تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 5810

اهمیت رسانه ها در توسعه فرهنگ استفاده ایمن از گاز طبیعی

اهمیت رسانه ها در توسعه فرهنگ استفاده ایمن از گاز طبیعی

اهمیت رسانه ها در توسعه فرهنگ استفاده ایمن از گاز طبیعی دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان داشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این نهاد ملی در انعکاس نکات ایمنی و کاهش حوادث ناشی از گاز

Print Friendly, PDF & Email

اهمیت رسانه ها در توسعه فرهنگ استفاده ایمن از گاز طبیعی

دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان داشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این نهاد ملی در انعکاس نکات ایمنی و کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی، گفت : تعامل سازنده رسانه ملی و شرکت گاز استان اصفهان در نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده از منابع انرژی و کاهش حوادث نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ، سید مصطفی علوی، با اشاره بهکاهش آمار فوت شدگان ناشی از حوادث  مصرفنا ایمن گاز طبیعی، در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته بیان داشت: آمار حوادث شرکت گاز استان اصفهان در حوزه مشترکین نشان می‌دهدکه مردم به پیام ها در این باب، بی‌توجه نبوده و در بسیاری از موارد، با رعایتآنها، خود را نسبت به خطرات مصون می‌سازند.

وی، در ادامه اظهار داشت : برای عملکرد بهتر در راستایارتقای فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی، ما نیاز داریم تا برای ارایه فعالیت‌هایخود و اقدامات انجام شده در این حوزه، هماهنگ ، همدل و همفکری داشته باشیم.

سید مصطفی علوی، با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف گازوحوادث ناشی از گازگرفتگی در فصول سرد بویژه در زمستان رخ می دهد بیان داشت: شرکت گاز استان اصفهان، با استفاده از پتانسیل صدا و سیما؛ تولید و پخش برنامه هایمختلف  اجتماعی، ارائه نکات ایمنی در قالبمستندهای گزارشی، انیمیشن،اینفو گرافی، پیام های صوتی و اخبار به منظور اطلاعرسانی فراگیر اقدام به فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی خواهد نمود.

وی تصریح کرد: در این فصول میزان مصرف گاز در بخش خانگی زیاد می شود و از طرفی باید با مصرف هوشمندانه و صرفه جویی، گازرسانی مستمر به نیروگاه ها و بخش صنعت برای جلوگیری از آلودگی هوا نیز تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت گازاستان اصفهان بیان داشت: شرکت گاز استان اصفهان به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام در آموزش نکات ایمنی و اصلاح الگوی مصرفبا اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمنو بهینه گاز برداشته است و اطلاع رسانی این اقدامات از طریق صدا و سیما با توجه بهفراگیر بودن این رسانه  برای افزایش آگاهیمردم الزامی است.

در این دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان نیز ضمن تشکر از زحمات مجموعه شرکت گاز استان اصفهان در راستای ارایه خدمات به مردم شریف استان و حجم گسترده گازرسانی به روستاهای دور افتاده در این استان ؛ رسانه را پل ارتباطی میان مردم و نظام توصیف نمود .

بهرام عبدالحسینی افزود : رسانه ها بویژه رسانه استانی نقش مهم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارند که از این رو رسانه استانی با نگاه علمی و کارشناسی و بهره مندی از ظرفیت برنامه سازی آمادگی دارد تعامل سازنده با سایر دستگاه های مرتبط و اصحاب رسانه در رفع و کاهش معضلات اجتماعی اقدام نماید.

شایان ذکر است در راستای توسعه فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گازطبیعی و پیشگیری از حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی تفاهم نامه همکاری بین اینشرکت و مرکز صدا و سیمای اصفهان منعقد و مقررگردید تا پایان سال  از همه ظرفیت های موجود در جهت  توسعه فرهنگ ایمنی بین عموم مردم  استفاده شود به این امیدکه مردم فهیم استان ومشترکین گاز طبیعی در بخش های مختلف تجاری، خانگی و صنعتی  بیش از گذشته با رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز موجبات آرامش و آسایش خود را فراهم آورند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.