تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر : 15040

ایجاد کارگروه ویژه آب در اصفهان

ایجاد کارگروه ویژه آب در اصفهان

ایجاد کارگروه ویژه آب در اصفهان به گزارش دنیای اسرار:سید ابراهیم رئیسی با اشاره به درخواست پیگیری حق‌آبه کشاورزان گفت: حق آبه و حق مالکیت باید توسط خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود. رئیس قوه‌قضائیه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان پس از شنیدن دغدغه‌های نمایندگان کشاورزان گفت: جلسه مغتنمی بود و شنیدن

Print Friendly, PDF & Email

ایجاد کارگروه ویژه آب در اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:سید ابراهیم رئیسی با اشاره به درخواست پیگیری حق‌آبه کشاورزان گفت: حق آبه و حق مالکیت باید توسط خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود.

رئیس قوه‌قضائیه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان پس از شنیدن دغدغه‌های نمایندگان کشاورزان گفت: جلسه مغتنمی بود و شنیدن نقطه نظرات و مشکلات کشاورزان مهم بود.
وی افزود: همه مسؤولان باید در کنار گفته‌ها باید شنیده‌هایی را هم از مردم داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلین با بیان این که استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست گفت: در بسیاری از تولیدات کشاورزی استان اصفهان در کشور رتبه نخست را دارد و چه بسا می تواند پس از تامین نیاز کشور، شرایط صادرات را فراهم کند.
وی افزود: مثل قانون حمایت از کسب و کار از تولیدکنندگان که می خواهند کارآفرین باشند، حمایت قانونی از کشاورزان باید در رأس باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حمایت مالی از کشاورزان یک امر ضروری دانست افزود: کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد و خودکفایی کشاورزی بسیار مهم است و توجه به صنعت نباید ما را از توجه به کشاورزی غافل کند.
وی افزود: سوءمصرف آب چه در کشاورزی و چه در شرب باید نوع مصرف آب تبدیل به حسن مدیریت شود و همچنین باید در همه موارد مصرف انرژی در کشور بازنگری داشته باشیم.
سید ابراهیم رئیسی با اشاره به درخواست پیگیری حق‌آبه کشاورزان گفت: حق آبه و حق مالکیت باید توسط خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: پیشگیری از تخلفات در محیط زیست موضوع مهم دیگری است که مرزبانی و محیط‌بانی و گروه‌های مربوطه باید به آن توجه کنند.
رئیسی ادامه داد: مرزبانی مختص به مرزهای کشور نیست و منابع طبیعی و محیط زیست هم مرزهایی هستند که مربوط به همه ملت است و همه مسؤولان بخش‌های مختلف باید از تعرض به آن‌ها پیش‌گیری کنند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اجرای مصوبات شورای عالی آب خاطرنشان کرد: باید کارگروهی شامل معاون اول قوه‌قضائیه که نسبت به موضوع آب نیز آشنایی دارد، رئیس سازمان بازرسی کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار اصفهان، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، نماینده کشاورزان و رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا کار را پیگیری کنند.
وی افزود: این شورا که با مدیریت معاون اول رئیس قوه قضائیه تشکیل میگردد باید بررسی کنند و نهایتاً محصول جلسات در کارگروه پیگیری شود تا در یک مدت کوتاه به نتیجه برسانند و دولت هم پیگیر مسائل آن باشد.
رئیسی با اشاره به بحث واردات کالا به کشور گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان نکاتی را مطرح کردند که برای همه ما مهم بود و همه ما موظف به اجرای آن هستیم.
وی ادامه داد: ایشان صراحتاً اعلام کردند کالایی که امکان تولید آن در داخل است را نباید وارد کرد و اگر پولی که برای واردات هزینه می‌شود به جیب تولید کننده برود، این تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس: احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.