تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر : 20789

اولویت سیستم حمل و نقل شهری؛ هزینه کم و دسترسی سریع و آسان

اولویت سیستم حمل و نقل شهری؛ هزینه کم و دسترسی سریع و آسان

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان: درآمد ماهانه و سالانه‌ی مترو به دلیل شیوع کرونا، کاهش یافته است.مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان، در نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه، گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۵ هزار متر فضای تجاری وجود دارد و شرکت مترو برای واگذاری این فضاها آمادگی دارد.وی افزود: مذاکراتی با سرمایه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان: درآمد ماهانه و سالانه‌ی مترو به دلیل شیوع کرونا، کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان، در نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه، گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۵ هزار متر فضای تجاری وجود دارد و شرکت مترو برای واگذاری این فضاها آمادگی دارد.
وی افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران برای استفاده از فضای تجاری ایستگاه‌های مفتح و کارگر صورت گرفته است و آرام سازی و زیبا سازی ایستگاه‌های مترو، در دست کار است.
احمدرضا طحانیان، تصریح کرد: مطالعات قطار سبک شهری انجام شده و اصفهان در آینده شاهد بهره‌برداری از این وسیله نقلیه سبک شهری خواهد بود.
وی افزود: برای ایمن سازی خط ۲ مترو تمهیداتی اندیشیده شده است و با اینکه عمق برخی از ایستگاه‌ها، ۲۰ متر زیر زمین بوده است ولی از نظر تاب‌آوری شرایط خوبی دارد.
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان، تاکید کرد: ایمنی، آسایش و ارزان بودن سفر برای مسافران دغدغه‌ی اصلی مدیران شهر است.
وی گفت: میزان یارانه پرداختی توسط سیستم‌های شهرداری ۱۲ برابر هزینه‌هایی است که از شهروندان دریافت می‌شود.
طحانیان افزود: شهرداری اصفهان برای یک سال بهره‌برداری، ۱۰۰ میلیارد تومان و با توجه به خرید تجهیزات مورد نیاز، تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط مطلوب، جابه‌جایی مسافر ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان و در سال ۲۰ میلیارد تومان، درآمد حاصل می‌شود.
مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع کرونا و در نهایت کاهش تعداد مسافران، درآمد ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان شرکت مترو به ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد ۲۰ میلیارد تومان سالانه‌ی آن به ۷ میلیارد تومان، کاهش یافته است.
وی افزود: سیستم‌های انبوه‌بر، سود ده نیستند و اگر تجهیزات نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کند، ۱۲ برابر هزینه انجام می‌شود که فرآیندی دشوار است.
طحانیان اظهار کرد: در خط دو مترو اصفهان از ۱۶ ایستگاه طراحی شده است و تعداد ۱۲ ایستگاه در حال اجرا است تا شهروندان در آینده‌ی نه چندان دور، از خط دو مترو بهره‌مند شوند.
وی گفت: تاریخ مشخصی برای بهره‌برداری از خط دو نمی‌توان اعلام کرد اما اجرای آن متفاوت از خط یک خواهد بود و با سرعت بیش‌تری بهره‌برداری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین موضوع در سیستم حمل و نقل شهر‌ها، جابه‌جایی شهروندان با هزینه‌ی کم و دسترسی سریع و آسان اس.
وی افزود: بیش از ۴ میلیون سفر درون شهری در اصفهان انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مترو ۱۶ درصد از این جابه‌جایی‌ها را انجام خواهد داد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.