تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 6816

اولین محموله نفت ژاپن از ایران بارگیری شد

اولین محموله نفت ژاپن از ایران بارگیری شد

اولین محموله نفت ژاپن از ایران بارگیری شد رویترز نوشت؛ پالایشگاه نفت «فوجی» ژاپن، روز ۲۰ ژانویه (دیروز ۳۰ دی) اولین محموله نفت خام ایران را پس از معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران، بارگیری کرده است. دنیای اسرار: رویترز به نقل از مقامات شرکت فوجی ژاپن نوشت: کشتی «VLCC Kisogawa» روز یکشنبه ۲۰

Print Friendly, PDF & Email

اولین محموله نفت ژاپن از ایران بارگیری شد


رویترز نوشت؛ پالایشگاه نفت «فوجی» ژاپن، روز ۲۰ ژانویه (دیروز ۳۰ دی) اولین محموله نفت خام ایران را پس از معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران، بارگیری کرده است.

دنیای اسرار: رویترز به نقل از مقامات شرکت فوجی ژاپن نوشت: کشتی «VLCC Kisogawa» روز یکشنبه ۲۰ ژانویه دو میلیون بشکه نفت خام ایران را بارگیری کرده است و انتظار می رود که این کشتی نهم فوریه (۲۰ بهمن) به ژاپن برسد.
آمریکا بعد از خروج از ‘برجام’ اعلام کرد که خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۷) واردات نفتی خود را از ایران پایان دهند، اما چندی بعد رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم دارد چند کشور را در فهرست مشمولین معافیت تحریم خرید نفت از ایران قرار دهد؛ ژاپن در میان هشت کشوری است که به مدت ۱۸۰ روز از تحریم‌های آمریکا معاف شده اند. گزارش ها حاکی از این است که ژاپن پیش از تحریم‌ها، ۱۶۰ هزار بشکه در روز در فاصله ژانویه (دی) تا سپتامبر(مهر) سال ۲۰۱۸ میلادی از ایران نفت خریداری کرده است.
‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت

منیع:ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.