تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 31424

بارش برف ولغزندگی درجادهای جنوب اصفهان

بارش برف ولغزندگی درجادهای جنوب اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان:بارش برف ولغزندگی درجادهای جنوب اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان از بارش برف در محورهای شهرستان‌های سمیرم و شهرضا در جنوب استان اصفهان خبر داد.‌ به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر:سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان، اظهار داشت: هم اینک در ساعات ظهر

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس راه استان اصفهان:بارش برف ولغزندگی درجادهای جنوب اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از بارش برف در محورهای شهرستان‌های سمیرم و شهرضا در جنوب استان اصفهان خبر داد.‌

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر:سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان، اظهار داشت: هم اینک در ساعات ظهر سه‌شنبه همه محورهای شهرستان سمیرم برفی است ضمن اینکه در محورهای روستای قمیشلو- بروجن- مبارکه و محور اصفهان- شهرکرد (گردنه رُخ) بارش برف گزارش شده و هوای سایر نقاط استان ابری است.

وی با اشاره به لغزندگی و یخبندان محورهای جنوبی استان خاطرنشان کرد: لازم است رانندگان در صورت تردد در این شرایط با سرعت مطمئنه و تجهیزات زمستانی تردد کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: رانندگان باید بین رانندگی در شرایط عادی و یخبندان تفاوت قائل شوند زیرا متاسفانه بعضا در محورها شاهد هستیم که برخی افراد به همان شکل که در شرایط عادی هوا در جاده‌ها رانندگی می‌کنند در شرایط بارندگی و یخبندان در حال تردد هستند.

سرهنگ‌ زارع افزود: از این رو لازم است رانندگان از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند و برای رانندگی در شرایط زمستانی آمادگی داشته باشند ضمن اینکه به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و اطلاع از طرز استفاده آن برای رانندگان ضروری است.

وی همچنین به واژگونی یک دستگاه خودروی MVM در محور نایین- اردستان در صبح امروز اشاره کرد و گفت: علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه بوده که متاسفانه منجر به فوت یک سرنشین شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی در روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی اصفهان فردا سه‌شنبه با تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، بارش برف، کولاک، پدیده مه و کاهش دما بویژه مناطق جنوب، غرب و جنوب شرق استان را فرا می‌گیرد و احتمال لغزندگی و یخبندان جاده‌ها، مسدود شدن راه‌های روستایی، خسازت به صنایع کشاورزی و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه توصیه کرده که هموطنان در ترددهای بین شهری طی روز سه‌شنبه احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ بهمراه داشته باشند. همچنین در این اطلاعیه نسبت به آماده باش نیروهای راهداری و امدادی و آماده سازی تجهیزات برف روبی تاکید شده است.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.