تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 13441

بازار صادراتی ما خوب است و مخاطب تولید خود را داریم

بازار صادراتی ما خوب است و مخاطب تولید خود را داریم

جواد رفیعی ، مدیر خرید مواد مصرفی ذوب آهن اصفهان مطرح کرد : بازار صادراتی ما خوب است و مخاطب تولید خود را داریم به گزارش دنیای اسرار:در شرایطی که توسعه فولاد و احیای معادن کاملا بهم مرتبط هستند و در مواردی تداخل منافع در آنها دیده می شود اما شاهد بی توجهی به نیازهای

Print Friendly, PDF & Email

جواد رفیعی ، مدیر خرید مواد مصرفی ذوب آهن اصفهان مطرح کرد :

بازار صادراتی ما خوب است و مخاطب تولید خود را داریم

به گزارش دنیای اسرار:در شرایطی که توسعه فولاد و احیای معادن کاملا بهم مرتبط هستند و در مواردی تداخل منافع در آنها دیده می شود اما شاهد بی توجهی به نیازهای شرکت های فولادی همچون ذوب آهن هستیم که تامین پایدار نیاز این شرکت می تواند ۴۰ درصد ظرفیت تولید را بالا ببرد. شرکت بزرگی همچون شرکت ذوب آهن اصفهان در شرایطی با کمبود سنگ آهن مواجه است که بیش از ۱۰ برابر نیاز این شرکت به صورت خام صادر می شود. در کنار این مشکل با وجود تلاش مدیران ذوب آهن برای تملک معدنی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی به دلیل دولتی بودن شرکت، تمهیدات مناسب برای تامین سنگ مورد نیاز ذوب آهن اندیشیده نشده است، معادن خصوصی نیز بدهی های شرکت را بهانه ای برای عدم همکاری می دانند. در این خصوص گفتگویی با مهندس رفیعی ، مدیر خرید مواد مصرفی ذوب آهن اصفهان داشتیم.

جواد رفیعی در این گفتگو مطرح کرد : ما به طور مرتب جلساتی را دو هفته یک بار و در مواردی هفته ای یکبار برگزار می کنیم که با حوزه مالی برنامه ریزی ها صورت گرفته و اولویت بندی پرداخت ارائه شود و مطالباتی که مدت زمان زیادی از آن گذشته در اولویت قرار میگیرند خرید ما در حوزه مواد مصرفی که نسوز و … لیست شده و‌ مرتب برای موعد پرداخت چک می شود. به طور کلی در بخش خرید در پرداختها اولویت بندی انجام شده است و عدم پرداختی وجود ندارد، بلکه طبق اولویت پرداخت میکنیم. شاید وقفه برای پرداخت ایجاد شود و شاید مطالبات صفر نشده باشد ولی بخش عمده بدهی های خرید پرداخت شده است.

وی در ادامه به موضوع کمبود مواد اولیه برای تولید در ذوب آهن اشاره کرد و‌افزود: بهم خوردن زنجیره تامین در بخش معدن و افزایش خام فروشی به ویژه خام فروشی سنگ آهن موجب شده صنایع فولادی کشور با مشکل تامین مواجه شوند.

رفیعی اضافه کرد : دلیلی ندارد مازاد بر نیاز خرید کنیم و هزینه انبارداری را متقبل شویم، بازار صادراتی ما خوب است و مخاطب تولید خود را داریم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.