تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 2197

اولین قول مدیریت شهری به شهروندان محقق شد/ متروی اصفهان، پیش از نوروز به ایستگاه صفه سلام می‌ کند

اولین قول مدیریت شهری به شهروندان محقق شد/ متروی اصفهان، پیش از نوروز به ایستگاه صفه سلام می‌ کند

پایگاه خبری دنیای اسرار-اصفهان: شهردار اصفهان در نشست خبری پایان سال: اولین قول مدیریت شهری به شهروندان محقق شد/ متروی اصفهان، پیش از نوروز به ایستگاه صفه سلام می‌ کند شهردار اصفهان با بیان اینکه وعده تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان تا پایان سال ۹۷ محقق شده است، گفت: خوشحالیم که توانستیم به وعده

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار-اصفهان:

شهردار اصفهان در نشست خبری پایان سال:

اولین قول مدیریت شهری به شهروندان محقق شد/ متروی اصفهان، پیش از نوروز به ایستگاه صفه سلام می‌ کند

شهردار اصفهان با بیان اینکه وعده تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان تا پایان سال ۹۷ محقق شده است، گفت: خوشحالیم که توانستیم به وعده نخست خود عمل کنیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی صبح چهارشنبه در نشست خبری پایان سال ۹۶ که در محل خانه مشروطیت اصفهان برگزار شد، با اشاره به تلاش های شبانه روزی مدیران و کارگران مترو اظهار داشت: قطار شهری اصفهان توسط مردانی تکمیل شد که خالصانه و در سه شیفت کاری فعالیت کردند و منجر به نتیجه ای شدند که در چهار سال گذشته مترو به آن نرسیده بود.

وی ادامه داد: آنچه در این چهار ماه صورت گرفته است، نتیجه ای بود که در چهار سال گذشته متروی اصفهان به خود ندیده و همین موضوع سبب شد ما بر آنچه که پیش از این پیرامون عملکرد مدیران و کارگران مترو بیان کردیم، پایبند باشیم؛ قطار شهری اصفهان با تغییر روش، روزهایی را به خود می بیند که در چهار سال گذشته ندیده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تکمیل ایستگاه های کلیدی امام حسین (ع) و انقلاب و کاهش سر فاصله زمانی حرکت قطار شهری از نیم ساعت به پانزده دقیقه مصداقی از فعالیت های مهم مدیریت شهری برای قطار شهری اصفهان در دوره مدیریت شهری جدید است.

سنگ اندازی ها نتوانست به حرکت رو به جلو مترو ضربه بزند

وی با بیان اینکه تکمیل خط یک قطار شهری به پشتوانه تلاش های شبانه روزی کارگران و مدیران قطار شهری صورت گرفت، افزود: علی رغم همه سنگ اندازی ها و مشکلات مالی همه مجموعه قطار شهری برای تحقق قول شهرداری اصفهان به شهروندان تلاش کرد تا بتوانیم سرافرازانه اعلام کنیم اولین قول مجموعه مدیریت شهری اصفهان به مردم، محقق شد.

نوروزی به زمان بهره برداری کامل از خط قطار شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال امکان بهره‌برداری از فاز سوم خط یک قطار شهری با حضور یکی از شخصیت‌های کشوری وجود ندارد به طور قطع خط یک مترو بعد از ایام نوروز با حضور یکی از مسئولان کشوری و طی یک مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه مراسم افتتاحیه خط سوم قطار شهری به بعد از ایام نوروز موکول شده است، روز یکشنبه هفته ‌آینده مسافران قطار شهری در ایستگاه امام حسین(ع) می توانند از ضلع شرقی این ایستگاه در ابتدای خیابان سپاه سوار و پیاده شوند؛ سایر ورودی ها نیز در دست مذاکره برای آزادسازی بوده که امیدواریم در آینده نه چندان دور تکمیل شود.

شهردار اصفهان افزایش استفاده کنندگان از قطار شهری در اصفهان را یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته در دوره مدیریت شهری جدید عنوان کرد و افزود: در ابتدای حضور تیم مدیریت شهری جدید اصفهان ۱۸ هزار نفر در روز از مترو استفاده می‌کردند که خوشبختانه در شرایط فعلی این آمار به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شب ها زیر زمین ولوله ای از کار و تلاش برپاست و شهروندان اصفهانی می‌توانند نمود عینی آن را با مراجعه به ایستگاه‌های قطار شهری ببینند و از نزدیک اقدامات سازنده مردان این شهر را مشاهده کنند.

