تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
کد خبر : 7745

اگر به حیات طیبه برسیم می توانیم مبلغ دین باشیم

اگر به حیات طیبه برسیم می توانیم مبلغ دین باشیم

اگر به حیات طیبه برسیم میتوانیم مبلغ دین باشیم به گزارش دنیای اسرار:مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر اینکه علوم زمینی را باید به علوم آسمانی پیوند بزنیم گفت:باید عالم ربانی و الهی  بشویم والا طی کردن مدارج و کسب مدارک علمی در حوزه های علمیه  به تنهایی مفید نیست. حجت‌الاسلام و

Print Friendly, PDF & Email

اگر به حیات طیبه برسیم میتوانیم مبلغ دین باشیم

به گزارش دنیای اسرار:مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر اینکه علوم زمینی را باید به علوم آسمانی پیوند بزنیم گفت:باید عالم ربانی و الهی  بشویم والا طی کردن مدارج و کسب مدارک علمی در حوزه های علمیه  به تنهایی مفید نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا بهرامی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در جمع طلاب جامعه المصطفی العالمیه اصفها گفت: در حدیث قدسی فرمود: یا رسول الله همه عالم هستی را فقط به خاطر این بود که می خواستم شخصیت بی‌نظیری به نام محمد بن عبدالله خلق کنم و اگر تو نبودی عالم وآدم را خلق نمی کردم، اما اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود شماهر دو را نیز خلق نمی کردم لذا به این خاطر است که فداها ابوها.

وی تاکید کرد: ما از زهرای اطهر فقط مصیبتی شنیده ایم، فداها ابوها رابطه پدر و دختری نیست او شخصیت بی‌نظیری است که نتیجه و خلاصه هستی است و اینجا معلوم می شود غضب الهی از غضب فاطمه الزهرا است.

وی با بیان اینکه حدیث «فاطمه بضعه منی» شاید به معنی فاطمه بخشی از وجود من است باشد، تاکید کرد: ما به شناخت حضرت صدیقه طاهره (س) دستی نداریم و کوچک تر از آنیم که فاطمه را بشناسیم ولی کمال افتخار و سعادت ماست که راه باریک و نزدیکی به این اقیانوس نورانی پیدا کنیم و بهره مند شویم.

همه رسالت ما در حوزه تببین اندیشه فاطمی و علوی است

حجت الاسلام  بهرامی ابراز داشت: فلسفه وجودی حوزه علمیه خواهران این است که بتوانیم با فرهنگ فاطمی و علوی آشنا شویم و بتوانیم این فرهنگ را در جامعه گسترش بدهیم و اگر ارتقاء سطح وجودی و علمی پیدا نکنیم درس خواندن در حوزه علمیه  ارزشی ندارد ، طلبه حوزه علمیه باید یک جامعه باشد که با فرهنگ فاطمی عجین شود و برای او ماندگار شود نه فقط درس خوانده و فارغ التحصیل حوزه شود، آیا خواندن دروس حوزوی به تنهایی ما را به نتیجه می رساند؟

وی ادامه داد:  آیا می شود انسان با فراگیری علوم ظاهری مبین فرهنگ الهی باشد.، در جامعه المصطفی انسان احساس می کند در یک جامعه بین المللی صحبت می کند چون هر کدام از شما در سطح دنیا به تبلیغ خواهید پرداخت، اگر بهره وری معنوی نداشته باشیم  علوم ظاهری خیلی کاربرد ندارد

وی تاکید کرد:  انس و اتصالی با عالم غیب و علوم آسمانی باید پیدا کنیم،  کسانی موفق و تاثیر گذار بوده اند که ارتباط  معنوی داشته اند، اگر مناجات شبانه،  ارتباط معنوی و توسل همیشگی و زیارت علی بن ابیطالب وجود نداشت،  آیا خمینی، خمینی می شد؟

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: طلاب باید در قرآن غور کنند  و جانشان با قرآن درآمیخته باشد و با قرآن انس بگیرند چرا که قرآن بهترین کتاب راهنما است که نیاز به فهم عمیق هم دارد.

حجت الاسلام بهرامی  با بیان اینکه فراتر از کتاب  و درس خواندن چیز دیگری هم لازم است و در کنار آن نیاز دیگری هست و آن فهم قرآن است اضافه کرد: باید یک اتفاق دیگری در زندگی ما بیفتد که راه آن توسل،  تهجد و نماز شب است، مثل شیخ انصاری که هر روز نماز جعفر طیارش ترک نمی شد در حالیکه در فقر مطلق زندگی می کرد ولی این فقر را پذیرفته بود .

وی تاکید کرد:  حوزه آمده ما را به معرفت برساند، ما را انسان کامل کند و ما را به معرفت اهل بیت علیهم السلام برساند تا راه صحیح را طی کنیم و اگر رفتیم به حیات طیبه  می رسیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید به معنای واقعی وارد  میدان طلبگی شویم تا بتوانیم تاثیرگذار روی جامعه باشیم اظهار داشت: باید عالم ربانی و الهی  بشویم والا طی کردن مدارج و کسب مدارک علمی در حوزه های علمیه  به تنهایی مفید نیست.

وی تاکید کرد : باید مصداق عالم ربانی شویم که مجالست با آنها مردم را به یاد خدا می اندازد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر اینکه قرآن محور زندگی ماست و کتاب مکتوب هدایت بشر است با قرآن انس بگیریم افزود: قرآن کتاب آموزشی تدریس است که هر لحظه باید بخوانیم و هر لحظه ما را ارتقاء معنوی می دهد، نماز هم همین گونه است و نماز امروز با نماز فردا متفاوت است و این تکرار نیست و هر آیه قرآن و هر تکرار آیات قرآن الهی «ثبت علی قلبی» و هر لحظه تکامل است و هر لحظه تثبیت قران در درون و جان ماست.

وی تاکید کرد: اگر به حیات طیبه برسیم می توانیم مبلغ دین باشیم و تمام زندگی با خواندن قران تحت تاثیر قرار گرفته و نورانی می شود و علوم  حوزوی منهای ارتباط معنوی با علوم آسمانی کاربرد ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.