تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 4806

ایران هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در جهان است

ایران هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در جهان است

پایگاه خبری دنیای اسرار: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور: ایران هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در جهان است مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: ایران در تولید گوشت دارای رتبه هفتم در جهان و اول در خاورمیانه است. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازفارس، برومند چهارآئین  در سی و ششمین جلسه شورای گفت‌وگو دولت

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور:

ایران هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در جهان است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: ایران در تولید گوشت دارای رتبه هفتم در جهان و اول در خاورمیانه است.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازفارس، برومند چهارآئین  در سی و ششمین جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ۱۵۵ میلیون جوجه‌ریزی در ماه از جوجه یک روزه تا ۴۵ روزه در کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور از دپوی بیش از سه میلیون تن نهاده( سویا و ذرت) در بنادر خبر داد و افزود: مشکلی در تامین دانه مرغ تا پایان سال نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای گوشت مرغ نمی توان پیدا کرد، ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد ارزش تولیدات سالیانه مرغ در کشور است، که در حال حاضر ارزان‌ترین منبع پروتئینی برای کشور محسوب می‌شود، چرا که ۳۴ درصد پروتئین روزانه را تأمین می‌کند.

چهارآئین سرانه ماهیانه گوشت مرغ در ایران را  ۲۵ کیلوگرم اعلام و بیان کرد: کشور از این لحاظ مقام هفتم در دنیا و مقام نخست در خاورمیانه را در گوشت مرغ دارد.

وی به زیرساخت مناسب کشور در تأمین گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: گوشت مرغ گرم تولید ایران به کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان و… صادر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۷۳۲ مرغداری فعال در کشور، برای عدم وابستگی به واردات در این زمینه، خواستار توجه بیشتر به تولیدکنندگان این بخش شد.

چهار آئین با بیان اینکه ۸۵ درصد مرغداری کشور عضو اتحادیه سراسری هستند، تصریح کرد: ۳۵۰ تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند.

 ۲۴۴ اتحادیه در کشور فعال است که ۵۹ اتحادیه از این تعداد کد iR دریافت کرده‌اند که به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، در استان کرمانشاه نیز ۲ اتحادیه فعالیت دارند که نیاز است این ۲ اتحادیه با کمک دولت توانمند و ادغام شوند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه، به فعالیت ۶۲ واحد مرغداری، ۱۰ واحد مرغداری گوشتی، چهار واحد جوجه‌کشی، ۲۰ واحد خوراک دام و طیور، ۲ اتحادیه مرغ ویژه، ۶۷۰واحد طیور(که ۲۳۰ واحد گازکشی شده) و ۹ کشتارگاه صنعتی در استان اشاره و بیان کرد: ۲ کشتارگاه در استان مجهز به خط صفر‌-۲  است.

بهرام خانی نیاز استان به گوشت مرغ را ۵۰ هزار تن دانست و گفت: این در حالی است که تولید استان با جوجه‌ریزی ۲ میلیون قطعه جوجه در ماه، ۶۲ هزار تن است که ما‌بقی آن صادر می‌شود.

وی ساماندهی تشکل‌ها را به بخش خصوصی و استعمال وام‌های بخش خصوصی را برای جوابگویی به نیازها خواستار شد.

مسائلی که ۵۰ درصد آن مربوط به بخش خصوصی است به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، در شورای گفت‌وگو مطرح می‌شود.

کیوان کاشفی در ادامه، افزود: شورای گفت‌وگو و بخش خصوصی تنها تشکلی است که شورای دولت و دبیرخانه جداگانه آن را رصد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد جلسات در این زمینه جزو استان‌های ششم یا هفتم در کشور هستیم، اما از لحاظ کیفیت جلسات نمرات خوبی داشته‌ایم.

این مسؤول گفت: پنجشنبه آخر هر ماه را برای جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم، اما نیاز است در هر ماه یک جلسه برای بحث مشکلات صادرکنند‌گان داشته باشیم تا مشکلات تولید‌کنندگان و مرغداران استان حل شود.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.