تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر : 5288

اولین کافه برج ایران به مناسبت روز اصفهان افتتاح می شود

اولین کافه برج ایران به مناسبت روز اصفهان افتتاح می شود

اولین کافه برج ایران به مناسبت روز اصفهان افتتاح می شود مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت:  اولین کافه برج ایران با مساحتی بالغ بر ۳۶۰ مترمربعبه مناسبت روز اصفهان در منطقه ۱۰ شهر اصفهان افتتاح خواهد شد. دنیای اسراربه نقل ازروابط عمومی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ،امامی مدیر منطقه ۱۰شهرداری اصفهان در  اظهار کرد:

Print Friendly, PDF & Email

اولین کافه برج ایران به مناسبت روز اصفهان افتتاح می شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت:

 اولین کافه برج ایران با مساحتی بالغ بر ۳۶۰ مترمربعبه مناسبت روز اصفهان در منطقه ۱۰ شهر اصفهان افتتاح خواهد شد.

دنیای اسراربه نقل ازروابط عمومی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ،امامی مدیر منطقه ۱۰شهرداری اصفهان در  اظهار کرد:

در بزرگراه شهید آقابابایی و ابتدای خیابان آذربیگدلی یک برج کبوتر به مساحت ۳۶۰ مترمربع قرار دارد که مدت ها از آن استفاده نمی شد که به همت شهرداری منطقه ۱۰ مرمت و بازسازی این مکان آغاز شد.

وی ادامه داد: پروژه کافه برج با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و مساحت ۳۶۰ مترمربع با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری افتتاح خواهد شد .

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این ساختمان در سه طبقه با بخش های مختلف ساخته شده است، گفت: طراحی داخلی این بنا محیطی تاریخی را برای گردشگران تداعی می کند.

وی ادامه داد: بخش های مختلف کافه برج شامل؛ گالری، نمایشگاه، فضای مطالعه و کافی شاپ است که در نظر داریم بعد از ظهرها به بخش گردشگری و بازدید از این بنا اختصاص داده شود.

امامی با بیان اینکه کافه برج می تواند به یک مرکز گردشگری در منطقه ۱۰ تبدیل شود، گفت: این بنا اولین برج کبوتری است که به برج کافه تبدیل شده و می تواند گردشگران  زیادی را به خود جذب کند.

کبوتر خان یا کبوترخانه محلی است که کبوتر در آن آشیانه می سازد.ساخت کبوترخانه را می‌توان به نوعی شاهکاری هنری دانست. کبوترخانه‌ها را در مناطقی بنیان می‌نهادند که از اقلیمی کویری بهره‌مند بود مصالح و متد ساخت نیز متأثر از شرایط محیطی چون بافت معماری که گل رس و کاه و نمک بنیادش را بانی بودند و مقاوم در برابر سرما و گرما و عایقی حرارتی و درعین حال صوتی تا آرامش کبوتران اندرون کبوترخانه را تأمین کند.

غالب کبوترخانه‌ها به واسطه بهره‌گیری از حداکثر فضا به شکلی استوانه مانند ساخته می‌شدند تا لانه‌های بیشتری را در خود جای دهند. برج کبوتر آذربهرام یکی از برج های کبوتر قدیمی اصفهان است که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مورد مرمت و باز زنده سازی قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.