تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر : 5760

اینترنت رایگان شبانه شگرد کلاهبرداری اینترنتی از نوجوان اصفهانی

اینترنت رایگان شبانه شگرد کلاهبرداری اینترنتی از نوجوان اصفهانی

اینترنترایگان شبانه شگرد کلاهبرداری اینترنتی از نوجوان اصفهانی رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع اینترنت رایگان شبانه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد. دنیای اسرار:سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در

Print Friendly, PDF & Email

اینترنترایگان شبانه شگرد کلاهبرداری اینترنتی از نوجوان اصفهانی

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع اینترنت رایگان شبانه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

دنیای اسرار:سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با عنوان ارائه اینترنت رایگان شبانه مبلغ ۲۵ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت فرزندم با آگهی دریافت اینترنت رایگان شبانه در یک کانال تبلیغاتی مواجه می شود که جهت فعال سازی این بسته اینترنت جعلی مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق کارت بانکی اینجانب پرداخت می کند که متوجه می شود علاوه بر این که تراکنش ناموفق صورت گرفته، کل موجودی حساب که ۲۵ میلیون ریال بوده است نیز برداشت شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

مرتضوی در پایان بهکاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود بهاین درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که با تبلیغات فریبنده و اغوا کننده ترغیب به پرداخت مبالغ معمولاٌ اندک می کنند،همچنین بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران درهنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش آمار جرائم برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا (رمز یکبار مصرف اینترنتی) از طریق بانک مربوطه اقدام کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.