تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 6878

اکثر دشت های اصفهان در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است

اکثر دشت های اصفهان در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد: اکثر دشت های اصفهان در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: اکثر دشت های اصفهان امروزه در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است. دنیای اسرار:حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار

Print Friendly, PDF & Email

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

اکثر دشت های اصفهان در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: اکثر دشت های اصفهان امروزه در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است.

دنیای اسرار:حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال آبی امسال شاهد بارش ۳۱۱ میلیمتری برف بودیم که نسبت به میانگین بلندمدت کل بارش‌ها ۶۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: میزان بارش تجمعی سال جاری در چلگرد یعنی  ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود تا دو روز گذشته ۹۷۰ میلیمتر بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان حجم ورودی به سد زاینده رود را تا دو روز گذشته  ۵۳ متر مکعب بر ثانیه و حجم خروجی از آن ۸.۵  متر مکعب بر ثانیه عنوان کرد و افزود: متوسط حجم ورودی به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۳۸ میلیون متر مکعب بوده است که به نسبت سال آبی گذشته این مقدار حدود ۵۹ درصد  افزایش داشته است ولی نسبت به میانگین دراز مدت ۶۶ درصد کاهش ورودی را شاهد هستیم .

وی افزود : ذخیره آب در مخزن سد زاینده رود  هم اکنون  ۱۷۶میلیون متر مکعب است و این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در میانگین بلند مدت حدود ۷۲ کاهش داشته است.

توقیف دو دستگاه حفاری غیرمجاز در استان اصفهان

ساسانی از توقیف دو دستگاه حفاری غیرمجاز در استان اصفهان  خبر داد و گفت: به دلیل برداشت‌های غیرمجاز، بیشتر دشت‌های اصفهان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که در این عملیات دستگاه های غیر مجاز در منازل حفاران مخفی شده بود، افزود : طی دستور قضایی دادستان شهرستان نجف آباد و یک عملیات ضربتی این دو دستگاه حفاری غیر مجاز توسط یگان حفاظت منابع آب در منطقه کهریز سنگ نجف آباد توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه ای انتقال داده شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر هوشیاری و اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: حمل ، تردد و نگهداری دستگاه های حفاری غیر مجاز در هر شرایط اعم از این که در حال حفاری و یا غیر حفاری باشند ، ممنوع است و یگان حفاظت آب منطقه‌ای در همه اماکن مسکونی ، باغات و کارگاه های تجاری صنعتی هوشیارانه در حال رصد ، پیگیری و توقیف این قبیل ادوات است.

منبع:مهر

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.