تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر : 6649

ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد

ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد

ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین به پیشرفت های کشور در علم پزشکی اشاره کرد و گفت:ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد و از ترکیه پیشی گرفته ایم. دنیای ا سرار: دکتر سید محمد اکرمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه

Print Friendly, PDF & Email

ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد


دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین به پیشرفت های کشور در علم پزشکی اشاره کرد و گفت:ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد و از ترکیه پیشی گرفته ایم.

دنیای ا سرار: دکتر سید محمد اکرمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کنگره در سالن همایش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: استادان ما در حال ارایه خدمات لبه های دانش در حوزه ژنتیک اعم از تشخیص، درمان یا پیشگیری هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در چهار دانشگاه رشته دکترای ژنتیک پزشکی ارائه می شود و در ۱۳ دانشگاه هم کارشناسی ارشد این رشته در حال ارائه است و در این زمینه خودکفا شده ایم.
دبیر علمی بالینی کنگره یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین افزود:امکان انجام آزمایش های ژنتیک را در کشور داریم، اما به دلیل تحریم مجبوریم بخشی از آنها را در خارج از کشور انجام دهیم.
همچنین دبیر علمی آزمایشگاهی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین اظهار داشت: در این همایش ۱۶ پنل تخصصی ارائه می شود و در این پنل های تخصصی چالش های مهم علمی، نوآوری ها و دستاورها ارائه می شود.
دکتر حسین مزدارانی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۱۰۰ شرکت کننده در این کنگره حضور دارند افزود: حدود ۷۸۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این تعداد ۷۵۰ مقاله پذیرفته شده که بصورت سخنرانی یا پوستر ارایه می شود.
وی ادامه داد: معرفی بیشتر رشته آزمایشگاهی به استادان بالینی و پزشکان و برقراری تعامل بیشتر بین پزشکان و علوم آزمایشگاهی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران از مهمترین اهداف این کنگره است.

منبع:ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.