تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 24186

ایجاد لایه مشترک نگهداری و تعمیرات تاسیسات شهری شهر اصفهان در سال ۹۹

ایجاد لایه مشترک نگهداری و تعمیرات تاسیسات شهری شهر اصفهان در سال ۹۹

ادغام و یکپارچه سازی قراردادهای تعمیرات تاسیسات شهری شهر اصفهان تنوع، تعدد و گستردگی مکان تجهیزات، تاسیسات و المان های شهری و همچنین لزوم نگهداری و تعمیرات به هنگام این تجهیزات باعث شد که حوزه معاونت خدمات شهری در سال جاری نسبت به ادغام قرارداد های تاسیساتی اقدام نماید.به گزارش دنیای اسرار: حسین امیری با

Print Friendly, PDF & Email


ادغام و یکپارچه سازی قراردادهای تعمیرات تاسیسات شهری شهر اصفهان

تنوع، تعدد و گستردگی مکان تجهیزات، تاسیسات و المان های شهری و همچنین لزوم نگهداری و تعمیرات به هنگام این تجهیزات باعث شد که حوزه معاونت خدمات شهری در سال جاری نسبت به ادغام قرارداد های تاسیساتی اقدام نماید.
به گزارش دنیای اسرار: حسین امیری با اشاره به قراردادهای نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان گفت: هر ساله بالغ بر ۱۵۰ قرارداد متفرقه و متنوع تاسیساتی در انواع مختلف در حوزه معاونت خدمات شهری منعقد می گردید که به منظور اصلاح فرایند قراردادهای متفرقه و تاسیساتی، شهرداری اصفهان اقدام به برنامه ریزی به منظور تهیه شرح خدمات و گزینش پیمانکار ذی‌صلاح نموده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تنوع قراردادهای منعقد شده گفت: قراردادهای متفرقه در موضوعاتی همچون نگهداری تاسیسات پارک ها ، مبلمان شهری تاسیسات انتقال آب، تصفیه خانه های پساب، روشنایی پارکها و فضاهای عمومی، نورپردازی المان های شهری، نورپردازی ابنیه تاریخی و معاصر، تاسیسات سرویس های بهداشتی، تجهیزات و المان های مدیریت مصرف انرژی، نیروگاه های خورشیدی مستقر در ساختمان های مناطق‌ ، تاسیسات حرارتی و برودتی و همچنین روشنایی ساختمان های اداری و خدماتی می باشد که این همه تنوع باعث ایجاد ناهماهنگی و هزینه‌های گزافی بابت تعداد این قراردادها و عدم به کارگیری پیمانکار ذیصلاح در بسیاری از این بخشها شده بود.
وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری و با تشکیل کمیته عالی نت پیشنهاد ادغام و یکپارچه سازی موضوعات مورد اشاره توسط حوزه معاونت خدمات شهری در این کمیته مطرح و پس از بررسی ابعاد مختلف پیشنهاد ادغام به تصویب رسید.
حسین امیری به نحوه قرارداد در این طرح اشاره و ادامه داد: در این طرح تمامی موضوعات دهگانه تأسیسات و تجهیزات شهری در هر منطقه در قالب یک قرارداد و پس از طی مراحل قانونی به یک پیمانکارِ ارزیابی شده در حوزه تاسیسات شهری واگذار می گردد.
امیری گفت: شرح خدمات فنی در برگیرنده تمامی موضوعات تخصصی در حوزه‌های تاسیسات شهری از جمله تاسیسات الکتریکی و مکانیکی به کار رفته در فضاهای عمومی شهری، خطوط انتقال آب و پساب تصفیه خانه ها و دیگر تجهیزات می باشد که در این خصوص نسبت به تهیه پلان جهت ارزیابی پیمانکاران ذیصلاح و متخصص اقدام و پس از برگزاری مناقصه عمومی نسبت به یکپارچه سازی تاسیسات یادشده در یک قرارداد اقدام شده است.
وی تاکید کرد: با اجرای شدن این طرح علاوه بر صرفه جویی مستقیم ۱۷۰ میلیارد ریالی؛ نسبت به آموزش و استقرار تکنسین های متخصص در بخش‌های مختلف اقدام شده است.
معاون شهردار اصفهان به دیگر مزایای یکپارچه سازی قراردادها پرداخت و افزود: اجرای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه، سرویس های روزانه و هفتگی به جهت افزایش طول عمر برقراری ایمنی و حداقل تعداد خرابی ها و کاهش تعداد توقف تاسیسات هر تجهیز به صورت روزانه، هفتگی در دوره های یک ماهه ، سه ماهه ، شش ماهه و سالانه از جمله مزایای اجرایی شدن این طرح می باشد.
حسین امیری تصریح کرد: پیش بینی می گردد با اجرای این دستورالعمل ها عمر تجهیزات نیز افزایش یابد.
وی ادامه داد: تجهیزاتی که شهرداری هر ساله به منظور توسعه پارکها و فضای سبز و اماکن عمومی خریداری می نمایند دارای حداقل گارانتی ۱۸ ماهه و خدمات پس از فروش ساله توسط شرکت‌های سازنده میباشد که در قرارداد لایه مشترک تاسیسات این مهم در نظر گرفته شده و از بسیاری هزینه‌های موازی و غیر لزوم جلوگیری خواهد گردید.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.