تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر : 31103

بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر عامل آبفای اصفهان از نیاز ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:حسین اکبریان در نشست بررسی تامین منابع مالی طرح های آب و فاضلاب در سطح استان اصفهان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از معاونان

Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل آبفای اصفهان از نیاز ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:حسین اکبریان در نشست بررسی تامین منابع مالی طرح های آب و فاضلاب در سطح استان اصفهان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از معاونان و مسئولان آبفای استان اصفهان با بیان این که ادبیات بازسازی شبکه فاضلاب از ۸ سال گذشته با فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان وارد صنعت آب و فاضلاب کشور شده است، خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب اصفهان قدمتی ۶۱ ساله دارد که در حدود ۵۵ سال از نصب نخستین انشعاب آن می گذرد.

وی با بیان این که طول شبکه و خطوط انتقال فاضلاب شهر اصفهان بیش از ۳۹۰۰ کیلومتر است، گفت: در حدود ۵۰۰ کیلومتر از این شبکه فرسوده است که تا کنون ۱۹۳ کیلومتر از آن در طی سال های اخیر بازسازی شده و ۳۰۷ کیلومتر دیگر نیز نیازمند بازسازی است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان درباره اقدامات اصلاحی به منظور بازسازی شبکه فاضلاب در سال های گذشته گفت: مجوز فاینانس جهت بازسازی فاضلاب محور جنوب اصفهان از خیابان نظر غربی تا پل غدیر در قطرهای ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ و محور شمال و بازسازی شبکه فاضلاب در شهر اصفهان از سال ۱۳۸۶ الی ۱۴۰۱ به طول ۱۹۳ کیلومتر از جمله این اقدامات است .

اکبریان به آسیب های وارد شده به شبکه فاضلاب شهر اصفهان در طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: این آسیب ها عمدتا ناشی از عواملی همچون عمر بالای شبکه، جنس بتنی لوله ها که ۷۷ درصد از شبکه را شامل می شود، گسترش شهر، رسوبات و بالابودن سطح آب های زیرزمینی در حواشی رودخانه هستند. وی با بیان این که عوامل شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی در تخریب لوله های بتنی شبکه فاضلاب موثر هستند، اظهار داشت: در چند سال گذشته خوردگی و ریزش شبکه فاضلاب شهر اصفهان به میزان چشم گیری افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر در حدود ۵۰ کیلومتر نقاط فوق بحرانی برای اصلاح در سطح شهر وجود دارد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به تخصیص اعتبارات لازم از طریق کمیسیون ماده ۲۳ برای پروژه های سطح استان تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با اولویت بندی و برنامه ریزی های انجام شده، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همکاری های لازم در این زمینه را با شرکت آبفا انجام دهد.

همچنین در این نشست گزارش هایی از تصویب و تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری، احداث ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان در ۱۰ سال اخیر، لزوم تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور توسعه و اصلاح شبکه های آبرسانی و تخصیص اعتبارات لازم از طریق کمیسیون ماده ۲۳ به منظور احداث تاسیسات فاضلاب در شهرهای فریدونشهر، افوس، دامنه و دهاقان ارائه شد.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.