 

پیش بینی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو

نوروزی بیان کرد: شهروندان باید بدانند وقتی تیم مدیریت شهری جدید اصفهان مستقر شد ۶ ماه و ۱۵ روز از سال گذشته بود و تنها ۳۰ درصد از بودجه شهر اصفهان محقق شده بود؛ به همین دلیل از همان لحظات ابتدایی تلاشمان را برای جذب بودجه با برگزاری جلسات و مذاکرات مختلف در تهران و اصفهان آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد بودجه سال جاری تحقق می یابد، اذعان داشت: بودجه امسال ۵ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته محقق شده و البته این میزان بودجه به غیر از ارقام و وام هایی است که برای مترو پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو پیش بینی شده که ۲۵۰ میلیارد تومان آن از سوی دولت تضمین شده و مابقی آن نیز از سوی شهرداری تامین می شود؛ در سال آینده وضعیت بودجه با برنامه ریزی های انجام شده و تشکیل کمیته جذب و کمیته تخصیص مطلوب تر خواهد شد.

دولت باید ۶۵ میلیارد تومان از هزینه مرکز همایش ها را پرداخت کند

شهردار اصفهان پیرامون پروژه مرکز همایش های بین المللی بیان کرد: این مرکز که در سال ۹۰ کلنگ زنی شد، قرار بود با کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت در شهریورماه سال ۹۱ افتتاح شود اما در همان زمان دولت تنها ۲۰ میلیارد تومان این هزینه را پرداخت کرد.

وی مشکلات سرمایه گذاری و قراردادی را از دلایل تأخیر در اجرای پروژه مرکز همایش های بین المللی دانست و بیان کرد: بخش خصوصی که قرار بوده یاری رسان شهرداری در تکمیل این پروژه باشد امروز به یکی از مشکلات این پروژه تبدیل شده است؛ یعنی مراکز تجاری که به بخش خصوصی واگذار شده تنها هفت درصد پیشرفت کرده اما بخشی که به عهده شهرداری بوده حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به همین دلیل اگر تنها سالن افتتاح شود، این مجموعه در نهایت کاربرد مناسبی نخواهد داشت.

نوروزی با بیان این که دولت باید ۶۵ میلیارد تومان از هزینه مرکز همایش ها را پرداخت کند عنوان کرد: در صورتی که این اعتبار محقق شود درصد پیشرفت فیزیکی مرکز همایش های بین المللی اصفهان مطلوب تر خواهد شد.

قهر مردمی مرکز تجاری میدان امام علی را احاطه کرده است

وی پیرامون ساختمان های تجاری بدون استفاده در شهر اصفهان تصریح کرد: مراکز تجاری ارگ جهان نما و میدان امام علی (ع) به دلیل مشکلات مدیریتی در گذشته مورد قهر مردم قرار گرفته و به نوعی با عدم استقبال مردم مواجه شده است.

شهردار اصفهان مباحث میراثی و اختلاف میان خریداران را از دلایل خالی بودن مراکز تجاری جهان نما دانست و ادامه داد: در تلاش هستیم مشابه کارخانه تکنولوژی که در تهران ایجاد شده با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی در جهان نما راه اندازی شود و مورد استقبال و حضور مردم قرار گیرد.

وی به مراکز تجاری میدان امام علی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه قهر مردمی مراکز تجاری این میدان را احاطه کرده که لازم است با تدابیر ویژه و به کار گرفتن رویکرد جدید این قهر شکسته شود؛ در همین راستا با متولیان امر برای حل این موضوع مذاکراتی را انجام دادیم و به دنبال تعامل با مالکان و مردم برای رونق بخشیدن به این میدان هستیم.

نوروزی تاکید کرد: مدیریت شهری به دنبال فراهم آوردن فرصت ها و در اختیار گذاشتن این مهم به شهروندان است تا کارآفرینی در میدان امام علی (ع) رونق گیرد؛ از همین رو تیم مدیریت شهری جدید اصفهان طی توافقاتی با انبوه سازان در نظر دارد شرایط جدیدی برای رونق این میدان به کار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تغییر در شرایط ساخت و ساز در سطح کشور و رونق بخشی مسکن مشکلات مربوط به مرکز همایش های بین المللی، جهان نما و میدان عتیق رفع شود.

مشاوران شهرداری هزینه محسوب نمی شوند

شهردار اصفهان مشاوران را سرمایه های شهر برای توسعه شهری عنوان کرد و ادامه داد: مشاوران شهرداری هزینه محسوب نمی شوند بلکه سرمایه مهمی برای آبادانی شهر هستند؛ مشاوران مدیریت شهری همان افرادی هستند که کمک کردند تا درصد تحقق بودجه از ۳۰ به ۸۰  برسد از همین رو این افراد سرمایه های شهر به شمار می روند.

وی همچنین تأکید کرد: تعداد مشاوران شهردار در این دوره به نسبت گذشته کمتر است.

