تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
کد خبر : 7673

اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در مدارس و نظام آموزشی کشور

اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در مدارس و نظام آموزشی کشور

اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در مدارس و نظام آموزشی کشور به گزارش دنیای اسرار:اهمیت مهارت‌ آموزی از آن جهت بسیار ویژه است که در جامعه‌ای که مهارت آموزی بین دانش آموزان و دانش جویانش نهادینه شده باشد بدون تردید آینده درخشانی به لحاظ اقتصادی و کسب و کار خواهد داشت. همایش نیاز مدیران و

Print Friendly, PDF & Email

اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در مدارس و نظام آموزشی کشور

به گزارش دنیای اسرار:اهمیت مهارت‌ آموزی از آن جهت بسیار ویژه است که در جامعه‌ای که مهارت آموزی بین دانش آموزان و دانش جویانش نهادینه شده باشد بدون تردید آینده درخشانی به لحاظ اقتصادی و کسب و کار خواهد داشت.

همایش نیاز مدیران و معلمان امروز در مراکز آموزشی با همین رویکرد در اصفهان برگزار شد در این رویداد سید حسین عالمیان سخنران این همایش هدف از برگزاری این همایش را شناخت نیاز دانش آموزان و مدیران، معلمان و مربیان و آموزش مهارت‌های کار تیمی و کاربردی کردن آن‌ها در مراکز آموزشی عنوان و اظهار داشت: هر مجموعه و سازمانی که بخواهد خدمتی را به جامعه ارائه دهد باید نسبت به هدف آن جامعه آگاهی داشته باشد بنابراین باید بدانیم که هدف ما از ارائه خدمت آموزش به دانش آموزان چیست دانستن این موضوع بسیار مهم و کاربردی است چرا که بدون دانش آموزان وجود مدارس و مراکز آموزشی معنا و مفهومی نخواهد داشت.
وی افزود: طبق تعریف جدید سازمان یونسکو از سواد، امروز دیگر فردی که توانایی خواندن و نوشتن داشته باشد یا دارای مدارک تحصیلی از دانشگاه و مراکز علمی معتبر علمی باشد نیست بلکه باسواد کسی است که سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه ای، تربیتی، رایانه‌ای، سلامتی، نژاد و قومی، بوم شناختی، تحصیلی، انرژی و علمی داشته باشد و بتواند از خوانده‌ها و آموخته‌های خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
وی در مورد نیازهای دانش آموزان و مدیران و معلمان گفت: اولین نیاز دانش آموز ما استعدادیابی و نیاز مدیران و معلمان ما نیز پاسخگویی به این نیاز است ولی متاسفانه به این نیاز در مراکز آموزشی ما پاسخ داده نمی‌شود و دانش آموزان ما باید علاوه بر اینکه استعدادیابی شوند در رشته مورد علاقه خود نیز تحصیل کنند.
وی دومین نیاز دانش آموزان را آموختن مهارت‌های اجتماعی در مدارس دانست و تاکید کرد: دانش آموزان این مهارت را با‌ تعامل با یکدیگر در مدارس فرا می‌‌گیرند و آن‌ها باید در مدارس با هم برخورد داشته باشند و اینگونه می‌توانند مسائل و مشکلات ایجاد شده بین خودشان را حل کنند ‌ولی متاسفانه به دلیل عدم یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در مدارس ما افرادی را در جامعه می‌بینیم که اگرچه دارای مدارک بالای علمی و گاه جزو نوابغ و نخبگان علمی هستند ولی فاقد مهارت‌های اجتماعی‌اند و نمی‌توانند به درستی با سایرین ارتباط برقرار کنند.
عالمیان افزود: کسب شعور اجتماعی به دانش آموز ما کمک می‌کند تا در آینده بتواند به خوبی با دیگران در محیط کار، خانواده و اجتماع ارتباط برقرار کند و مسائل و مشکلات خود را بدون تنش و درگیری با افراد حل و فصل نماید.
وی در مورد اهمیت و جایگاه کار تیمی افزود: یکی از مشکلات اساسی و پایه کشور ما این است که افراد توانایی انجام کار تیمی را ندارند و این مسائل باعث بروز مشکلات متعددی در جامعه می‌شود و برای اینکه ما بتوانیم بگوئیم فردی توانایی انجام کار تیمی را دارد باید مهارت‌هایی را کسب کرده باشد که از جمله این مهارت‌ها می‌توان از سازگاری با اعضای تیم و انعطاف پذیری، مسولیت پذیری، داشتن نظم و پشتکار در انجام وظایف محوله، علاقمند بودن به یادگیری و خدمت به مردم، داشتن احساس امنیت، راست گو بودن، توانایی بررسی نقش و جایگاه خود در تیم و توانایی حل تعارض نام برد.
در پایان این همایش از مدیران و مربیانی که از طرح های مهارت آموزی وهوش وخلاقت(استعدادیابی) در مراکز آموزشی خود استفاده می‌کنند تجلیل به عمل آمد.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.