تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۱۹
کد خبر : 15128

ایجاد سامانه مکانیزه در جهت شفاف سازی

ایجاد سامانه مکانیزه در جهت شفاف سازی

ایجاد سامانه مکانیزه در جهت شفاف سازی معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان: سامانه کارگروه امور زیربنایی شهرسازی به زودی با هدف مکانیزه کردن مراحل ثبت درخواست، پیگیری و بررسی در جهت شفاف سازی و رفاه حال مردم آغاز به کار خواهد کرد. به گزارش دنیای اسرار:معاون معماری و شهرسازی

Print Friendly, PDF & Email

ایجاد سامانه مکانیزه در جهت شفاف سازی

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان: سامانه کارگروه امور زیربنایی شهرسازی به زودی با هدف مکانیزه کردن مراحل ثبت درخواست، پیگیری و بررسی در جهت شفاف سازی و رفاه حال مردم آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش دنیای اسرار:معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان در نشست خبری خود از برنامه‌های انجام گرفته این سازمان در خصوص طرح جامع با رویکرد نوین در شهرهای استان اصفهان خبر داد.
محمد بنائیان با اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان اولین استان در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی، در راستای رویکرد جدید در طرح‌های جامع شهری با توجه به انتقادهای موجود درباره طرح‌های جامع سنتی، تلاش‌ها و اقدامات در این حوزه را وابسته به مشارکت مردم دانست و اعلام کرد: دراین طرح استان ۱۰۱ شهر مشمول نظام طرح جامع هستند که از این تعداد ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و سه شهر در حال تصویب است که در ۱۲ سال گذشته ۸۱ طرح جامع شهری آماده شده،۱۵ طرح مورد بازنگری قرار گرفته و ۶۶ طرح جدید در حال انجام است.
وی در زمینه بافت فرسوده شهری از شناسایی و بازسازی ۱۹ شهر در ۹۷-۹۸ خبر داد و تاکید کرد: در این دو سال بافت‌های فرسوده تمام شهرهای استان شناسایی شده اند و همچنین طرح جامع شهرستان نطنز با رویکرد نوین و طرح جامع نائین با رویکرد بازافرینی در دست اقدام است.
بناییان با اعلام خبر تخصیص اعتبار حدود سه میلیارد تومانی طرح های تفصیل استان و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای این طرح صراحتا افزود: طرح اقدام مسکن ملی سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است و پرداختن به این امر در طرح های تفصیلی جدید انجام خواهد گرفت.
معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیش‌تر مراجعان طرح‌های تفصیلی به معاونت را بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع و گردشگری برشمرد و ادامه داد: سامانه کارگروه امور زیربنایی شهرسازی به زودی با هدف مکانیزه کردن مراحل ثبت درخواست، پیگیری و بررسی در جهت شفاف سازی و رفاه حال مردم آغاز به کار خواهد کرد.
بنائیان در ارائه توضیح عملکرد این سازمان در حوزه نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران کارگروه تخصصی امور زیربنایی شهرسازی، توسعه روستایی و عشایری، آمایش و محیط زیست و تغییر کاربری حریم و خارج از حریم و کمیسیون ماده پنج و نتایج حاصل از این طرح ها اظهار داشت: درخواست های تغییر و تعیین کاربری در این دو بخش در چهار گروه بررسی می شود. همچنین به زودی با توجه به الزام همه استان ها سامانه ای مجزا برای کمیسیون ماده پنج راه اندازی خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.