شهرداری و کتابخانه های عمومی با یکدیگر هیچ مشکلی ندارند

نوروزی در ادامه با بیان اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری طبق قانون باید به کتابخانه های عمومی اختصاص یابد، بیان کرد: در نخستین جلسه ای که مدیریت شهری با مدیران کتابخانه های عمومی و استاندار داشت، پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری به انجمن کتابخانه ها مطرح شد اما متاسفانه هنوز چنین انجمنی برای تحقق این موضوع تشکیل نشده است.

وی با تاکید بر این که شهرداری و کتابخانه های عمومی با یکدیگر هیچ مشکلی ندارند و هردو در راستای خدمت به مردم گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: شهرداری برای دوست داشته شدن به هر کاری از جمله عوام فریبی و چاپلوسی دست نمی زند؛ ما دوست داریم به دور از رذایل اخلاقی دوست داشته شویم، از همین رو مدیریت شهری به دنبال حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای فرهنگ و حق شهروندی است.

۲۵ نشست اصفهان فردا گامی موثر برای بهتر شنیده شدن صدای مردم

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ۱۷۰ روز از دوره مدیریت شهری جدید اصفهان می گذرد، اذعان داشت: در طی این مدت ۲۵ نشست هم اندیشی “اصفهان فردا “با حضور صاحب نظران، نخبگان و اهالی اندیشه در تمام صنوف و اقشار جامعه برگزار شده که در آن به دنبال شنیدن بهتر صدای مردم بودیم.

وی ادامه داد: بخش مهمی از طرح های شهر تحت تاثیر این هم اندیشی ها شکل گرفته است به طوری که زمانی خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست هم اندیشی تعامل بیشتر شهرداری و این صنف را در خواستار شدند و همین موضوع سبب برگزاری نشست های خبری مستمر شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای توسعه اصفهان از رفتارهای پوپولیستی پرهیز می کنیم اما با مردم در ارتباط هستیم.

تغییر مورد نظر ما اصلاح است

شهردار اصفهان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در مجموعه مدیریت شهری، تاکید کرد: تغییر مد نظر ما اصلاح است و هیچ کسی در مجموعه مدیریت شهری به دنبال دگرگونی نیست؛ برای ایجاد تغییرات باید زمینه های مورد نیاز فراهم شود؛ البته در شرایطی که مدیری اعتقاد به برنامه های شهرداری نداشته باشد باید تغییر صورت گیرد تا اهداف پیش بینی شده قابل دسترسی باشد.

وی بیان کرد: قرار نیست همه مدیران تغییر کنند چرا که همه آنها با برنامه های ما در تعارض نیستند؛ شهرداری مرکز اجرای عملیات برای اداره امور شهر بوده و با حوزه سیاسی و با برخی از بخش های دیگر تفاوت دارد؛ مجموعه مدیریت شهری به دنبال  استفاده از همه ظرفیت ها است و از کسانی که بتوانند برنامه های اعلام شده را اجرا کنند، بهره می برد.

انضباط مالی و اداری را در دستور کار خود قرار داده ایم

شهردار اصفهان انضباط مالی و اداری را یکی دیگر از برنامه های شهرداری دانست و گفت: انضباط مالی و اداری اولویت مهمی است که مجموعه مدیریت شهری در راستای مبارزه با فساد و شفافیت سازی از تمام ظرفیت های خود برای شناسایی افراد خاطی در شهرداری استفاده کرده است.

وی با اشاره به موضوع متکدیان سطح شهر، گفت: این متکدیان اصفهانی نیستند و وظیفه شهرداری جلوگیری از کار آنهاست. در این راستا شورا مصوبه ای مبنی بر تخصیص ۵ میلیاردتومان برای ساخت مکان و ساماندهی این متکدیان در نظر گرفته است.

قدرت الله نوروزی در خصوص بکارگیری نیروی جوان در مدیریت جدید شهری ، بیان کرد: متوسط سن نیروهای جوان در دوره مدیریت جدید شهری از متوسط سن نیروهای گذشته پایین تر است. به طوری که در حال حاضر مدیریت جدید شهری در صدد تشکیل شورایی برای  بکارگیری جوانان  و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها است.

شهردار اصفهان گردشگری را  از اولویت های شهرداری برشمرد و عنوان کرد: گردشگری در صورتیکه به معنای واقعی تحقق پیدا کند اقتصاد شهری رونق می یابد؛ البته شهر اصفهان برای رونق گردشگری از وجود زیرساخت هایی مانند هتل بی بهره است و پیشنهاد ما به تمام سرمایه گذارانی که به شهر اصفهان می آیند ساخت هتل است. در این راستا برای رونق گردشگری به طور ویژه برای نوروز امسال نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی  از راه اندازی سایتی برای مسافران  در نوروز ۹۷ خبرداد و افزود:  از طریق این سایت  مسافران  می توانند هتل خود را رزرو کنند. البته این طرح در دنیا رواج دارد؛ اما در ایران برای نخستین بار در اصفهان راه اندازی شده است.

