تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۶
کد خبر : 12113

ایجاد پیست دوچرخه‌سواری باغ فدک پاسخی به مطالبات بانوان

ایجاد پیست دوچرخه‌سواری باغ فدک پاسخی به مطالبات بانوان

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ایجاد پیست دوچرخه‌سواری باغ فدک پاسخی به مطالباتبانوان به گزارش دنیای اسرار:نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با افتتاح پیست دوچرخه‌سواری باغ فدک به مطالبات و نیازهای بانوان در سایه رعایت قوانین کشور پاسخ داده شد. علیرضا نصر اصفهانی درباره افتتاح نخستین پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در باغ

Print Friendly, PDF & Email

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:

ایجاد پیست دوچرخه‌سواری باغ فدک پاسخی به مطالباتبانوان

به گزارش دنیای اسرار:نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با افتتاح پیست دوچرخه‌سواری باغ فدک به مطالبات و نیازهای بانوان در سایه رعایت قوانین کشور پاسخ داده شد.

علیرضا نصر اصفهانی درباره افتتاح نخستین پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در باغ فدک اظهار داشت: یکی از مطالباتی که شهروندان در عرصه‌های گوناگون دارند دوچرخه‌سواری بانوان بوده که تبدیل به یک مسأله شده است.

وی افزود: بانوان حقوقی دارند که باید رعایت شود و از طرف دیگر موازین شرعی و قانونی نیز باید در این امور رعایت شود؛ بنابراین تصمیمی گرفته شد که هم نیازهای دختران و بانوان پاسخ داده شود و هم قوانین کشور در این خصوص رعایت گردد.

وی با بیان اینکه پس از بحث و بررسی تصمیم بر این شدکه پیست ویژه بانوان در باغ فدک که دارای معابر طویل و با عرض مناسب است راه‌اندازی شود، ادامه داد: این مکان مدتی پیش و پس از بازدید مدیران شهری و اعضای شورای شهر شناسایی شد و از شهرداری منطقه ۷ درخواست کردیم با نصب تابلو، خط کشی و ترمیم آسفالت این مکان،آن را  تبدیل به پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان کند.

به گفته نصر اصفهانی استقبال خوب دوچرخه‌سواران از افتتاح این پیست حکایت از آن دارد که باید زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا بانوان به مطالبات خود برسند و از طرف دیگر، مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: افتتاح این پیست از سوی معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و با همراهی شهرداری منطقه ۷ قابل تحسین است،از این پس بانوانی که قصد دوچرخه‌سواری دارند می‌توانند در محیطی کاملاً زنانه و به دور از هرگونه مزاحمت و مشکل رکاب بزنند.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فراهم بودن این امکان در باغ‌های بانوان شهر اصفهان اضافه کرد: هرچند باغ فدک مکانی عمومی است اما پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان از هر جهت محفوظ است.

نصر اصفهانی بُعد مسافت و دور بودن از شهر را مشکل احتمالی دوچرخه‌سواران برای استفاده از پیست باغ فدک دانست و بیان کرد: بیشتر افرادی که از این پیست استفاده می‌کنند دوچرخه‌سواران حرفه‌ای هستند و نمی‌توانند از دوچرخه‌های شهرداری استفاده کرده و دوچرخه‌های خود را با وسیله نقلیه به باغ فدک می‌آورند و همراه با خانواده به این مکان می‌آیند و به این ترتیب خانواده‌ها نیز می‌توانند از فضای مفرح باغ فدک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم استقبال دوچرخه‌سواران از این پیست، زمینه را برای ایجاد مکان‌های دیگری مخصوص دوچرخه‌سواری بانوان در اصفهان فراهم کند و استقبال و حضور آنها عامل حرکت و پویایی مدیریت شهری در این خصوص باشد.

نصر اصفهانی افزود: اگر از مردم می‌خواهیم دوچرخه‌سواری کنند و اصفهان را به شهر دوچرخه‌ها بازگردانند، شهروندان ابتدا باید دوچرخه‌ مناسب داشته باشند؛ پس باید با تعامل با بخش خصوصی و اعطای وام زمینه را برای خرید دوچرخه‌ فراهم کرد و همچنین باید مسیرهای ممتد و متصل دوچرخه‌سواری در خیابان‌های شهر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تقریباً تمام مسیرهای دوچرخه‌سواری ایجادشده در شهر اصفهان منفصل است، ادامه داد: اگر بخواهید در فضایی امن دوچرخه‌سواری کنید و از یک نقطه شهر به نقطه دیگری بروید، مسیر مناسبی فراهم نیست. فکر می‌کنم مطالبه استفاده از دوچرخه توسط شهروندان در این وضعیت و بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها کمی نابه‌جا باشد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه آلودگی هوا نیز یکی از دلایلی است که شهروندان برای استفاده کمتر از دوچرخه به آن اشاره می‌کنند، خاطرنشان کرد: شاید نتوان این مشکل را به‌زودی رفع کرد اما سایر راهکارها که به نظر من ایجاد خطوط متصل و به هم پیوسته دوچرخه‌سواری مهم‌ترین آنهاست، شدنی و ممکن است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.