تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 2363

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین آتی/ظرفیت‌های استان کرمانشاه

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین آتی/ظرفیت‌های استان کرمانشاه

پایگاه خبری دنیای اسرار : در نشست استانداران مطرح شد؛ بازگشایی مرز خسروی برای اربعین آتی/ظرفیت‌های استان کرمانشاه استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت بازگشایی مرز خسروی طی اربعین آتی، ظرفیت‌های استان کرمانشاه را به منظور همکاری با استان دیالی عراق تشریح کرد. به گزارش  دنیای اسرار به نقل از مهر، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار :

در نشست استانداران مطرح شد؛

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین آتی/ظرفیت‌های استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت بازگشایی مرز خسروی طی اربعین آتی، ظرفیت‌های استان کرمانشاه را به منظور همکاری با استان دیالی عراق تشریح کرد.

به گزارش  دنیای اسرار به نقل از مهر، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز یکشنبه برای مذاکرات درخصوص همکاری های اقتصادی و ‌گمرکی، عازم کشور عراق شد و در این سفر طی نشست رسمی با دیالی عراق به گفتگو نشست.

 استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: یاد و جایگاه شهدای سرافراز و رزمندگان دلیری که در راه مبارزه با تکفیریهای داعش جانفشانی کرده اند گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه ما در این نشست به دنبال اهداف مشترک این دو استان(دیالی عراق و کرمانشاه) هستیم، افزود:  مرز خسروی با سابقه ی طولانی در تردد زائران حرم حضرت ابا عبدالله(ع) آماده پذیرایی وعبور زائرین است.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته با تمام پی گیریهای مقامات ایران نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و امیدواریم امسال کشور عراق از این خیر و  مزیت  بزرگ بهره ببرد و هم مشتاقان حضرت امام حسین (ع)  در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

بازوند تاکید کرد: قطعا در صورت همکاری و موافقت استان دیالی، دولت مرکزی عراق هم همکاری بیشتری برای بازگشایی مرز خسروی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه برای بازسازی و تامین زیرساختها در استان دیالی آماده ی همکاری کامل است، گفت: انتقال دانش فنی با دارا بودن بیش از ۷۰۰۰ نیروی مهندس متخصص و صدها شرکت تخصصی و بازسازی راهها، پل ها، مراکز دولتی و … از جمله ظرفیت های کرمانشاه برای همکاری است.

استاندار کرمانشاه افزود: گمرکات دو کشور برای توسعه صادرات و واردات می توانند قدم های بزرگتر با شتاب بیشتری بردارند و در این مورد ایران آماده تفاهم های بیشتر است. همچنین استان کرمانشاه آماده مبادله بیشتر کالا و تعاملات اقتصادی در مرز سومار است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.