نوروزی با بیان این که سازمان فاوا  در نوروز ۹۷ نقاط گردشگر پذیر شهر را به اینترنت شهری تجهیز می کند ادامه داد: بر همین اساس مکان‌هایی همچون ورودی‌های شهر و میدان امام(ره) به این امکانات تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول ایام نوروز ۵۰۰ برنامه متنوع  فرهنگی، هنری و ورزشی در ۲۶ نقطه شهر اجرا می شود،  تاکید کرد: ستاد تسهیلات سفر شهر از ۲۷ اسفند فعالیت خود را طی آیینی با عنوان آوای میزبانی در سه بخش، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، آغاز می کند.

شهردار اصفهان  از آلودگی هوا در شهر اصفهان سخن به میان آورد و افزود:  باید مترو اصفهان راه اندازی و ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی  شود تا بحران ترافیک حل شود؛ البته احیای زاینده رود تا تالاب گاوخونی برای رفع ریزگردها  نقش مهمی در کاهش الاینده ها دارد.

وی مطالبه گر جاری شدن آب در زاینده رود هستم و تاکنون در جلسات متعدد با مسئولان این مهم را مطرح کردم ادامه داد: کشاورزان شرق اصفهان در شرایط بحرانی قرار دارند و بنده  از این موضوع ناراحت هستم و بیش از هر چیز دوست داریم آنها شاد شوند. باید به انها کمک شود تا اگر آبی هم نیست این عزیزان از فقر و فلاکت رهایی یابند.

شهردار اصفهان ادامه داد: برخی گردشگران خارجی بارها مطرح کردند اصفهان مانند مرواریدی در ایران است که به تمام جهانیان تعلق دارد. به طوری که آنها نیز  در مورد زاینده رود احساسات خود و ابراز تاسف از  بی آبی این رودخانه را نشان داده اند.

وی در ادامه با اشاره به تولید هزار تن زباله توسط اصفهانی ها افزود: : روزی هزار تن زباله تر تولید و به مدیریت پسماند انتقال پیدا می‌ کند تا تفکیک  از مبدا انجام شود لذا لازم است همگی پاسدار حفاظت از محیط زیست برای داشتن شهری بدون زباله باشیم.

نوروزی با بیان اینکه ما در اجرای سیاست های فرهنگی به دنبال شاد بودن مردم هستیم، تاکید کرد: ما به دنبال شاد بودن مردم ضمن تاکید بر ارزش های دینی هستیم. برخی ارزش ها در طول زمان تغییر می کنند.  البته برخی ارزش ها نیز ماند مسائل و شعائر دینی و مذهبی غیر قابل تغییر هستند.

وی ادامه داد: اظهارنظر برخی افراد در مورد عدم رعایت شعار مذهبی را قبول ندارم و حاضر به مباحثه با این افراد هستم، البته بهتر است افراد در اظهارنظرهای خود انصاف داشته و کرامت دیگران را زیر سؤال نبرند  و نقد منصفانه داشته باشند اما تخریب نکنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در دهه فجر اصلاحیه‌ ای امام‌ جمعه مدنظر داشتند که در ۲۲ بهمن اعمال شد و شعار “برای ایران” به “برای ایران اسلامی” تغییر پیدا کرد، البته اگر اشکالاتی به نظر شهروندان رسید به بنده اطلاع دهند تا نسبت به رفع آن اقدام کنم، زیرا آن‌ قدر جرات داریم که به اشتباه خود اقرار کنیم.

وی با اشاره به این که  برخی از مدیران شهرداری از جانباران و ایثارگران هستند تصریح کرد: طی آخرین بازدیدی که از نمایشگاه دستاوردهای معلولان داشتم از همین رو درصدد راه اندازی مرکزی برای نمایش دستاوردهای معلولان هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان برای به ‌کارگیری مشاور محدودیت دارد اما در تلاش هستیم از معلولان نیز در این حوزه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امکانات شهری باید به‌گونه‌ ای باشدکه معلولان بتوانند به راحتی در فضاهای شهر حضور یابند و خانه نشین نباشند، درواقع باید بسترها به ‌گونه ‌ای فراهم شود تا هیچ معلولی احساس نکند نمی‌ تواند از امکانات شهری استفاده کند.

شهردار اصفهان با اشاره به تعیین تکلیف اراضی پادگان های داخل شهر گفت: بخشی از اراضی نظامی شهید کشوری، ولی‌عصر، گل نرگس، هوانیروز و چشمه طوطی به اراضی شهری تبدیل شده است. البته عده‌ای بر این باور هستند که پادگان ها باید  از شهر خارج شوند اما عده ای نیز به این موضوع اعتقادی ندارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.