت: ادارات نیزباید به هنگام خروج از محل کار، از خاموش بودن لامپ ها و سایر وسایل الکتریکی دیگر اطمینان حاصل نمایند،همچنین از دستگاه هایی که امکان استفاده بصورت اشتراکی دارد مانند (چاپگر، فاکس، اسکنر، فتوکپی ) که باعث کاهش مصرف برق می شود استفاده نمایند.
مدیر روابط عمومی توزیع برق اصفهان اظهار داشت : سرویس و تعمیر مرتب تجهیزات الکتریکی مرتبط با پمپاژ آب جهت افزایش راندمان، استفاده از استخر و مخزن جهت ذخیره آب برای بهره برداری در زمان اوج مصرف، اصـلاح و افزایش راندمان تجهیزات نصب شده موجود بر روی چاه های کشاورزی، آبیاری در ساعات غیر پیک و غیره از دیگر راهکار ها در بخش صنعت، تجاری و کشاورزی است .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.