تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 18532

باشفاف سازی، اعتماد عمومی را در راستای ترویج مصرف بهینه آب به وجود آوردیم

باشفاف سازی، اعتماد عمومی را در راستای ترویج مصرف بهینه آب به وجود آوردیم

باشفاف سازی، اعتماد عمومی را در راستای ترویج مصرف بهینه آب به وجود آوردیم مدیر روابط عمومی آبفا استان اصفهان عنوان کرد: باشفاف سازی، اعتماد عمومی را در راستای ترویج مصرف بهینه آب به وجود آوردیم به گزارش دنیای اسرار:مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی  شرکت آبفا استان اصفهان در برنامه رادیویی جاری حیات به

Print Friendly, PDF & Email

باشفاف سازی، اعتماد عمومی را در راستای ترویج مصرف بهینه آب به وجود آوردیم

مدیر روابط عمومی آبفا استان اصفهان عنوان کرد:

باشفاف سازی، اعتماد عمومی را در راستای ترویج مصرف بهینه آب به وجود آوردیم

به گزارش دنیای اسرار:مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی  شرکت آبفا استان اصفهان در برنامه رادیویی جاری حیات به فعالیت های  دفتر روابط عمومی در سال های اخیر، که منجر به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بین اقشار مختلف گردید پرداخت و به نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف و رویکرد سازمان ها و شرکت ها اشاره نمود. در این قسمت  به بخش هایی از این گفتگو پرداخته می شود.

۱-هفت سال متوالی  از تولید و پخش برنامه جاری حیات  که پیرامون مدیریت  مصرف  آب است  می گذرد، شما تاثیر این برنامه را در اصلاح فرهنگ مصرف آب در جامعه چگونه ارزیابی می کنید؟

از سال ۹۲ تا کنون طی تعاملی که با مرکز صدا و سیمای اصفهان داشتیم، برنامه مشارکتی رادیویی جاری حیات با رویکرد مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گرفت و از آن زمان تا کنون در اقصی نقاط استان، برنامه جاری حیات با هدف مصرف بهینه آب برای اقشار مختلف جامعه تولید و پخش شد که در این زمینه به موفقیت هایی در راستای ترغیب مردم به مصرف درست آب دست یافتیم، گواه این مطلب استقبال مردم از این برنامه است چراکه هر هفته شمار قابل توجهی از مردم در سطح استان در مسابقه ایی که در این برنامه پیرامون راه های مصرف بهینه است شرکت می نمایند .

۲– روابط عمومی شرکت آبفا چگونه از ظرفیت رسانه ها در زمینه ترویج مصرف بهینه آب در جامعه استفاده می کند؟

درچند سال گذشته روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان نه تنها طی تعاملی که با رسانه ملی داشته توانست به خوبی از این ظرفیت در راستای ترغیب مردم به مصرف بهینه آب استفاده کند، بلکه از ظرفیت دیگر رسانه ها مانند رسانه های دیجیتال، مکتوب و شبکه های اجتماعی در این زمینه نیز بهره مند شده است. گواه این مطلب میزان سرانه مصرف آب در اصفهان است چراکه در حال حاضر سرانه مصرف آب در اصفهان حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز می باشد، در حالیکه در سال ۸۶ این رقم ۱۸۹ لیتر در شبانه روز بوده است.

۳- چگونه توانستید اعتماد مردم را به خود جلب کنید؟

با شفاف سازی بستر های اعتماد عمومی را جلب کردیم شفاف سازی و اعتماد سازی به هنگام، تاثیر به سزایی درامر ترویج مصرف صحیح آب داشت، این در حالیست که  با تولید برنامه هایی خلاقانه و با ایده های جدید  توانستیم به نوعی ارزش آب را به مردم القاء کنیم تا مردم در مصرف آن دقت کافی را به خرج دهند.

۴– ارتباط خود با مردم را چگونه ارزیابی می کنید؟

دنیای امروز عصر ارتباطات است و روابط عمومی شرکت آبفا همه ساله با خلاقیت و نوآوری توانسته با خلق مباحث و محتوای جدید، ارتباط موثری با مردم برقرارکند تا با همکاری آنها خدمات پایدار و قابل توجهی به مشترکین ارائه نماید، چرا که آبفا بعنوان شرکتی خدماتی وظیفه ی تامین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع آوری ، انتقال و تصفیه فاضلاب را به عهده دارد.

