تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر : 5980

اگر بازآفرینی به عنوان ارتقاء کیفیت زیستی ترجمه گردد، گام اول این کیفیت، ماندگاری است

اگر بازآفرینی به عنوان ارتقاء کیفیت زیستی ترجمه گردد، گام اول این کیفیت، ماندگاری است

در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تیران و کرون مطرح شد؛    اگر بازآفرینی به عنوان ارتقاء کیفیت زیستی ترجمه گردد، گام اول این کیفیت، ماندگاری است محلات هدف و پایلوت و همچنین پروژه هایی در قالب بحث بازآفرینی شهری مربوط به شهرهای تیران ، عسگران و رضوان شهر معرفی و مصوب شهرستانی گردید . دنیای

Print Friendly, PDF & Email

در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تیران و کرون مطرح شد؛

   اگر بازآفرینی به عنوان ارتقاء کیفیت زیستی ترجمه گردد، گام اول این کیفیت، ماندگاری است

محلات هدف و پایلوت و همچنین پروژه هایی در قالب بحث بازآفرینی شهری مربوط به شهرهای تیران ، عسگران و رضوان شهر معرفی و مصوب شهرستانی گردید .

دنیای اسراربه نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی، در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تیران و کرون که با حضور امیر زاغیان سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و به ریاست مجید حججی فرماندار این شهرستان برگزار شد، محلات هدف و پایلوت و همچنین پروژه هایی در قالب بحث بازآفرینی شهری مربوط به شهرهای تیران ، عسگران و رضوان شهر معرفی و مصوب گردید .

گفتنی است در ادامه جلسه سه محله و سه پروژه، محله مصوب شهر تیران”، محله امامزاده و پروژه مصوب آن، بازآفرینی حد فاصل خیابان طالقانی تا خیابان سرپل”، محله مصوب شهر عسگران “محله شماره یک و پروژه مصوب، بازآفرینی حدفاصل خیابان مطهری تا خیابان چشمه مرغاب” و محله مصوب رضوان شهر،”محله رضوان شهر قدیم و پروژه مصوب آن، بازآفرینی محور طالقانی تا مطهری” تصویب شد.

مجید حججی فرماندار شهرستان تیران در این باره گفت : در این جلسه قرار است که پروژه و محله های هدف به تصویب برسد تا مصوبات استانی آن نیز در اسرع وقت گرفته شود .

وی در ادامه افزود : این موضوع فرصتی است برای شهرستان تا با انجام سریع و به موقع پروژه ها اعتبارات لازم برای شهرستان گرفته شود و در صورت عدم پیگیری، این فرصت برای شهرستان از بین می رود .

امیر زاغیان سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این خصوص گفت : ۵۵۲۴ واحد مسکونی در رابطه با بازآفرینی شهری به استان اصفهان تخصیص داده شده است .

وی گفت : از ۲۷۰ محله هدفی که در سطح کشور تعین شده است ده درصد از آن سهم استان اصفهان است و تعدادی از این ۵۵۲۴ واحد مسکونی باید در محلات هدف اجرا گردد و در کنار معیشت ، زندگی و محل سکونت ، باید موضوعات خدماتی نیز به عنوان پروژه بازآفرینی در کنار آن به صورت موازی پیش برود.

زاغیان افزود : اگر بازآفرینی به عنوان ارتقاء کیفیت زیستی ترجمه گردد گام اول این کیفیت، ماندگاری است که به معنای این است که باید در گام اول جلوی خالی از سکنه شدن محلات هدف گرفته شود و سپس حس تعلق در مردم برای آبادانی بیشتر محله ایجاد کرد.

 سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری افزود : در بازآفرینی، موازی با احداث واحدهای مسکونی که در داخل بافت با تسهیلاتی که تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان افزایش یافته ،  ساخته می شوند  باید پروژه هایی که محرک توسعه هستند وسبب فعال شدن محلات می گردند  تعریف شود.

امیر زاغیان ادامه داد : در بحث بازآفرینی و تهیه طرح بازآفرینی و همچنین برنامه اقدام مشترک محله هایی به عنوان محلات هدف انتخاب می گردند و تمام ۲۸ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی چه در سطح ملی ، استانی و شهرستانی ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی آنها را باید در بافت فرسود هزینه کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.