تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر : 16938

اهمیت استقلال کانون‌های وکلا در دفاع از حقوق مردم

اهمیت استقلال کانون‌های وکلا در دفاع از حقوق مردم

رئیس کانون وکلای استان اصفهان: استقلال جوهره ذاتی و اصلی نهاد وکالت است. به گزارش دنیای اسرار:لیلا رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون‌های وکلا اظهار کرد: این هفته برای کانون‌ها و جامعه وکلا بسیار با اهمیت است.وی افزود: دلیل اهمیت این سالروز یادآوری و به

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کانون وکلای استان اصفهان: استقلال جوهره ذاتی و اصلی نهاد وکالت است.

به گزارش دنیای اسرار:لیلا رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون‌های وکلا اظهار کرد: این هفته برای کانون‌ها و جامعه وکلا بسیار با اهمیت است.
وی افزود: دلیل اهمیت این سالروز یادآوری و به رسمیت شناختن استقلال کانون‌های وکلا و نهاد وکالت در کشور است.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان استقلال را جوهره ذاتی و اصلی نهاد وکالت دانست و گفت: استقلال و پاسداری از استقلال کانون‌های وکلا و دفاع از استقلال کانون‌ها بسیار برای ما حیاتی و واجد اهمیت است.
وی با بیان اینکه چنانچه استقلال کانون‌های وکلا خدشه‌دار شود یا به معنای دیگر وکیل مستقل وجود نداشته باشد تصریح کرد: در این صورت ما نمی‌توانیم صحبت از حضور موثر وکلا در ایفا و دفاع از حقوق مردم داشته باشیم.
رئیسی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم در شناساندن جایگاه و اهمیت استقلال نهاد وکالت کشور نقش موثری داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه تعداد وکلای استان اصفهان چند نفر است و همچنین چه تعداد پرونده‌ی تخلف وکلا در استان اصفهان وجود دارد و به ازای هر شهروند اصفهانی چند وکیل در اصفهان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: کل وکلای دارای پروانه پایه یک استان اصفهان ۲۶۱۵ نفر هستند ضمن اینکه آزمون اختبار کانون وکلای استان اصفهان در بهمن ماه سال جاری برگزار شد و ۱۲۱ نفر از کارآموزان در این آزمون شرکت داشتند و در حال حاضر نیز ۳۴۶ نفر کارآموز وکالت در این کانون حضور دارند و ۴۷ نفر کارآموز مهمان و همچنین پذیرفته شدگان بند (د) نیز به غیر از نفرات سال قبل هشت نفر هستند.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان در خصوص تخلفات وکلا گفت: در بحث تخلفات، آموزش مقررات انتظامی به وکلا در دستور کار این کانون قرار داشته و آموزش مقررات انتظامی یا اخلاق حرفه‌ای باعث شده است که با وکلا بیش از گذشته به وظایف خود در قبال موکلین و مردم توجه داشته باشند و سیاست کانون وکلای استان اصفهان پیشگیرانه بوده و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این خصوص باعث شده که ورودی پرونده‌های دادسرا و دادگاه وکلا در سال گذشته کاهش یابد و در عین حال که به تخلف وکلای متخلف طبق قانون رسیدگی شده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.