۵– نقش مجموعه را در تغییر رویکرد مردم در مصرف بهینه آب چگونه ارزیابی می کنید؟

در سال های اخیر مقوله مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی در سطح ملی  مطرح شد و ما هم با برنامه ریزی دقیق و منسجم ، برنامه های متنوعی در قالب فیلم کوتاه ، فیلم داستانی ، انیمیشن ، کاریکاتور، اینفوگرافیک ، پوستر ، شعر ، داستان  و… در سطح استان تولیدکردیم، که این امر تغییراتی در رویکرد رفتار مصرفی مردم در سطح استان به وجود آورده است.

۶– روابط عمومی آبفا در برنامه های درون سازمانی چه فعالیت هایی انجام داده است؟

در سال های اخیر با انجام نظرسجی ها در بزنگاه های مختلف توانستیم با بهره مندی از نقطه نظرات کارکنان، فضایی در جهت تقویت فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی ایجاد کنیم به طوری که کارکنان بتوانند در فضایی مملو از تعامل و انسجام در راستای اهداف سازمان فعالیت کنند. این همدلی و همکاری نقش به سزایی در پیشبرد اهداف سازمان داشته است.

۷-امسال با یکپارچه شدن شرکت های آبفا شهری و روستایی چه تمهیداتی برای ترغیب روستاییان به مصرف صحیح آب دارید؟

درحال حاضر ۹۲۷ روستا تحت پوشش آبفا استان اصفهان قرار دارد، در روستاها با توجه به نوع کاربری، مصارف آب متفاوت از شهر می باشد، روستاییان علاوه بر شرب، مصارفی برای دام و کشاورزی هم دارند بنابراین باید با اجرای پروژه های سخت افزاری ، نرم افزاری و مغز افزاری راهکاره هایی در راستای مصرف بهینه آب در روستاها مد نظر قرار داد. در نتیجه برنامه های فرهنگی  پیرامون ترغیب روستاییان به مصرف درست آب، با برنامه هایی که برای شهر نشینان تهیه می شود، متفاوت است، با این وجود در نظر داریم از ظرفیت شوراها و دهیارها برای ارتباط موثر با روستاییان بهره مند شده و برنامه های فرهنگی درزمینه مصرف بهینه آب در روستاها اجرا نماییم.

۸- هم اکنون با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا که موجب شد مردم نسبت به گذشته آب بیشتری مصرف کنند، چه توصیه ای برای مصرف درست آب در این روزها دارید؟

درحال حاضر که در فصل گرم سال قرار داریم، با به کارگیری وسایل برودتی بیش از گذشته آب مصرف می شود و همچنین با رعایت پروتکل های بهداشتی درزمان شیوع ویروس کرونا، مصرف آب بیش از گذشته شده است. این در حالیست که اگر هنگام ۲۰ ثانیه شستن دست ها، شیر آب را باز بگذاریم،  طبق محاسبات، ۴ لیتر آب هدر می رود و اگر هر خانوار ۵ نفری طی روز ۱۰ مرتبه این عمل را انجام دهند، با توجه به اینکه ۵ میلیون نفر تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند، حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب مصرف آب افزایش می یابد. در نتیجه از مردم فهیم استان اصفهان تقاضا داریم برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل آب در تابستان، تا حد ممکن مصرف آب را مدیریت کنند.

۹-همه ساله عملکرد روابط عمومی ها از سوی نهادها و سازمان های مختلف ارزیابی می شود که روابط عمومی شرکت آبفا در چند سال اخیر در جشنواره های مختلف خوش درخشید، رمز این موفقیت ها را در چه می بینید؟

 در سال ۹۸ روابط عمومی شرکت آبفا در جشنواره های مختلف به رتبه های برتر دست یافت، به طوریکه در ارزیابی عملکرد شرکت های تابع وزارت نیرو در ۹ بخش حائز رتبه برتر گردید که در مجموع به عنوان روابط عمومی برتر در میان شرکت های آب وبرق در کشور شناخته شد. این موفقیت ها مرهون تولیدات و برنامه های فرهنگی با کیفیت بوده است و توانسته گروه های مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین یکی از دلایل  این موفقیت، تعیین شرح وظایف مشخص برای کارکنان این دفتر می باشد به گونه ای که وظایف فعالان در واحد آموزش همگانی ، ارتباط بارسانه ها و واحد پژوهش و افکار سنجی به صورت تخصصی مشخص می شود  و ارتقای دانش فعالان عرصه روابط عمومی یکی دیگر از عوامل مهم در این زمینه است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.