تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر : 5027

بارش های پاییزی ۱۶۷ درصد افزایش داشت

بارش های پاییزی ۱۶۷ درصد افزایش داشت

بارش های پاییزی ۱۶۷ درصد افزایش داشت به گزارش پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از فراز رابعی غلامی افزود: این میزان بارندگی به صورت میانگین نسبت به شرایط نرمال ۵۰ سال گذشته که ۱۵ میلی متر بوده است ۶۰ درصد

Print Friendly, PDF & Email

بارش های پاییزی ۱۶۷ درصد افزایش داشت

به گزارش پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از فراز رابعی غلامی افزود: این میزان بارندگی به صورت میانگین نسبت به شرایط نرمال ۵۰ سال گذشته که ۱۵ میلی متر بوده است ۶۰ درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: در روزهای گذشته میزان بارندگی بیش از میانگین بارش بلند مدت بوده ولی به معنی جبران کسری مخازن آب زیر زمینی نیست.
رابعی غلامی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ) در استان بوشهر۲۲٫۱میلی متر تاکنون بارش ثبت شده که این میزان نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته که صفر بوده، ۲۲٫۱ میلی متر افزایش داشته است اما نسبت به شرایط نرمال که ۶٫۷ درصد بارش ثبت شده معادل ۲۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران افزود: این اعداد نباید ما را امیدوار کند که مشکلات بارشی و آب استان بوشهر برطرف شده است.
وی بیان کرد: میانگین افت آبهای زیرزمینی در دشت های استان بوشهر سالانه ۱۷ سانتی متر بوده است و از ۱۶ محدوده مطالعاتی این استان ۱۲ محدوده به لحاظ منابع آبی ممنوعه و چهار محدوده باقی مانده نیز از محدوده های ساحلی است که منابع آب قابل ملاحظه ای ندارند.
رابعی غلامی بر ضرورت مدیریت مصرف، توجه به تغییرالگوی کشت و محدودیت برخی کشت ها تاکید کرد.

برچسب ها

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید فرستنده* پست الکترونیک

کد امنیتی ارسال یادداشت

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.